Nya Kawasaki H2.

fommen

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2016
Ort
mölndal
Hoj
-15, Kawa H2
De har höjt varvstoppet till 14k sen dag ett h2'an kom ut... Är nog inspirerade av h2r'n som har varvstoppet vid 14k och har samma kolvar, ventiler, vevaxel mm så det är nog lugnt.
 

fommen

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2016
Ort
mölndal
Hoj
-15, Kawa H2
250hp! Har du hunnit köra nåt med den ännu? Måste vara en förbannat skön känsla. Ser att motospeed trycker in lite mer bränsle än vad Brock's gör, det känns rätt. När jag kollade dynon på Brocks hemsida låg AFR'en mellan 12,6-13 vilket kändes väl högt på denna hojen.
 

Thurre

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
Bålsta
Hoj
Kawasaki H2 2015
250hp! Har du hunnit köra nåt med den ännu? Måste vara en förbannat skön känsla. Ser att motospeed trycker in lite mer bränsle än vad Brock's gör, det känns rätt. När jag kollade dynon på Brocks hemsida låg AFR'en mellan 12,6-13 vilket kändes väl högt på denna hojen.

Tyvärr inte hunnit köra ännu, hojen gick så hårt på bänken att bakdäcket vart helt slut. Ska byta det på måndag. :)

Nästa steg blir att slå in ett dna luftfilter, men det blir nog till hösten.
 

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Tricket är att köra med en 5 år gammalt gat-touringdäck, då håller det hur bra som helst :tummenupp
 

fommen

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2016
Ort
mölndal
Hoj
-15, Kawa H2
För ett tag sen installerade jag woolich grejer på min H2 så jag kommer åt att programmera om ECU'n. Det första jag gjorde var att ta bort trottel begränsningen och gav mig ut och körde för att få bra loggar för att justera bränsleinsprutningen. Det svåra var att få bra data vid fullgas, jag vet sen tidigare att det inte funkar med fullgas på växlar 1-4, fronten reser sig ganska omgående. Så i med femman och hitta en öde motorväg, låg på ca 3500rpm och drog fullgas. Runt 11500-12000 rpm börjar framhjulet resa sig! Det enda jag gjort förutom att flasha om den för att ta bort begränsningarna är att jag tagit bort den stora klumpen till ljuddämpare, den är helt sjuk den här hojen! Ska bli intressant att se hur den går när jag fått dit nytt avgassystem och förhoppnigsvis nytt luftintag som orginal är väldigt begränsande. Kommer bli en kul sommar!
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
För ett tag sen installerade jag woolich grejer på min H2 så jag kommer åt att programmera om ECU'n. Det första jag gjorde var att ta bort trottel begränsningen och gav mig ut och körde för att få bra loggar för att justera bränsleinsprutningen. Det svåra var att få bra data vid fullgas, jag vet sen tidigare att det inte funkar med fullgas på växlar 1-4, fronten reser sig ganska omgående. Så i med femman och hitta en öde motorväg, låg på ca 3500rpm och drog fullgas. Runt 11500-12000 rpm börjar framhjulet resa sig! Det enda jag gjort förutom att flasha om den för att ta bort begränsningarna är att jag tagit bort den stora klumpen till ljuddämpare, den är helt sjuk den här hojen! Ska bli intressant att se hur den går när jag fått dit nytt avgassystem och förhoppnigsvis nytt luftintag som orginal är väldigt begränsande. Kommer bli en kul sommar!
Fifan jag hade kört ihjäl mig. När? DireCkt.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tyvärr inte hunnit köra ännu, hojen gick så hårt på bänken att bakdäcket vart helt slut. Ska byta det på måndag. :)

Nästa steg blir att slå in ett dna luftfilter, men det blir nog till hösten.

du kan få ett gammalt RoadSmart 2 av mig om du vill, jag bytte det för att jag ville köra AngelGT istället, det har väl en begynnande antydan till touringplatta, men med din hoj lär du ju slita ut däck ganska omgwtfbbq-fort så ett gratisdäck som kanske är lite slitet kanske kan vara av intresse? :hihi
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top