Nya GoPro HD 2

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Ort
???
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Nu har du nog missuppfattat vad jag önskar av min kamera; Jag vill kunna spela in ett vettigt ljud. Till det krävs extern mikrofon då den inbyggda mest låter som en dålig lp-skiva. Samtidigt så händer det rätt ofta att det regnar här, varvid en tät konstruktion till själva kameran är att föredra. Vill ex. kunna ha kameran på tanken och lägga en mick i kutsen för att därvid uppta ett mer korrekt upplevt ljud.

Menar du att wifi backpack kan ta upp ljud separat och synka det med videoströmmen?

Jag är också ute efter ett sådant system. Mikrofonen som sitter på gopro kameran är skamligt dålig!

Sökte på Gopro Wi-fi pac och fick fram
gopro.com skrev:
Wi-Fi-enable your HD HERO2 or original HD HERO camera with the Wi-Fi BacPac™ and Wi-Fi Remote.

The Wi-Fi BacPac attaches to your HD HERO2 camera to enable long range video remote control via the Wi-Fi Remote or a smartphone, tablet, or computer running a free GoPro App. Waterproof and durable, the Wi-Fi Remote enables complete control of up to 50 HD HERO2 cameras at a time.

When paired with the Wi-Fi BacPac, the HD HERO2 also supports live video streaming and remote control via smart-devices, computers and the Web wherever Wi-Fi or a mobile hotspot is present. Record one video stream to your HD HERO2′s SD card while sending a second video stream via Wi-Fi to your smart-device, computer or the Web.

The original HD HERO is also compatible with the Wi-Fi BacPac and Wi-Fi Remote with support for remote control functions only. Video streaming is not available on the original HD HERO camera.

http://gopro.com/hd-hero-accessories/wi-fi-bacpac-remote-combo/

Står ingenting om att man kan koppla upp en mikrofon via wi-fi :va
Fast jag kanske är dum?! :confused:
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Liten fråga, för er som säkert handlat massa från staterna? (För mig första gången...) Har en syster som ska över o handla denna :http://www.bhphotovideo.com/c/product/825824-REG/GoPro_CHDMH_002_HD_HERO2_Motorsports_Edition.html

Blir detta slutgiltliga priset för mig eller blir det mer än just dessa 300 dollar ?

De lägger alltid på moms på priset vilket är ca 8% i NY. Har för mig att man får ta med sig prylar för ett värde av 4300:- på planet men kolla på tullverket. Har hon mer än så är det bara att kasta kvitto och öppna vissa produkter. Fick själv nyligen hem nya Gopro och bröstsele från USA för en nätt summa :)
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Nu har du nog missuppfattat vad jag önskar av min kamera; Jag vill kunna spela in ett vettigt ljud. Till det krävs extern mikrofon då den inbyggda mest låter som en dålig lp-skiva. Samtidigt så händer det rätt ofta att det regnar här, varvid en tät konstruktion till själva kameran är att föredra. Vill ex. kunna ha kameran på tanken och lägga en mick i kutsen för att därvid uppta ett mer korrekt upplevt ljud.

Menar du att wifi backpack kan ta upp ljud separat och synka det med videoströmmen?

I video från CES som jag inte kan hitta längre så stod en gopro tjej i deras bås och visade ett normalt blåtand headsett och påstod att wifi backpac skulle klara det. Dom säger att den innehåller BT så om det inte skulle gå så är det absurt. Hittar dock varken videon eller någon info om det så dom kanske ha backat om det. Kanske sparar till trean... :(
 

MagicMotion

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Ort
norrort
Hoj
SXV 550 -08
I video från CES som jag inte kan hitta längre så stod en gopro tjej i deras bås och visade ett normalt blåtand headsett och påstod att wifi backpac skulle klara det. Dom säger att den innehåller BT så om det inte skulle gå så är det absurt. Hittar dock varken videon eller någon info om det så dom kanske ha backat om det. Kanske sparar till trean... :(


stämmer! Har också sett videon men hittar den inte.. Bluetooth headset funkar. hon använder ett jawbone bt headset i videon.
 

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Ort
I Skogen :D
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
På Gopro.com står det att det släpps i april 2012.
Första gången jag läste om det, skulle det släppas februari 2012.
Vi får väl se om det kommer i april o vad det kommer att kosta.
 

TeamKilla

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2011
Ort
Tjörn
Hoj
2011, Kawasaki ZZR 1400
Är det fortfarande någon som funderar på att köpa från USA?
Jag jobbar på sjön och besöker staterna var 10e vecka.

Enklast för mig är att beställa till Baltimore.

Ska man köpa motorsport edition från Amazon.com ligger den på 349 plus 34.95 i frakt
Köper man den från gopro.com är det 300, vet dock inte vad frakten ligger på.

Om någon är intresserad så skicka gärna ett PM till mig.
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Gopro Hero 2!!!

Finns här någon vänlig själ som kan tala om för mig hur laddkabeln till usb ser ut?
Alltså jag vet hur bägge ändarna ser ut men ska det vara en ren kabel eller med ett motstånd / Tub på?
Har 3 olika kablar och vågar inte bara prova!


Tacksam för svar :)
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Gopro Hero 2!!!

Finns här någon vänlig själ som kan tala om för mig hur laddkabeln till usb ser ut?
Alltså jag vet hur bägge ändarna ser ut men ska det vara en ren kabel eller med ett motstånd / Tub på?
Har 3 olika kablar och vågar inte bara prova!


Tacksam för svar :)

Ta första bästa som passar bara.
 

Jejjsoft

Hertig
Gick med
23 May 2012
Ort
Hägersten
Hoj
CBR 600RR -04
Gopro Hero 2!!!

Finns här någon vänlig själ som kan tala om för mig hur laddkabeln till usb ser ut?
Alltså jag vet hur bägge ändarna ser ut men ska det vara en ren kabel eller med ett motstånd / Tub på?
Har 3 olika kablar och vågar inte bara prova!


Tacksam för svar :)

Det bör oftast bara finnas en som passar, gör den det så är du nog hemma! Annars kan du säkert med lite finess googla - and thau shall find! ;) :banana
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Tackar för svaren, men tyvärr inget jag har nytta av... Vet hur ändarna ska se ut!!!
Men ska det var en liten plasttub eller inte på kabeln?
Nu laddade jag den med kabeln utan tub på igår får väl se om det gick vägen den slocknade till slut iaf :)
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Tackar för svaren, men tyvärr inget jag har nytta av... Vet hur ändarna ska se ut!!!
Men ska det var en liten plasttub eller inte på kabeln?
Nu laddade jag den med kabeln utan tub på igår får väl se om det gick vägen den slocknade till slut iaf :)

Vet inte rikttigt vad du menar för tub/motstånd, men passar kabeln så är det rätt :tummenupp
 

Freddelito

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2009
Ort
Västerås / Göteborg
Hoj
KTM
Tackar för svaren, men tyvärr inget jag har nytta av... Vet hur ändarna ska se ut!!!
Men ska det var en liten plasttub eller inte på kabeln?
Nu laddade jag den med kabeln utan tub på igår får väl se om det gick vägen den slocknade till slut iaf :)

Om du med plasttub menar ferritkärna så spelar det ingen roll om du bara ska ladda kameran
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Hallå alla. Jag behöver hjälp. Man är ju inget datasnille, så följaktligen uppstår problem när man försöker. :)

Försöker hitta Gopro-Wifit i telefonen, och den finner det, och signalen är mycket stark. Men, när jag försöker ansluta så ser det ut som: Screenshot_2014-03-23-14-23-53.jpg

Kan inte få till det, datorn hittar och ansluter. Telefonen är en Slamsug S4, och det funkade bra i höstas.

Någon som kan ha något förslag på vad jag kan göra? Tacksam för hjälp.

Med vänlig hälsning Tomas
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Har testat med jobbtelefonen nu, en Slamsug S3, och det funkar. Men inte riktigt felfritt, ibland så står det, precis som Skäggot råkar ut för, "din internetanslutning är ostabil". Kan det vara så att wifi-backpacen håller på att ge upp? Om så är fallet, går det att få tag i en ny sådan, eller är det bara att köpa en GoPro3?

Jag har ju bara filmat ca 3 timmar totalt med den... :(
 

malajo

Spelgud
Gick med
8 May 2008
Ort
Halmstad
Hoj
FZ6-N -08
Kan finnas ett alternativ i luren som "undviker ostabila nät"
Kolla inställningar för wifi och bocka ur den i så fall
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Jag tror att jag har letat igenom hela telefonen nu, men utan att hitta någon liknande inställning. Som tur var, så hittade jag en ny Wifi-Bacpac, så jag beställde den. 200 pix, bara, så det är ingen katastrof även om inte den heller skulle funka. :)

Men tack för tipset. :)
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top