Nya GoPro HD 2

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Sålda
Huset passar faktiskt till kameran.
Köpte en eye of mine från sportkamera.se och den använder det gamla huset... vilket passade på min nya 2a.

Såg nu att dom inkluderar 16GB minneskort till HD HERO 2 på sportkamera.se... 3489kr
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Hur är det med batteritiden på tvåan?

Minns att min vanliga GoPro dör efter ca tre timmar, spelar ingen roll om man fotar en bild per minut eller 60 bilder per sekund... Känns väldigt weird och fel
 

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Ort
Svedala
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Huset passar faktiskt till kameran.
Köpte en eye of mine från sportkamera.se och den använder det gamla huset... vilket passade på min nya 2a.

Såg nu att dom inkluderar 16GB minneskort till HD HERO 2 på sportkamera.se... 3489kr

Köp inte 16gb, ta 32 istället. Så slipper man att fylla minnet. Viktigt också att du har ett CLASS10 om du vill ta burst eller time lapse 0.5sek. Jag betalade 3100kr för min GoPro2 och sen 250kr för 32gb class10 (ebay)
 

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Ort
Svedala
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Tjena Gopros! Köpte nyss en ny GoPro2 och va dum nog att lyckas beställa 2 sugproppsfäste. (Ny, inte uppackad, original, 499kr på NetOnNet.se) Om någon behöver ett så kan jag sälja den för 300 kr, fastnar på alla "plana" ytor (kåpor, tank, vindskydd, snowboard, skidor, fönster etc etc), tål hastigheter till 200mph.

Till alla er GoPro älskare så bifogar jag en film som är tagen med min nya GoPro2. Inspelat i 720 59.97fps, lite colour correction och Twixtor. Om ni har några frågor om redigering etc skriv på youtube! King3n66

http://www.youtube.com/watch?v=JvM-KvyMHY8&context=C39550b5ADOEgsToPDskIAyHwvYrL_aRnE5T5lQNTd
 

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Ort
I Skogen :D
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Tåliga rackare de där Gopro... köpte min i fredags...
Kraschade på isen i lördags... slog i huvudet i isen så pass hårt så klisterfästet slets loss från hjälmen...
O Gopron studsade iväg :)

Men den funkar prima... :)

Nu ska man bara lära sig redigera ... måste skaffa vettigt program....
Faan vad nerskalat det blev, körde AVS konvertera... redigera i Moviemaker...

http://www.youtube.com/watch?v=SrvuSpWcqQc&feature=g-upl&context=G2904805AUAAAAAAAAAA
 
Last edited:

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Ort
Svedala
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Tåliga rackare de där Gopro... köpte min i fredags...
Kraschade på isen i lördags... slog i huvudet i isen så pass hårt så klisterfästet slets loss från hjälmen...
O Gopron studsade iväg :)

Men den funkar prima... :)

Nu ska man bara lära sig redigera ... måste skaffa vettigt program....
Faan vad nerskalat det blev, körde AVS konvertera... redigera i Moviemaker...

http://www.youtube.com/watch?v=SrvuSpWcqQc&feature=g-upl&context=G2904805AUAAAAAAAAAA

Gott att man vet att den håller iallafall!
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
den kan ta mycket stryk! Sett videos där dom klotat i ganska hög fart med hojar och kameran fortsätter filma.
 

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Hur fäster ni era kamera på hojen?
Känns som att det finns dåligt med plats för den...
Köpte ett fäste som ska gå att montera på runda saker, ex styret, framgaffel m.m. men vet inte om det blir bra.
Vart monterar ni era?
 

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Ort
Göteborg!
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Hur fäster ni era kamera på hojen?
Känns som att det finns dåligt med plats för den...
Köpte ett fäste som ska gå att montera på runda saker, ex styret, framgaffel m.m. men vet inte om det blir bra.
Vart monterar ni era?

Inget svar på frågan men ni som vet kan la ladda upp en bild på fästet på hojen å hur bilden blir
 

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Ort
Svedala
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Hur fäster ni era kamera på hojen?
Känns som att det finns dåligt med plats för den...
Köpte ett fäste som ska gå att montera på runda saker, ex styret, framgaffel m.m. men vet inte om det blir bra.
Vart monterar ni era?

Jag använder sugproppsfäste, räcker typ med 8cm plant underlag. På min z750 går det på tank, några kåpor och säkert vindskydd och ram. Annars finns det sånns klistermärken men den känns inte så jävla snällt mot lacken, använder bara dem på hjälmen. Jag har ett extra sugproppsfäste som du kan få billigt, om du är sugen!
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Har huset uttag för mic ingången? Tyckte mig inte se en sådan när jag kikade på den på mässan... då faller ju poängen med att byta...
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jo, att det inte blir vattentätt begriper jag med, man behöver alltså ett hus som inte tål regn för att köra extern mic. Och detta ingår inte. Uppfattat. Då var det som jag trodde.

Jag väntar till 3:an och hoppas på blåtandsmick! =)
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Jo, att det inte blir vattentätt begriper jag med, man behöver alltså ett hus som inte tål regn för att köra extern mic. Och detta ingår inte. Uppfattat. Då var det som jag trodde.

Jag väntar till 3:an och hoppas på blåtandsmick! =)
behövs inte. Kommer med wifipac nu i mars som funkar för både hero 1 och hero 2
 

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Ort
North Animal Farm City
Hoj
Ducati Hypermotard 950
WiFi BacPack'et stödjer videostreaming samt fjärrstyrning för HERO2 (ingen videostreaming på HERO1), det står inget om blåtandsmick eller liknande.

Dom visade ett blåtandsheadset på CES iår så nog funkar det fint. Står dock ingen info om det men dom demade det inför kamerorna. Finns på youtube. Videostreaming känns rätt meningslöst(förutom preview till en smartphone för att ställa in vinklar) då det inte finns en chans i helvetet att streama i FullHD med den lilla bandbredden som dagens wireless prylar använder.
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
behövs inte. Kommer med wifipac nu i mars som funkar för både hero 1 och hero 2

Nu har du nog missuppfattat vad jag önskar av min kamera; Jag vill kunna spela in ett vettigt ljud. Till det krävs extern mikrofon då den inbyggda mest låter som en dålig lp-skiva. Samtidigt så händer det rätt ofta att det regnar här, varvid en tät konstruktion till själva kameran är att föredra. Vill ex. kunna ha kameran på tanken och lägga en mick i kutsen för att därvid uppta ett mer korrekt upplevt ljud.

Menar du att wifi backpack kan ta upp ljud separat och synka det med videoströmmen?
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top