Ny motorcykel till våren? Berätta mer.

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
den e säkert bra, å säkerligen ett bra köp då de faller inte i pris på samma sätt som andra märken... men som jag redan påpekat en gång innan i just denna tråd så e nya monster ingen snygg maskin...

Den känns för brutal ut i framänden då allt e så samlat å ger en kompakt framända men sen så blir det spretigt å konstigt i baken. Bakhjulet sitter fel eller nått ser ut som att det e för långt ifrån resten av paketet, dvs motorn å styret. e nått som inte stämmer, för lång sving?.. men som sagt jag tycker ju även att panigalen e ful... dock hade jag velat ha en naken "streetfighter" av just panigalen.

Om man tycker att nya Ducati Monster 1200 och Panigale är ful så har man dålig smak helt enkelt :fakta
Och ja, det finns folk som tycker att BMW:s boxermotorer är snygga.
 

JakobTheOne

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Solna
Hoj
Moto Guzzi Griso 850
BMW's Boxrar kan faktiskt vara snygga ...eller iaf R nine T...
alternativt fortsätta med Moto guzzi.
1200 sport känns som en "gammal" hoj men ändå jäkligt snygg!
En uppgradering till Griso 1200 8V finns också med i planen.

Guzzi har nog inte lika bra andrahandsvärde som BMW, men om man ska börja vända på slantarna så kanske man ska sluta åka hoj?

Det känns dock lite "dumt" att byta bort en fullt fungerande hoj som jag faktiskt inte är missnöjd med som nu dessutom värdeminsknings mässigt kan gå ett eller 2 år till utan någon större skillnad.

Jag får väl helt enkelt se i vår hur stort suget blir och om det är någon som är intresserad av att köpa "Lillgrisen".
 
Last edited:

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
I
Det är detta jag ska få, ej gatlaglig ens med insatser? :va och det är mappning med
https://www.pure-ducati.com/p-5779-monster-1200-carbon-fiber-racing-silencer-kit-96480311a.aspx

Och den här modellen är dyrare, kommer utan mappning och är gatlaglig, dessutom inga uttagbara insatser, makes no sense.
https://www.pure-ducati.com/p-5780-monster-1200-homologated-carbon-slip-on-96480321a.aspx

Jag fick ju höra att det var tvärtom, att min som låter satan ska inte mappas med hojen sen, dom verkar ha sagt tvärtom.

Jag tror att det högre priset på street leagal kan motiveras med att det är katalysator med i det kittet, antagligen därför det låter lite tristare.

Se till att du får levererat original ljudisar och eventuell original ECU bara, du kan behöva det när det är dax för besiktning trots dB-killers.

Antar att det är detta du köpt?

Ducati Monster 1200 Termignoni Dual Slipon Carbon Fiber Exhaust with ECU map upgrade

This Termignoni slipon kit includes a tuned solution for more power and torque all across the rpm range of your Ducati Monster 1200.

Termignoni exhaust system with carbon silencers for the Ducati Monster 1200. This slipon system is lighter and more efficient than the standard exhaust, it comes with a dedicated engine mapping to give you more performance. Your Ducati will experience more power, lighter weight and that unmistakable Ducati sound.

This Italian made, non-homogolated exhaust system, includes removable dB killers.

NOTE: you must have your local Ducati dealer upload the new map

Termignoni Part # 96480311A
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
I

Jag tror att det högre priset på street leagal kan motiveras med att det är katalysator med i det kittet, antagligen därför det låter lite tristare.

Se till att du får levererat original ljudisar och eventuell original ECU bara, du kan behöva det när det är dax för besiktning trots dB-killers.

Antar att det är detta du köpt?

Ducati Monster 1200 Termignoni Dual Slipon Carbon Fiber Exhaust with ECU map upgrade

This Termignoni slipon kit includes a tuned solution for more power and torque all across the rpm range of your Ducati Monster 1200.

Termignoni exhaust system with carbon silencers for the Ducati Monster 1200. This slipon system is lighter and more efficient than the standard exhaust, it comes with a dedicated engine mapping to give you more performance. Your Ducati will experience more power, lighter weight and that unmistakable Ducati sound.

This Italian made, non-homogolated exhaust system, includes removable dB killers.

NOTE: you must have your local Ducati dealer upload the new map

Termignoni Part # 96480311A

Ja, den är det. Jag har påpekat för dom att det är en mappning med som måste läggas in. Och jag kommer få med varenda originalskruv :D När jag ser din avatar så tänker jag på att vita Ducati också är också jävligt fina.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Ja, den är det. Jag har påpekat för dom att det är en mappning med som måste läggas in. Och jag kommer få med varenda originalskruv :D När jag ser din avatar så tänker jag på att vita Ducati också är också jävligt fina.

Japp. Nån dumjävel var tvungen att prova sin nyckel på tanken så jag lackade den vit med mycket pärlemo, bögigt så det räcker och blir över. Passar bra med kolfiber.

Det brukar ju levereras en separat ECU med rätt mapp med Termiisarna. Kanske är annorlunda på dom nya hojarna?

EDIT: en röd Ducce är aldrig fel men en vit är jävligt het om man parkerar i en rad med 15 röda Duccar. Gult funkar jävligt bra det med.
 
Last edited:

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Nu har jag slagit till på en ny orange Kawasaki Z-1000 2014 :)
Får den monterad med Yoshimura Carbondämpare och skylthållare.
Nu längtar man till våren!
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Bra inlägg :3freak
Hur många motorcyklar har snygga original avgassystem?
6047912856_e069255ac5_z.jpg
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15

Det är aldrig fel att läsa ett inlägg noggrant :gnissla "Får den monterad med Yoshimura Carbondämpare" Originalpipor är sällan snygga idag. 2009-2014 R1 har hiskeligt fula originalpipor. Men byter man dom så har man en mycket vacker sporthoj. I min värld finns det inte originalpipor :D motorcykel är ljudet, det är det tillsammans med prestandan som ger mig gåshud. Om man stör någon i stan må vara hänt, men där gasar jag så sällan, men på motorvägen vill jag höra vrålet som kan vara så jävla vackert. Symaskiner klarar jag mig utan, det får mormor syssla med :hihi
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top