Nostalgitråden !!

sportbike

Guest
[QUOTE=Kakan;


:7peta :va är du SÅ gammal som lorden ;) :D Sånt där fans när jag var väääälldigt liten ju :D :rolleyes:

Japp,kan nätt å jämnt ligga utan käpp....:)

edit :liggautankäpp ?
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Jag minns när en dosa generalsnus kostade 3,50:- :mad:

Slutet på 1970 talet när jag började snusa så kostade en dosa 1.20kr:D Fanns även 250grams lådor med snus som man hade i kylen o fyllde på dosan ifrån,då blev det ändå billigare:)
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Vem minns nostalgo-hoj-tillbehör ?
Som till exempel den kombinerade nummerskylt-och-bygellås-hållaren,som skramlade som ett tomt oljefat när man körde ?

Klart man hade en sån!:tummenupp

eller Rask tilbakaflyttat som alla skulle ha,riktigt dassig passform,men ballt.
Då.

Det hade jag också samt ett laverdastyre med grab-on handtag! Redan då va man coooool!!
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Grab-On... :rofl

Tjocka som falukorvar, och med åren hårdnade de så de var inte vibrationshämmande heller, som ju var hela grejen.
Jag har ett par ff på min 125:a när jag tänker efter! :D

Mer nostalgi på riktigt:

Raask-pinnar har jag till min Cafe´räser... Likaså MM-kaross, Stigefeldt 4-1 Dunstall-clipon italienska LM-fälgar, öhlins styrdämp samt bakdämpare, och snart ISR-ok.
 
Last edited:

sportbike

Guest
Grab-On... :rofl

Tjocka som falukorvar, och med åren hårdnade de så de var inte vibrationshämmande heller, som ju var hela grejen.
Jag har ett par ff på min 125:a när jag tänker efter! :D

Mer nostalgi på riktigt:

Raask-pinnar har jag till min Cafe´räser... Likaså MM-kaross, Stigefeldt 4-1 Dunstall-clipon italienska LM-fälgar, öhlins styrdämp samt bakdämpare, och snart ISR-ok.

Den måste jag se lajv.
Tar me kårv,haru grill å kål ?
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Vem minns nostalgo-hoj-tillbehör ?
Som till exempel den kombinerade nummerskylt-och-bygellås-hållaren,som skramlade som ett tomt oljefat när man körde ?

Man fick linda isoleringstejp runt låsbygeln så det satt stumt mot hållaren då skramla det mindre:D
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Blå Puch Dakota med frammåtlutat Buffalo styre. Obligatoriska tillbehör var orange/svart fiberpälsfäll över sadeln och snabbgashandtag. Föraren skulle ha orange Torsbykavaj.

Torsbykavaj = HH fiberpälsjacka.
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Blå Puch Dakota med frammåtlutat Buffalo styre. Obligatoriska tillbehör var orange/svart fiberpälsfäll över sadeln och snabbgashandtag. Föraren skulle ha orange Torsbykavaj.

Torsbykavaj = HH fiberpälsjacka.

Jupp snabbgas fanns:) Men jag hade äkta fårskinnspläd på limpan. men sen körde ju jag Yamaha disco med skivbroms från 1977:D Va första moppen med skivbroms tror jag,har den kvar i garaget hemma hos föräldrarna. Gul e den med pepitalack på sidorna.. Va någon jubileumsmodell från Yamaha pga något vunnet VM i hojåka:D
 

Dr.Bike

Guest
Körde (faktiskt) Yamma FS50 på den tiden!
Ingen Disco...bara namnet avslräckte ju!
Och varför man skulle ha skivbroms förstod vi ju aldrig... Bromsen var ju fartens fiende nummer ett! :fakta

Min gjorde, med hemgjort insug (slidmatad) Tromboncini exp.kammare och en 5,5 cylle med extra spolkanal rediga 85 en gång... Ja mätar-85 alltså, i en lång nedförsbacke mot Strömsholm.
Direkt efter detta var det dags för renovering...då det plingade betänkligt i cylindern :)

Alla trötta Puchars skräck var ju när vi med Yammorna kom!
Zündappar var relativt ovanligt. Man hade hört om hur djävligt de skulle sägas gå, men de gick ju aldrig = inget hot! :rofl

Suzuki var det bara finnar som köpte (beats me why...) och de var inte alls med i matchen då de bara gjorde 28 Km/h no matter what.
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:va :eek: ni är ju gamla dom där sakerna fanns när jag var redigt liten :) :D
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top