Nostalgitråden !!

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Min gjorde, med hemgjort insug (slidmatad) Tromboncini exp.kammare och en 5,5 cylle med extra spolkanal rediga 85 en gång... Ja mätar-85 alltså, i en lång nedförsbacke mot Strömsholm.
Direkt efter detta var det dags för renovering...då det plingade betänkligt i cylindern :)
Min ombyggda och hemtrimmade Cresent 2000 (med 4-växlad Sachs motor från en DBS) klockades till 85 km/tim:) av polisen:mad: . Men efter att dom var klara med "avtrimmningen" fick jag bara tillbaka växellådan i en påse t.o.m motorblocket snodde dom:mad: . Jag som hade lagt ner så mycket jobb på den motorn. Speciellt sörjer jag den vackra 21mm Dellorto förgasaren med liggande trottel
, ställbart flottörhus och fint svarvad insugningstratt.
Den gick kanonbra och kolvringarna höll flera dagar i sträck.

/Ingvar
 

sportbike

Guest
vi hade en flaka med en ts 125 motor på.
gick att åka på slangen med,men ibland ramlade man av när man landade...
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Körde (faktiskt) Yamma FS50 på den tiden!
Ingen Disco...bara namnet avslräckte ju!
Och varför man skulle ha skivbroms förstod vi ju aldrig... Bromsen var ju fartens fiende nummer ett! :fakta

Min gjorde, med hemgjort insug (slidmatad) Tromboncini exp.kammare och en 5,5 cylle med extra spolkanal rediga 85 en gång... Ja mätar-85 alltså, i en lång nedförsbacke mot Strömsholm.
Direkt efter detta var det dags för renovering...då det plingade betänkligt i cylindern :)

Alla trötta Puchars skräck var ju när vi med Yammorna kom!
Zündappar var relativt ovanligt. Man hade hört om hur djävligt de skulle sägas gå, men de gick ju aldrig = inget hot! :rofl

Suzuki var det bara finnar som köpte (beats me why...) och de var inte alls med i matchen då de bara gjorde 28 Km/h no matter what.

Sitter en femhalva på min yamaha med:) Grabben fyllde 15 nyss så han har börjat tjata att vi ska hämta hem den:D Den här ligger som prio 2 o få igång morsans gamla som står på landet vet dock ej vad det e för årsmodell.
 
Last edited:

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Zündappar var relativt ovanligt. Man hade hört om hur djävligt de skulle sägas gå, men de gick ju aldrig = inget hot! :rofl

De var rätt vanliga där jag växte upp. Nog gick de bra alltid. Det berodde väl på att det regelmässigt satt 100cc kolvar på dem.

Jag hade en skolkamrat som körde om en civilpolis med en sådan på en 70 -sträcka. Ingen hjälm, inga lysen, inga bromsar och fortkörning tror jag rubriceringen blev. Ryktet sade att han fick vänta till 21-årsdagen med körkortet.
 

Frolic

Jag kan allt...Bara du lär mig!
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsr 750 2015, Suzuki Katana
Trazan o Banane:yoparty :yoparty

Fem myror är fler än fyra elefanter:tummenupp
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top