Nån som följer utvecklingen i Ukraina?

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Postade förra inlägget ca fem minuter innan du uppdaterade det ovanstående inlägget.

Jag reflekterade enbart över en mening egentligen;



Fann det som ett 50/50 sant och komiskt svar på frågan om varför USA sålt ut sin regering.

Jag refererade och reflekterade inget till fascismen (även om jag citerade hela ditt inlägg, my bad).

Håller med dig :) Kunde bara inte hålla mig ifrån att kasta in en rolig liten oneliner (och ett filmklipp för att stärka det hela lite)

Jänkare är rädda / tycker illa om Big Government och Big Corporations... finns en paradox där ja.

Men Washington är ganska avlägset i de flestas liv. Makten är decentraliserad till delstaterna i hög utsträckning. Det är där det verkliga politiska livet finns, i frågor som påverkar folks liv. Många delstater har direktdemokrati i stil med Schweiz, så politikerna kan inte dra iväg hursomhelst. Och tittar du på federal nivå så brukar väljarna på ett märkligt vis lyckas balansera så regering och parlament har olika parti vid makten... :)

Man misstror verkligen staten på ett sätt som är lite obegripligt för oss svenskar...

Detta är min uppfattning om sakernas tillstånd.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Ryssland är sugen på att stänga av gasen till Ukraina och indirekt stora delar av Europa. Troligen är anledningen inte att Putin är en undercover-miljöpartist som vill forcera fram snabbare och bättre alternativ till energi inom än att importera gas från Ryssland...


När de stängde av gasen i vintras så dog ett hundratal människor, men sånt kan man ju inte bry sig om när det handlar om 168 miljarder kronor om året att tjäna!?!..... Dessutom var det ju "dom" som dog, inte "vi" ur ett ryssland-perspektiv, så win-win!? :dummer
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
Ryssland är sugen på att stänga av gasen till Ukraina och indirekt stora delar av Europa. Troligen är anledningen inte att Putin är en undercover-miljöpartist som vill forcera fram snabbare och bättre alternativ till energi inom än att importera gas från Ryssland...


När de stängde av gasen i vintras så dog ett hundratal människor, men sånt kan man ju inte bry sig om när det handlar om 168 miljarder kronor om året att tjäna!?!..... Dessutom var det ju "dom" som dog, inte "vi" ur ett ryssland-perspektiv, så win-win!? :dummer

dokumentär på svt som heter Gasvapnet tror jag som var sevärd!
Där kom det fram att CCCP planerar att lägga ett gas-rör söder om Ukraina i döda havet, döda havet är tydligen djupt och det skulle bli dyrt att lägga röret på botten av det, (mycket billigare att gå med det över krim och därefter ner i plurret)
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Ryssland är sugen på att stänga av gasen till Ukraina och indirekt stora delar av Europa. Troligen är anledningen inte att Putin är en undercover-miljöpartist som vill forcera fram snabbare och bättre alternativ till energi inom än att importera gas från Ryssland...


När de stängde av gasen i vintras så dog ett hundratal människor, men sånt kan man ju inte bry sig om när det handlar om 168 miljarder kronor om året att tjäna!?!..... Dessutom var det ju "dom" som dog, inte "vi" ur ett ryssland-perspektiv, så win-win!? :dummer

tyvärr blir forcerandet inte av alternativ energi utan skiffergas (eller fulgas). Tyskland lyfter nu sitt förbud mot att utvinna skiffergas.

Inget bra alls....
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ingen fara! Vi skickar F! och MP, som löser problemet i Moskva med hjälp av talets gåva!

Jag har funderat på om inte det hela skulle gå att lösa med ett samlat europeiskt gay-kommando som luftlandsätts i regnbågskläder över de större ryska städerna. Brigaden skulle efter landning börja pynta städerna med regnbågsflaggor och pittoreska cafeer som drivs av homosexuella par. Spiken i kistan för Putin skulle vara den årliga gigantiska Pride-paraden på Moskvas gator.
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Så där ja. 5 månader senare i tråden och kriget fortsätter. Ryssland skiter i Minsk II och ber att Ukrainas arme kapitulera i respektive region till rebellerna. Så Rysslands lösning på fredsförslag var alltså inte eldupphör utan en ensidig kapitulation -.-

Så de senaste månaderna av hårda strider kommer återgå till lågintensivt krig där ryska rebellerna sakta knaprar kakan i kanten till dom fått hela regionerna.

Är övertygad om att Mariupol är prio nr 1 efter att ha sparkat ut Ukrainas arme från Debaltseve nu i veckan.


Efter det senaste handgreppet av Putin i Debaltseve är jag övertygad om att Obama kommer börja pumpa in vapen till Ukrainas arme. Rebellerna anser ju inte att Minsk II gäller innanför regionsgränserna Donetsk och Luhansk. och om man kikar på kartan är nuvarande kontaktlinje långt kvar till regionsgränserna..... Så jag gissar att kriget kommer pågå minst 2 år till i någon form.

war.jpg
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det är krig i europa, nån det är mer fokus på Northug eller Steffos knarkande.

Jag undrar om svensk media fick direktiv genom Margot W häromsistens också. Den lilla Putinflickan...
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Tragiskt att Margot börjat springa Putins ärenden utan minsta motsånd. Jävla dörrmatta.

Hon har ju heller inte givit något vidare förtroende för sina insatser i EU.. Borde fällas av ku och hamna i kylan. För gott.

Att ens föra samtal med banditen och hans kumpaner är ju fel från början
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
"Russian-backed separatists&Russian forces commit flagrant violation of ceasefire in #Debaltseve confirmed by @OSCE. Aggression unacceptable." //Margot Wallström


Grisar kan flyga och helvetet har frusit till is; en svensk politiker som äntligen vågar och kan erkänna att det befinner sig ryska reguljära trupper i Ukraina och strider... Bara fem månader efter det blev uppenbart. Lagom till jul så kanske svensk media slutar kalla dem för "proryska separatister" och kalla dem för vad de verkligen är också.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Javisst, ww3 here we go.
Är inte ett fullskaligt krig precis vad världen behöver?
Det är bara en tidsfråga, krigstrummorna har larmat länge nu, snart bryter det ut.
Foliehatten sitter stadigt på.
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top