Någon mer som upplever svensk mc-tillbehörshandel som väldigt omständig och svår?

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Skulle vilja påstå att två dagar är lite för kort tid för att dra en slutsats. Kan vara så att de väntar besked från 3e part t ex.

Så skulle det kunna vara så klart! Men dom borde ändå ha hört av sig för att rapportera läget i så fall.
Vi får väl se om han ringer eller ej.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Okej Putte!
Du hade rätt och jag hade fel. Nu ringde dom från Desmo och gav mig ett bud osv.
Så jag ändrar status på dem till "väl godkänt"
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Okej Putte!
Du hade rätt och jag hade fel. Nu ringde dom från Desmo och gav mig ett bud osv.
Så jag ändrar status på dem till "väl godkänt"

Man måste ibland inse att de kan ha mycket att göra och att en dag extra inte är lika lång tid som den ivriga som väntar ;) Med det sagt ska det ju inte ta för lång tid. Kul att det vart bra :tummenupp
 

MrPontus

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR929RR
utbudet i Sverige är oftast dåligt, kanske inte så konstigt då det oftast är dyrare här och folk väljer att köpa billigare, typ på eBay.

jag är en snål jävel, kollade runt efter en Haynes Manual fanns hos en firma i Sverige som jag skulle beställa ifrån, men köpte den billigare från England istället.
sen skulle jag ha ett BMC filter (även det fanns hos denna firma som jag skulle beställa ifrån), hittade det typ 50-100kr billigare i USA och chansade på att klara tullen som jag gjort så många gånger tidigare, nu sket det sig så det blev dyrare... jag hade ju hellre gett den svenska firman pina pengar än Postens 100kr avgift för deras "service" att debitera mig moms...
Och nu i veckan så skulle jag ha nya däck, tog bakdäcket ifrån XLmoto, men framdäcket var 50-75kr billigare i Tyskland, även detta ångrar jag nu (redan 5 minuter efter beställning faktiskt) Det hade varit värt dom kronorna extra att slippa få en extra leverans som troligtvis blir till dörren (defekt dörrklocka bla) så det blir väl jidder med Posten (förra gången från Tyskland så sket sig leveransen och jag fick en avi, väl på det utlämningsstället som låg långt bort så sa dom att den inte fanns där och postens kundtjänst visste inte heller var mina däck var...)

men annars så har jag bara haft bra erfarenheter dom gånger som jag har beställt, MCweb beställde jag ganska så mycket av och då saker som inte var i deras lager, fick allt på en vecka i alla fall.
XLmoto skickade samma dag som beställning och jag hade allt på 2 dagar.
enda att anmärka på var att dom packade i onödigt stor kartong och att dom är onödigt generösa med returer, har aldrig någonsin varit med om att en firma skickar med returfraktsedel med beställda varor
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Det ska skilja minst 2-300kr för att det ska bära sig att beställa från utlandet. Även t.ex. Tyskland m.m. då diverse leveransföretag brukar kunna hitta nån avgift att ta.

Det jag kan tycka är surt är att frakten kan vara samma eller billigare från England än från Sverige... 100kr frakt för en 69kr oljefilter som är 3x3x12cm är ju hutlöst.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
jag är en snål jävel

Det va du som sa det :tungan

spara några tior och ta saker från andra sidan världen känns lite dumsnålt.. Ska till en femhundring för att jag ska tycka att det är värt besväret att köpa utomlands.. Inte gjort det än men kommer bli ett skinnställ nu bara för att jag inte hittar nått i Sverige..
 

Mortis

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Lite här och där
Hoj
Husqvarna 118cc-43, S1000R -15
Beställde saker från 2 olika företag, ett i Stockholm och från ett företag i södra Sverige.
Efter 2 månaders jagande så fick jag byta till en annan produkt på ena stället och efter 4 månaders jagande på det stället i Stockholm så sa jag sedan Nej tack.....
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag har BRA erfarenheter av Lelles, Johans MC i Göteborg, Nilssons MC, Väla, Helsingborg och MC-skrot RNMC-Service Demontering Begagnade delar i Partille.
Eller idag heter det kanske inte MC-skrot utan MC-återvinning?
Ber om ursäkt i så fall. :näsblod
Finns inget skäl räkna upp firmor som kanske haft en dålig dag när jag besökte dom.
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Tja, man kanske skulle ringa nccr och be dom återbetala lovorna.. fast dom har inte klått rakarör i seghet som tog över 9 månader (!!) På sig att leverera ett rostfritt avgassystem till min gamla skrotbil..
 

Ginis

Medlem
Gick med
28 Sep 2010
Ort
Sätila
Hoj
2007 honda CBF 1000
Jag handlade en jacka från mx24 och övriga skyddsutrustning från andra svenska företag.
Körde vält en en väl grusade kurva. Försäkringbolaget ville ha in samtidigt kvitto, jag har lyckats att slava bort det flesta.
På chansning så drar jag i väg mail till de företag som jag har handlat hos. Får endast svar från mx24.
Jag får svar 1h efter första mailet. De hade fått alla uppgifter förutom personer nummer. Jag skickar mitt personnummer 1-2h
senare kommer en pdf med mitt kvitto.
Sådant gör att man handlar gärna där igen.
Det företag som inte ens svarade går lite bort men hängs inte ut, det var inte de som slarvade bort kvittona.
 

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Nej
Jag känner mig lurad och framförallt korkad i dag:va.
Jag beställde Stomp Grips på Ebay, Fick dom för 460 inkl frakt. Grevens tar 550 så det var inte så stor skillnad. I går fick jag en lapp i lådan där det står att jag kan hämta ett paket som bonus ska jag tydligen betala 125kr till PostNord och 98kr till Tullen. Tullen kan jag acceptera, man chansar ändå när man handlar från USA, det bli samma pris som i Sverige. Men att posten ska råna mig känns inte ok jag betalade 82,60 i frakt vid beställningen. När jag handlar från Kina lägger de aldrig på Tull och nästan alltid fri frakt, har de andra handelsavtal än USA?
 
Last edited:

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Nej
Jag kollade upp detta. Det är tydligen så att Posten ska ha det här (125kr speditionsavgift Typ1) när Tullverket får för sig att lägga en importavgift på godset oavsett vad jag betalat i frakt vid köpet eller varans värde. LÄRPENGAR. Jag undrar bara vad har Posten gjort med mitt kuvert som motiverar dessa 125kr?
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag känner mig lurad och framförallt korkad i dag:va.
Jag beställde Stomp Grips på Ebay, Fick dom för 460 inkl frakt. Grevens tar 550 så det var inte så stor skillnad. I går fick jag en lapp i lådan där det står att jag kan hämta ett paket som bonus ska jag tydligen betala 125kr till PostNord och 98kr till Tullen. Tullen kan jag acceptera, man chansar ändå när man handlar från USA, det bli samma pris som i Sverige. Men att posten ska råna mig känns inte ok jag betalade 82,60 i frakt vid beställningen. När jag handlar från Kina lägger de aldrig på Tull och nästan alltid fri frakt, har de andra handelsavtal än USA?

Det hade nog blivit billigare hos Nilssons MC i Väla eller Grevens.....
http://www.nilssonsmc.se/
 

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Nej
Det hade nog blivit billigare hos Nilssons MC i Väla eller Grevens.....
http://www.nilssonsmc.se/

Ja varför gå över ån efter vatten. Satt och surfade på ebay kan det finnas något jag behöver ja här finns det stomp grips, bra pris också ett par klick senare så var det beställt. Snabb leverans med en extra kostnad blir högre än svenskt normalpris. Jag har nog lärt mig något.
 

Clearups

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2007
Ort
Uddevalla & Halmstad
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
Jag hoppas att någon vill starta www.bytbatteri.com en webshop för mcbatterier i Sverige.

Sälja Yuasa kvalitetsbatterier till priser som är något högre än min favoritbutik www.mdsbattery.co.uk med god service och kunnande. Toppa sedan med att även sälja något rimligt märke av Lithiumbatterier för viktoptimerare.

Dagens batterimarknad är gravt dysfunktionell. Biltema säljer billiga batterier som duger för många. Säljare av Varta/Euroglobe/noname finns det flera men det är Biltemakvalisort till högre pris.Original Suzuki/Yamaha/Honda/KTM/BMW/osv är Yuasa men till 4ggr pengarna så till sin mchandlare kan man inte gå...

Seså någon som har tid över se till att starta denna butik nu på direkten så får ni mig som kund :tummenupp

http://www.voltpower.se/fi/
Bra priser och bra utbud, beställde batteri därifrån i vintras:tummenupp
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Har precis beställt nytt från MDS annars hade det varit ett alternativ. Britterna överlever utan mig som kund men Tornedalen behöver mer än Northland. :)

Det är ju fortfarande inte ett svenskt företag. Ligger gångavstånd till Haparanda. Noterade att dom tar 933:- (YTX14-BS) till en Falcao.
Jag driver ju en webshop med hojprylar och ligger med en prislapp på 899:- för samma batteri. Dom verkar dessutom ha höjt gelbatterierna i pris. Dom låg prismässigt ungefär samma tidigare.....

Batteripriserna i Sverige är ju ett problem pga transport farligt gods(läs:dyr transport). Många företag utomlands gör ju lite fulingar(brukar beställa syra från utlandet)....
Jag själv har nu löst transporten med mitt fraktbolag. Dock, jag har fortfarande problem att få hem batterer med syrapack till vettig levtid. Men och andra sidan....man kan ju alltid försöka ha hemma av dom vanliha YTX9,12,14...
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top