Det skulle ju faktiskt kunna förklara en hel del...Tänk om det är som i Breaking Bad, att det kokas knarch ute på verkstan och man bara har kassaapparaten för att kunna stämpla in pengarna?
Som WW:s biltvätt alltså.
Att baka in Euroglobe i högen och kalla det Kina är att raljera utan kunskap. Det är ett batteri bättre än Biltema någonsin haft att erbjuda.
Du borde gå till mc-butiken i en stad nära mig, från iaf en anställd kommer alltid frågan "vad har du för reg nr?" följt av ett knapprande på tangenterna eller stirrande på en skärm.Svenska handlare måste våga släppa in datorer och stödsystem i sina företag. Att sitta och gnida på nån reservdel som man tror är värd sin vikt i guld och spela svår funkar liksom inte, då drar man utomlands på stubinen.
Jag klev in på en skrot för en massa år sen, jag var på jakt efter en generator till min Golf. När jag frågade killen bakom disken sa han åt mig att kolla på deras hemsida och skrek surt nästa. Jag bad honom dra åt helvete och åkte därifrån.Kör man MC-skrot idag bör man ha ett direktkopplat inventarie- och butikssystem, som givetvis är synkat med delarnas nr i original. När man då får in den där smällda hojen så inventerar man den och vips är allt upplagt i onlineshopen, och man själv har koll på om prylen finns på hyllan.
Det gäller ju inte bara modellspecifika prylar, det gäller ju allt från olja till däck och ventilhattar Jag har försökt med artikelnummer, men det vill dom inte kännas vid hellerDu borde gå till mc-butiken i en stad nära mig, från iaf en anställd kommer alltid frågan "vad har du för reg nr?" följt av ett knapprande på tangenterna eller stirrande på en skärm.
Alltid den frågan, alltid.. Leta efter oljefilter, "vad har den för reg nr sa du?", drev - "vilket reg nr va de nu igen?"
Letar efter bromsbelägg, sbs bromsbeläggs-katalog ligger på disken, ändå "vad hade du för reg nr?"....
Beställde grejer från den lokala honda/kawasaki/yamaha åf butiken två gånger i våras, strul med båda beställningarna så det var sista gången jag beställer lokalt, blir lelles och utlandet hädanefter
Du borde gå till mc-butiken i en stad nära mig, från iaf en anställd kommer alltid frågan "vad har du för reg nr?" följt av ett knapprande på tangenterna eller stirrande på en skärm.
Alltid den frågan, alltid.. Leta efter oljefilter, "vad har den för reg nr sa du?", drev - "vilket reg nr va de nu igen?"
Letar efter bromsbelägg, sbs bromsbeläggs-katalog ligger på disken, ändå "vad hade du för reg nr?"....
Jag klev in på en skrot för en massa år sen, jag var på jakt efter en generator till min Golf. När jag frågade killen bakom disken sa han åt mig att kolla på deras hemsida och skrek surt nästa. Jag bad honom dra åt helvete och åkte därifrån.
Det gäller ju inte bara modellspecifika prylar, det gäller ju allt från olja till däck och ventilhattar Jag har försökt med artikelnummer, men det vill dom inte kännas vid heller
Synd bara att dom missat att det är 2015, för det alternativet går inte välja om man har den årsmodellen på sin mcBeställde nytt ställ från XLMoto (mx24, sledstore etc etc) och det är nog det snabbaste företaget jag handlat från i Sverige. Deras retur och bytes-hantering är också ett föredöme!
partssweden (lelles) funkar också hyfsat, inte världssnabba, men de har tillgång till ganska mycket original-delar.
Men i övrigt så lägger jag ingen större vikt vid var jag handlar.
Jag håller verkligen med dig, väldigt smidigt att handla från dom! Snabb respons via mail angående återbetalning av grejer och liknande. Ett kanon bra företagBeställde nytt ställ från XLMoto (mx24, sledstore etc etc) och det är nog det snabbaste företaget jag handlat från i Sverige. Deras retur och bytes-hantering är också ett föredöme!
Jag är inte någon teknisk batteriexpert men på de batterier jag har jämfört så har de ungefär samma specar och min erfarenhet i högkompade stånkor är allt annat än god. För att starta Ducati 996 eller KTM 660 duger de ivf inte. Om de sen är bättre än Biltema får någon annan svara på de är inte bra nog för mig ivf.
Få batterier som hjälper en KTM 660 igång
660 rally har elstart. Har både en sådan och en 660 SMS...
Jag som ville ta tillfället att få vara lite besserwisser
Där finns gott om stolpskott i branschen som lägger mer energi på att klaga på ojuste konkurrens och att det är dåliga marginaler än vad de lägger på att hålla kunderna nöjda. Tyvärr ligger bollen minst lika mycket hos kunderna. En svensk handlare kan aldrig konkurrera om pris till sista kronan utan man betalar lite extra för service och kunnande. Då är det trist i de fall man varken får service eller kunnande men kunderna måste också vara beredda att betala för ovannämnda.
Ett exempel är Dexon och hojdäck.se. Två företag som har givit sig in i den stentuffa däcksbranchen. De erbjuder båda goda råd om rätt däck och inte bara det däcket som råkar ge bäst avans. Snabba svar på frågor och så snabb leverans som stolpskotten på PostNord jobbar.
Ändå envisas folk med att handla av mcdackonline.com som är tyskt och har noll kundservice men är några tior billigare. Att personerna som säljer och packar däcken inte vet fram och bak på en motorcykel och det därmed blir fel väl ofta tycks man acceptera för absolut lägst pris...
Boka provkörning under Start2Ride nu
Under helgen arrangerar mot... |
|
Dags för 2024 års Start2Ride
Kommande helg arrangerar mo... |
|
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!
Den traditionsenliga mc-kor... |
|
Eldrivna Oruga Unitrack
Oruga Unitrack, en motorcyk... |
|
Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar
Gran Premi de Catalunya Mot... |
|
Lunchhälsning från Merzouga!
Bästa ökenguiden, Jordi Arc... |
|
Rapport från Marocko: Dag 1
Vi bekantar oss med lokalin... |
|
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |