Myterna FRIHET och BRUDAR

Ankie.W

Gotland Ring nästa! :-D
Gick med
1 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Suzuki GSR 600 K6
.....hmm ! Funderar lite.....

Det här är en story från en annan synvinkel...... dvs min egen och som sagt
Vad säger man som tjej?? Är verkligen alla tjejer lika??
Vi vet nog alla svaret...uppfostran/bakgrund ger ens en personlighet!!

Visst träffades vi utanför "haket" på hemma plan. Vi lämnar namnet utanför. Han stod där med sin då läckra "sporthoj" :squid . Vad han inte visste var att denna tjej åkt hoj måååånga år före det. Å visst klickade det till. Men som sagt, alla tjejer är inte lika. Tiden gick och hojarna byttes ut mot nyare och nyare. Snart en gällande årsmodell stående i garaget. Å den var sååå fin och gubben gnällig. Tänk om nån snodde den...tänk om nån repade lacken...tänk om...tänk om.... :va *SUCK*
Förnuftig som man är som kvinna så svarade man man:
-Du har ju för fan försäkring!! :fakta Idiot!! Du betalar hur mkt pengar som helst varje månad och ändå går du runt och är orolig!! Så jävla knäppt som bara killar kan :kocko !!

Som sagt, åren rullar på och visst kommer barnen, volvon. Men då man är en kvinna som själv är motor intresserad då blev det självklart en "säker" volvo 940 turbo sport! En svart "blackline"!! Allt för att reta radhusgrannen som bara hade råd med en simpel 940!! Skadeglädjen är den sanna glädjen.

Tyvärr, just då, insåg jag att min riktiga "hojkarriär" var över då jag inte själv har hoj kort och inte är intresserad av att ta det. Men man fick ju sno åt sig lite stunder här och där. Ni vet en vacker dag, när solen sken och bästa vänninan ändå var hemma, då vips var barnen förvisade dit. Perfekt! Flera timmars hojåkning med avslutning i Vaxholm med en fika . Barnen blir större och större och tiden går självklart framåt.

DÅ ska man akta sig som kvinna. Den där "saken" man har hemma. Han är inte att leka med längre!! Han har blivit gammal och bekväm! Fan, det är jobbigt med skinnställ. Det blåser ju!! Fan det är ju kallt :6surkart !! Alla ursäkter man kan tänka sig ramlar ner :( .

-Nä du gumman, vi åker till landet istället. Sitta på verandan med en grogg!! Tårögd går man ut i garaget och drar med mjuka händer över den fiiiina sporthojen som verkar lika lessen som jag! Den är ju så ny och fin!! Stackarn :krama !!

SÅ kommer man till nästa punkt, jag accepterar inte de här! Nope!! Skilsmässan är ett faktum :fatta! !! Men mitt i allt känns det ju skit kul. Fri som fågel, men utan kort och hoj! Hur i helvete bär man sig åt nu då??? Tur man har vänner som orkar släpa på en "ryggsäck". Tiden fortsätter naturligtvis rulla och man är rätt nöjd med livet. Men som sann hojåkare så vill man ju gärna vara just "den bruden". Ni vet hon som tillhör honom :kiss ! Jo vi är så vi kvinnor, hur mkt vi än kämpar för jämställdhet. Men en sak är säker, jag kan aldrig bli jämställd med min nya gubbe. Inte på nåt plan. Han är nästan 2 m, väger 3 ggr så mkt som jag, han kör hoj som en gud och det skulle jag aldrig kunna då jag är för lätt och full av sunt förnuft. Och köra är inte min grej, utan det är att sitta bakpå.

Så en dag trillar man in på Bike.se och börjar chattar runt bland likasinnade. Å du...där var han :krama . Han bara fanns där. Och de sa klick! Igen! Å han var inte alls intresserad av en grogg på altanen, eller bara låta hojen stå och gråta. Fan han var ju ärligt intresserad. Tänk att det fanns såna grabbar, var nästan rädd att alla omvandlats eller dött av tristess. Men det är bara tacka sin lycklig stjärna och verkligen leva varje sekund resten av livet. :2cool
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
Babyblue skrev:
.....hmm ! Funderar lite.....

Det här är en story från en annan synvinkel...... dvs min egen och som sagt
Vad säger man som tjej?? Är verkligen alla tjejer lika??
Vi vet nog alla svaret...uppfostran/bakgrund ger ens en personlighet!!

Visst träffades vi utanför "haket" på hemma plan. Vi lämnar namnet utanför. Han stod där med sin då läckra "sporthoj" :squid . Vad han inte visste var att denna tjej åkt hoj måååånga år före det. Å visst klickade det till. Men som sagt, alla tjejer är inte lika. Tiden gick och hojarna byttes ut mot nyare och nyare. Snart en gällande årsmodell stående i garaget. Å den var sååå fin och gubben gnällig. Tänk om nån snodde den...tänk om nån repade lacken...tänk om...tänk om.... :va *SUCK*
Förnuftig som man är som kvinna så svarade man man:
-Du har ju för fan försäkring!! :fakta Idiot!! Du betalar hur mkt pengar som helst varje månad och ändå går du runt och är orolig!! Så jävla knäppt som bara killar kan :kocko !!

Som sagt, åren rullar på och visst kommer barnen, volvon. Men då man är en kvinna som själv är motor intresserad då blev det självklart en "säker" volvo 940 turbo sport! En svart "blackline"!! Allt för att reta radhusgrannen som bara hade råd med en simpel 940!! Skadeglädjen är den sanna glädjen.

Tyvärr, just då, insåg jag att min riktiga "hojkarriär" var över då jag inte själv har hoj kort och inte är intresserad av att ta det. Men man fick ju sno åt sig lite stunder här och där. Ni vet en vacker dag, när solen sken och bästa vänninan ändå var hemma, då vips var barnen förvisade dit. Perfekt! Flera timmars hojåkning med avslutning i Vaxholm med en fika . Barnen blir större och större och tiden går självklart framåt.

DÅ ska man akta sig som kvinna. Den där "saken" man har hemma. Han är inte att leka med längre!! Han har blivit gammal och bekväm! Fan, det är jobbigt med skinnställ. Det blåser ju!! Fan det är ju kallt :6surkart !! Alla ursäkter man kan tänka sig ramlar ner :( .

-Nä du gumman, vi åker till landet istället. Sitta på verandan med en grogg!! Tårögd går man ut i garaget och drar med mjuka händer över den fiiiina sporthojen som verkar lika lessen som jag! Den är ju så ny och fin!! Stackarn :krama !!

SÅ kommer man till nästa punkt, jag accepterar inte de här! Nope!! Skilsmässan är ett faktum :fatta! !! Men mitt i allt känns det ju skit kul. Fri som fågel, men utan kort och hoj! Hur i helvete bär man sig åt nu då??? Tur man har vänner som orkar släpa på en "ryggsäck". Tiden fortsätter naturligtvis rulla och man är rätt nöjd med livet. Men som sann hojåkare så vill man ju gärna vara just "den bruden". Ni vet hon som tillhör honom :kiss ! Jo vi är så vi kvinnor, hur mkt vi än kämpar för jämställdhet. Men en sak är säker, jag kan aldrig bli jämställd med min nya gubbe. Inte på nåt plan. Han är nästan 2 m, väger 3 ggr så mkt som jag, han kör hoj som en gud och det skulle jag aldrig kunna då jag är för lätt och full av sunt förnuft. Och köra är inte min grej, utan det är att sitta bakpå.

Så en dag trillar man in på Bike.se och börjar chattar runt bland likasinnade. Å du...där var han :krama . Han bara fanns där. Och de sa klick! Igen! Å han var inte alls intresserad av en grogg på altanen, eller bara låta hojen stå och gråta. Fan han var ju ärligt intresserad. Tänk att det fanns såna grabbar, var nästan rädd att alla omvandlats eller dött av tristess. Men det är bara tacka sin lycklig stjärna och verkligen leva varje sekund resten av livet. :2cool

...He he ! Som sagt alla är inte lika... :kiss
 

Solan

PotatoesMc.com
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Sthlm eller i en stuga nära vattnet.
Hoj
CBR 600RR - nu lite nyare!
Babyblue skrev:
Tyvärr, just då, insåg jag att min riktiga "hojkarriär" var över då jag inte själv har hoj kort och inte är intresserad av att ta det....

Så ditt enorma hojintresse och din hojkarriär hänger alltså på att du hittar/har en kille som har hoj?
Om killen blir av med kortet, åker han ut då?
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Babyblue skrev:
.....hmm ! Funderar lite.....

Men som sann hojåkare så vill man ju gärna vara just "den bruden". Ni vet hon som tillhör honom :kiss ! Jo vi är så vi kvinnor, hur mkt vi än kämpar för jämställdhet.

Ja...och jag måste oxå fundera lite, för nu fattar jag ingenting... vaddå "sann hojåkare" en sann sådan KÖR själv. :fatta!

Och "tillhöra" nån... :confused: vaffan....visst man kan älska någon o dela glädje o sorg. Men inte fan får nån ÄGA mig....!!! Jag är min egen Mad!!

Nää...jag blir förvånad över denna syn på det hela. Men det kanske va ett skämt..eller!? :va
 

Ankie.W

Gotland Ring nästa! :-D
Gick med
1 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Suzuki GSR 600 K6
Solan skrev:
Så ditt enorma hojintresse och din hojkarriär hänger alltså på att du hittar/har en kille som har hoj?
Om killen blir av med kortet, åker han ut då?

Oj det var en vändning och tänka så, jag ser ingenstans i det jag skrev att det skulle kunna bli ett sånt scenario/eller att jag faktiskt gjort så det var inte pga av hojen som det blev skilsmässa även om du verka ha skildrat det så ! Det det hela handlar om är att dela sitt gemensamma intresse oavsett om det är sina barn,sitt liv med hojar osv... I det här fallet så är det hoj vi pratar om eller hur ? Och kortet får han väl tillbaka får man väl hoppas va :)

P.s Ville vända på steken lite, för jag garva rätt så gott åt trådskaparen oxå som så många andra här har gjort, det va "insmuget" en hel del bitterhet i det på ett snyggt sätt.... :tummenupp
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Nogger skrev:
...He he ! Som sagt alla är inte lika... :kiss
Jag läste tjejens inlägg, och hade inte "scrollat" ner på sidan så jag såg aldrig ditt inlägg under... när ja läste "Han är nästan 2 m, väger 3 ggr så mkt som jag, han kör hoj som en gud och det skulle jag aldrig kunna då jag är för lätt och full av sunt förnuft. Och köra är inte min grej, utan det är att sitta bakpå". då tänkte jag, det måååste vara mårten hon pratar om, haha coooolt :tummenupp
 

Ankie.W

Gotland Ring nästa! :-D
Gick med
1 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Suzuki GSR 600 K6
Madhonda skrev:
Ja...och jag måste oxå fundera lite, för nu fattar jag ingenting... vaddå "sann hojåkare" en sann sådan KÖR själv. :fatta!

Och "tillhöra" nån... :confused: vaffan....visst man kan älska någon o dela glädje o sorg. Men inte fan får nån ÄGA mig....!!! Jag är min egen Mad!!

Nää...jag blir förvånad över denna syn på det hela. Men det kanske va ett skämt..eller!? :va


Så om man har åkt hoj i 23 år och sett utvecklingen och känt utvecklingen bakpå men inte har kortet själv då är man ingen sann hojåkare eller ????

Och "tillhöra ngn" tror jag du fått om bakfoten, det jag menar är att kunna efter en underbar dag oavsett om vi åkt bana eller farit runt i roslagen så har vi en gemensam upplevelse som vi sitter och garvar åt i badet efteråt en sen kväll !! "Tillhöra" är väl att man är ngns respektive och självklart är man en egen person, jag ägs inte av ngn....

Skämt ? Det ligger i betraktarens öga....
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Madhonda skrev:
Ja...och jag måste oxå fundera lite, för nu fattar jag ingenting... vaddå "sann hojåkare" en sann sådan KÖR själv. :fatta!

Och "tillhöra" nån... :confused: vaffan....visst man kan älska någon o dela glädje o sorg. Men inte fan får nån ÄGA mig....!!! Jag är min egen Mad!!

Nää...jag blir förvånad över denna syn på det hela. Men det kanske va ett skämt..eller!? :va
Precis på pricken vad det handlar om, man kan inte äga någon, man måste respektera varandras intressen och det är väl där som det brukar skita sig ordentligt.

Snart börjar RR sesången igen och då får man dåligt med tid över till annat än just det, inte många tjejer som orkar med detta om dom inte själva är aktiva.
 

Ankie.W

Gotland Ring nästa! :-D
Gick med
1 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Suzuki GSR 600 K6
fezt skrev:
Jag läste tjejens inlägg, och hade inte "scrollat" ner på sidan så jag såg aldrig ditt inlägg under... när ja läste "Han är nästan 2 m, väger 3 ggr så mkt som jag, han kör hoj som en gud och det skulle jag aldrig kunna då jag är för lätt och full av sunt förnuft. Och köra är inte min grej, utan det är att sitta bakpå". då tänkte jag, det måååste vara mårten hon pratar om, haha coooolt :tummenupp

...Får jag gissa att det va 2 m och vikten som du "tog det på"...*asg*
Förresten så ska det bli kul och använda "Min laptimer" som jag betalt *flin* i sommar eller hur ??? :D Du vet vad jag menar....
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Babyblue skrev:
...Får jag gissa att det va 2 m och vikten som du "tog det på"...*asg*
Förresten så ska det bli kul och använda "Min laptimer" som jag betalt *flin* i sommar eller hur ??? :D Du vet vad jag menar....
Nä jag tog det på "han kör hoj som en gud" :hihi
haha, din laptimer... ja de e väl en definitionsfråga, du åker ju på samma hoj som laptimern ska sitta på så... :tummenupp
Hoppas för mårtens skull att den tickar på sakta... sjysstare varvtider då.
 

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Hornet 600 (2004)
:tummenupp

Underbar läsning!
Själv är man gift, har barn, en kombi med 116hk.
Självklart har man hört visan om att hojen skall säljas, men hon har nu inset att jag har blivit rejält biten vad det gäller hoj, så nu har jag köpt en till :D . Speedmastern skall dock säljas.
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
herregud

jag flytta in me tjejen ,
köpte mig en motorcykel :squid

och nu ska jag få hon å ta kortet ,..
tack gode gud för min tjej !!!
ibland så får man sig en tankeställare ,,
min tjej e bäst låter mig göra va jag vill ÄN SÅ LÄNGE :lol

MAN blir ju riktigt rädd när man läser sånt ..
annars va den klockren stämmer in på en massa kompisar som har lämnat mig för det livet
 

Gabor

Guest
Madhonda skrev:
Ja...och jag måste oxå fundera lite, för nu fattar jag ingenting... vaddå "sann hojåkare" en sann sådan KÖR själv. :fatta!



Nää...jag blir förvånad över denna syn på det hela. Men det kanske va ett skämt..eller!? :va

Vaddå, hon är ju en sann HOJÅKARE, hon KÖR ju inte... :tummenupp
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
vilken jävla poet :Bugar
jag ska nog aldrig skaffa kärring igen efter att ha läst det här :rofl
 

Ankie.W

Gotland Ring nästa! :-D
Gick med
1 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Suzuki GSR 600 K6
GSXR1100R skrev:
Precis på pricken vad det handlar om, man kan inte äga någon, man måste respektera varandras intressen och det är väl där som det brukar skita sig ordentligt.

Snart börjar RR sesången igen och då får man dåligt med tid över till annat än just det, inte många tjejer som orkar med detta om dom inte själva är aktiva.

Är man inte båda intresserade så funkar det oftast inte. Men vi åker båda bana, i form av att jag sitter bakpå gubben även där. Finns ingen diskution om hur vårt intresse binder oss samman. Sen är det ju så, ska jag ha eget kort så innebär det en enorm kostnad för familjen. För det är så att vi har ju barn (4 st) att försörja också!! Så få se här nu, 2 st Sporthojar och dubbla försäkringar, dubbla service kostnader, ja de bär hän de!! Och två TONÅRINGAR som fullkomligen "rånar" oss!! Till det två icke tonåringar som lär sig av de två äldre!! *pustar och jobbar ännu hårdare*
Hmm...de är just en jäkla tur att vi är så lika men ändå så olika!!! ;O)

Gabor skrev:
Vaddå, hon är ju en sann HOJÅKARE, hon KÖR ju inte... :tummenupp


....En som har huvet på skaft märker jag :tummenupp EXAKT !
 
Last edited:
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top