Myterna FRIHET och BRUDAR

tober

Internet.
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Triumph S3
Galet kul att läsa och fick verkligen en trist dag att bli mycket bättre. Finns mer än en person som jag skämtat om sånt där med och som idag just har sin V70 och inte ens får köpa en vespa då man kan köra i.

Jag hade själv först en vespa och tyckte tom det var hur kul som helst bara för man slapp sitta i en bil eller åka kommunalt. Skit samma om det regnade hagel och man var dygnsur så åkte jag där med ett fånigt leende. Detta tills jag förra året skulle vara seriös och ta ett kort för att köpa en motorcykel. Många frågade varför och vissa tyckte det va lite "sent" att ta det nu och är det inte farligt?

Tog kortet på ungefär två månader och köpte en ny hoj dagen efter. Om jag hade ett fånigt leende innan på min vespa så var det sen ännu större och riktigt löjligt nu.

Hela grejen var att tjejen inte hade nåt emot det mer än att sadeln va skönare på vespan och att hon ville ha ny hjälm och ett ställ. En bra flickvän helt enkelt som låter en göra det som gör en glad och inte vad som är samhällskorrekt. Samma tjej som tycker att vi ska köpa en större tv eller projektor till vardagsrummet.
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Alicia skrev:
På något sätt måste man väl kunna lösa såna här saker.
Hur vettig är flickvän/pojkvän som ber en att sälja sin käraste ägodel???

Jag är glad att jag har hittat någon med lika intressen.
Eller kanske man ska vända på det och säga att Swedie ska vara glad att han har hittat någon med samma intressen ;)


Har inte heller riktigt förstått hur man kan ställa krav på att ens partner skall göra sig av med sin stora passion. Själv hade jag aldrig ens kunnat drömma om att ställa en sådan fråga/krav
 

Skrutten

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696
LayDeeOmega skrev:
Har inte heller riktigt förstått hur man kan ställa krav på att ens partner skall göra sig av med sin stora passion. Själv hade jag aldrig ens kunnat drömma om att ställa en sådan fråga/krav


Kan bara hålla med.. det är ju bara att vända på steken och fundera på hur man själv skulle reagera om någon krävde att VI skulle sälja MIN hoj. :skrämd

Underbart skrivet, Lucius! Dagens bästa garv.. :D Tyvärr är det ju en sådan vardag som infinner sig i alltför många förhållanden.. och sen står man där och undrar vad som gick snett. :va
 

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Asås
Hoj
CRF250R
Jag gick i funderingar om en ny Pickup och en ny cross. Då tyckte min tjej att det var lika bra att jag köpte en landsvägshoj som hon kan åka med på ibland.

Så det går om man bara vill...
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Skrutten skrev:
Kan bara hålla med.. det är ju bara att vända på steken och fundera på hur man själv skulle reagera om någon krävde att VI skulle sälja MIN hoj. :skrämd

Underbart skrivet, Lucius! Dagens bästa garv.. :D Tyvärr är det ju en sådan vardag som infinner sig i alltför många förhållanden.. och sen står man där och undrar vad som gick snett. :va

Absolut, särskilt konstigt blir det ju i de fall då den ena partnern utövade sitt intresse redan innan de träffades. Då vet man ju redan vad man ger sig in på och borde försöka att acceptera det istället för att döda någons glädje till sin passion. :skrämd

Tackar min sambo för att han fick mig att ta steget fullt ut och se till att körkortet inte bara blev en fantasi!! :squid
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
LayDeeOmega skrev:
Tackar min sambo för att han fick mig att ta steget fullt ut och se till att körkortet inte bara blev en fantasi!! :squid

Håller med där till hundra procent.
Jag började läsa teorin innan jag flyttade in hos min sambo och när väl den var färdig så började jag ta körkort.
Sen en vacker dag så kom han med ett par nycklar till min alldeles egna lilla pärla. Underbaraste dagen någonsin.
 

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
Vi har tre ungar hemma och en fjärde på gång. Maken har sin hoj och jag har en "ny" hoj på ingående... Inte behöver man mossa ihop bara för att man skaffar barn. :)
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
:Bugar :Bugar ... T A C K __ A L L A ! ! .... :Bugar :Bugar


Det glädjer mig att ni hade lika kul när ni läste min lilla novell :rolleyes: som jag hade när jag plitade ned den!!


Och vem vet... Kanske slår vi snart hål på ytterligare ett par myter?? :banana

PS! Nästa gång ni talar om att ni kör hoj för att ragga brudar och killen på customhojjen får ett elakt vargflin på läpparna....

Då VET ni vad han menar med frihet!!! :död
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Man ska alltså inte klaga på folk med customhojar, snarare tycka synd om dom, med tanke på vilket helvete de måste ha genomlidit ? :hihi
 

Gsx-r Freak

Gsx-r 4 ever
Gick med
4 Jan 2006
Ort
Nu i Kävlinge.
Hoj
Gsxr600k4 +14e skrotet=bra fotpall
young_rider skrev:
Då är vi två.....

En mc e enklare, den låter om man vill (och bra dessutom), eller är tyst om man så vill, den kräver bara lite service och några klapp på tanken så kommer den ge så mycket tillbaka :tummenupp!Troligtvis är den billigare i drift också....


Jag vill slå ett slag för singel o MC! :yoparty


Ja ger singel o mc en stor klubbning ja med :smasha
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Appladerar och skrattar :)

Ska genast visa denna fina text for min nya tjej, som ett varnande exempel pa hur at helvette det gar om en hojakargrabb inte far folja sina naturliga drifter, haha! :gnissla
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Jag är rädd för den dagen man skulle gå med på att sälja hojjen för att något måste renoveras i huset eller liknande! Puh, kallsvettig blir man för mindre!

Får se till att bli miljonär så man har råd till allt utan tvekan : )

Men gryyymt roligt och bra skrivet! Snyggt och läsvärt som fan!

:tummenupp:tummenupp:tummenupp
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Kawasaki/Nils skrev:
Och var fick du luft ifrån? :)
Förmodligen kan samma sak hända dig fast tvärtom...... eller hur det nu blir.... :confused: :pannkyss

Eller inte! Man väljer ju vem man är med :va . Skulle inte kunna spendera en minut "romantiskt" med en kille som inte (åtminstonet) gillade motorcyklar och älskar musik.

Sedan tycker jag att det var en mkt rolig beskrivning...fick mer och mer ångest för den stackars killen.

Hoppas ni slipper sånna tjejer och förhållanden allihopa :)
 
Last edited by a moderator:

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Du borde fan bli författare! Så jävla skön läsning :tummenupp
 

highside

Guest
Känner att jag måste delge er även mitt levnadsöde, i betydligt kortare ordalag, som en motpol...

Min fru sa till mig, långt innan jag friat, "Om du kommer hem med en HD nån gång i framtiden, så blir det skilmässa direkt".

Kanske därför vi är gifta.
 

MC Doktorn

Guest
Ärligt är SH grejen en av de värsta EGO grejerna man kan göra min nuvarande eller ex sambo förstår aldrig det här med att köra SH.

Har aldrig haft roligare i mitt liv, handlar inte om att kompromissa för mig antingen gillar man eller inte mitt hojåkande.
Varför göra avkall på något man njuter av man lever bara en gång.

Tror många säljer sporthojen när dom träffar den där värsta grymma .......
Myser på cafet och i sängen spontan pökar överallt :hihi

Sen kommer vardagen , ungar, hus diska dammsuga man ruttnar köper en sporthoj och sen går det runt runt runt ..............
 
Last edited:
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Top