Hej på er.
Funderar allvarligt på att bli återfallsknutte då jag nu passerat 40....hör väl till då?!
Skämt åsido, var ett bra tag sen man körde nu och jag har kikat runt lite och blivit sugen på en MT01. Jag har läst igenom forumet här ganska noga, men har en del frågor. Några kanske är lite "töntiga", hoppas på överseende med det...
1) Jag är mest ute efter att glida runt lite på landsvägar, kanske till nåt kul café ibland, eller till lite vänner mm men vill inte ha en customcykel. Långresor/semestrar är inte aktuellt däremot att någon gång ibland ha en passagerare.Vad tycker ni som äger, är denna ett bra val?
2) Den har bara sidostöd väl? De hojar jag haft innan har alla haft centralstöd, alltid litat lite mer på det....Funkar det bra med sidostödet eller? Kan man eftermontera centralstöd?
3) Den cykel jag anser (i min smak) är det främsta alternativet är en Speed Triple, vad tror ni om ägarkostnader, typ reservdelar, reparationer, service, kvalitet mm om man jämför dessa båda?
4) Utrustning.....Hade tidigare ett allväderställ, men aldrig riktigt gillat det....Skulle nog välja ett tvådelat skinnställ av något slag, men som inte skriker "bana" för mycket, typ ett som nästan kan misstas för vanliga kläder...nån som har nåt bra tips? Eller kanske bara på något bra ställe att handla? (Bor på Västkusten)
5) Vad tycker ni är den största fördelen resp. nackdelen med cykeln?
Andra synpunkter mottages tacksamt!