Motorhandel.se

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Det är ju väldigt naivt att tro att en hel hoj för 5000 kr skulle vara meck och krångel fri. Mekaniken på dessa hojar är ju så enkel så man löser ju i stort sätt allt själv.

\Masonit
 

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Ort
ljungbyholm
Hoj
zxr400 -91
Direkt mobbing vill väl inte jag säga att det är då jag sitter på dåliga erfarenheter från denna importör...
Läs mitt tidigare inlägg.

Jag har läst dina inlägg... varför inte superbilligt och alla andra importörer då inte näms förstår jag inte... samma maskin, samma frabrik, samm typ av container..
Jag hämtade min orion där personligen med deras första container som kom. Dom kan inte stå till svars för annat än det dom gjort..
 

manneman

Guest
Jag har läst dina inlägg... varför inte superbilligt och alla andra importörer då inte näms förstår jag inte... samma maskin, samma frabrik, samm typ av container..
Jag hämtade min orion där personligen med deras första container som kom. Dom kan inte stå till svars för annat än det dom gjort..

Tja av den enkla anledningen att det var motorhandel.se jag har dåliga erfarenheter av och ingen annan.
Det bemötande jag fått av motorhandel.se var de ignorerar att de lämnar 1 års garanti på en produkt de har sålt tycker inte jag gör dem seriösa, jag kan ju ha fel men det är iaf min åsikt...:gnissla

och den dagen en startmotor blev en slitdel på ett fordon som gått 12 mil har tydligen kommit?:confused:
 

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Ort
ljungbyholm
Hoj
zxr400 -91
och den dagen en startmotor blev en slitdel på ett fordon som gått 12 mil har tydligen kommit?:confused:[/QUOTE]

jepp!

Long live KINA! :yoparty

Vad är det för garanti du pratar om?

Saxat ifrån deras hemsida:
"Denna produkt tolkas utifrån konsumentköpslagen på följande sätt:
Alla fordon som är avsedda för racingverksamhet dvs. som endast skall beträdas på bana, belastas med orimligt högt slitage att någon garanti inte ges, utan endast funktionsgaranti!"

Startade din fiddy första gången? Japp, körde du med den? Japp...
SÅ! Allt efter det är ditt fel att du inte skött det ordentligt. Har inte hört någon vettig om sagt något annat.
 

powerbike123

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2008
Ort
arboga
Hoj
Yamaha
Hej

Du undrade om motorhandel är något att lita på?
Svaret är NEJ. NEJ NEJ

Akta dig för dom!:mad:

Beställde en dirtbike för 3695kr av dom. Fick först vänta i 6 veckor innan jag med hot om polisanmälan fick den värsta skit jag någonsin varit med om.
Skandal att någon får sälja skitsaker som inte fungerar.

Allt var löst och det saknades till och med framfälg med däck.

Deras svar när jag väl fick tg i dom var att den var hel när vi skickade den med DHL??????????????????

Något mer jag skiter I. Jag har betalt för en dirtbike 125 och skall väl inte få något som platsar på MC-Skroten?

Jag skulle göra en skadeanmälan som dom snyggt länkar till på deras sida. Tydligen många som får trasiga saker eller ej kompletta saker från motorhandel.se. Dom menade även att det var mitt problem att ordna ersättning från DHL och inte deras ansvar.

Deras garanti bestod enligt deras svar av:
""Utifrån konsumentköplagen tolkas dessa produkter på följande sätt:
Alla fordon som är avsedda för racingverksamhet dvs. som endast ska beträdas på bana, belastas med orimligt högt slitage så att :finger utan endast Funktionsgaranti!""
Dom blåser en så fort dom fått pengarna och du står där!

Ingen garanti! Nej akta dig för motorhandel och köp av någon annan. Det är mitt råd till dig:)
 

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Ort
ljungbyholm
Hoj
zxr400 -91
Hej

Du undrade om motorhandel är något att lita på?
Svaret är NEJ. NEJ NEJ


Var kartongen hel när du först fick den? om DHL har slarvat bort det så måste det vara en skada på emballaget!
Om det inte är det så gäller ju funktions garantin!

Att allt är löst är bra, så behöver man inte anstränga sig så hårt med att slita sönder något när man ändå plockar isär allt vid leverans!
För dig som det fattats saker för ska jag inte säga något, men att folk tror att det dom köper för 3500kr!!! ska vara motsvarande en modell till priset av 30000kr!??
Hur svårt kan det vara egentligen, mina cross-stövlar kostar för fan mer än hojen i sig!

Man får vad man betalar för!
 

puffy4ever

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2008
Ort
stockholm O_o
Hoj
grön kines märke kiwi 60
spelar ju ingen roll om saken kostar fem kronor. köper man nånting nytt ska skiten sitta ihop och framför allt vara helt. jag har totalt undvikit sånna här situationer genom att alltid köpa grejerna på plats. men jag vet att det kan vara svårt för många att ta sig till lagret etc etc. ledsamt att sånt härnt händer :/
 

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Ort
ljungbyholm
Hoj
zxr400 -91
spelar ju ingen roll om saken kostar fem kronor. köper man nånting nytt ska skiten sitta ihop och framför allt vara helt. jag har totalt undvikit sånna här situationer genom att alltid köpa grejerna på plats. men jag vet att det kan vara svårt för många att ta sig till lagret etc etc. ledsamt att sånt härnt händer :/

varför ska det göra det? är ni verkligen så lata att ni inte går igenom grejerna?
till och med min kawa kx levererades med vissa komponenter lösa för att man endå ska gå igenom dem. många butiker gör detta åt dig, men jag pressade ner priset ganska mycket och gjorde det själv istället... so what?
 

puffy4ever

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2008
Ort
stockholm O_o
Hoj
grön kines märke kiwi 60
varför ska det göra det? är ni verkligen så lata att ni inte går igenom grejerna?
till och med min kawa kx levererades med vissa komponenter lösa för att man endå ska gå igenom dem. många butiker gör detta åt dig, men jag pressade ner priset ganska mycket och gjorde det själv istället... so what?

absolut inget fel med det :O men jag antar att många människor får sig en mindre chock när dom inser att det inte sitter ihop. JAG lider inte men jag lider för som som inte kan det. men då kan man ju å andra sidan undra vafan dom ska köpa sånna saker om dom inte kan spänna ekrarna. men att hjul etc. inte ens sitter fast tycker jag faktist är lite overkill i pris pressningen :D
 

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Ort
ljungbyholm
Hoj
zxr400 -91
absolut inget fel med det :O men jag antar att många människor får sig en mindre chock när dom inser att det inte sitter ihop. JAG lider inte men jag lider för som som inte kan det. men då kan man ju å andra sidan undra vafan dom ska köpa sånna saker om dom inte kan spänna ekrarna. men att hjul etc. inte ens sitter fast tycker jag faktist är lite overkill i pris pressningen :D

Okey, men som sagt. Varför köpa kina hoj om man inte kan?
Med tanke på den dåliga kvalitén i stålet på tex ekrarna så är jag glad över att dom inte är överspända iaf. Men visst, det är skit!!
Men inte för 5-6000kr.
 

Andersson_321

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Ort
Gävle
Hoj
suzuki
Motorhandel

Hej

Kan bara säga nej.
Hela deras sida stinker av fel. Dom kallar sina dirtbikes för Orion och det enda som är Orion är dom dirtar som Tex Motorsweden, swebike, trendimport har.

Deras (motorhandel) är en riktigt lågbudget kopia som är av usel kina kvalitet. Dom lämnar ej heller någon garanti utan det är runt hörnetgaranti som gäller. Dom seriösa leverantörerna lämnar kunden garanti.

Det talar sitt tydliga språk. Vill du att billigt skall bli dyrt handla av motorhandel så står du där med sämsta kvalitetskopian utan garantier.

Deras atv:er kallar dom Loncin. Generalagenten för Loncin i Sverige är Swebike och dom säger att det är ren lögn av Motorhandel att lura sina kunder med att det är Loncin-Atv:er.

Att motorn kommer från Loncin innebär inta att atvn är en Loncin Atv.

Nej, av egen erfarenhet kan jag bara säga att akta er för att handla av dom och att dom lurar sina kunder med att påstå att det är märkes-maskiner dom säljer är nog faktiskt rent brottsligt.

Tack för mig
 

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Ort
ljungbyholm
Hoj
zxr400 -91
Märkes maskiner? Lonchin och orion är inga märkesgrejer mer än företag som sätter sin logga på en produkt.. Och du behöver inte vara general agent för något bolag för att sälja och köpa dessa modeller.
Jag har köpt en orion 27 ifrån motorhandel..
Min bästa vän köpte en orion 27 ifrån swebikes showroom i borgholm och dessa var identiska.

Dessutom så säljer inte dessa bolagen Orion längre utan X-pro om jag inte minns fel. iaf swebike.
Dvs. samma modeller om Orion gör fast med de bättre komponenterna..
Finns nämligen ett oändligt utbud av olika komponenter som du kan välja att dina motorcyklar ska ha. Motorhandel har det billigaste alternativet. So?
 

Cruzader

ninjarider
Gick med
16 Jul 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
Orion 27 | Deluxe 125-A2
jag har liksom många av er erfarenhet av motorhandel som återförsäljare.
nu är jag ingen inbiten motorfantast som farenheit, så jag gjorde det stora misstaget vid leveransen att jag inte kollade så att alla bultar satt åt ordentligt.

för mig resulterade det i en skev bakfälg, men jag tog kontakt med motorhandel.se och kunde försvara mig med att jag inte fått lappen med "tips" på hur man bör sköta hojen vid leverans.

När jag haft en dialog med motorhandel i ungefär en vecka, så fick jag skicka ner hela mitt bakhjul och betala frakten själv, men eftersom detta var en reklamation som dom borde ha betalt, så skickade de inte bara ett nytt bakhjul till mig, utan även ett sprillans tändningslås, helt utan extra kostnad för mig.

Jag tycker att min "orion 27", eller Deluxe-hoj som dom kallade den har fungerat väldigt bra och jag är mycket medveten om att man inte kan vänta sig överdrivet mycket för den lilla summa som jag la ut (4300kr)

Den tvivelaktiga kvalitén på grejerna tycker jag att motorhandel har tagit ganska bra ansvar för, då jag har pratat med många som fått returnera kickar och liknande, mer eller mindre kostnadsfritt.

Det senaste problemet jag har stött på med min dirtbike är att bakaxeln har blivit skev, inte en och inte två, utan tre gånger, trots korrekt montering.
Jag har planerat att kontakta motorhandel någon dag i veckan nu, för att se hur dom bemöter mig den här gången, men jag måste säga att jag inte håller med majoriteten här inne, när ni försöker få dem att framstå som satan själv.

En sak ni som konsumenter borde tänka på när ni vill returnera något är att inte låta agressiva mot återförsäljaren, eftersom dom inte är direkt ansvariga för kvalitén på produkten. Är det något problem så är det bara att framställa problemet sakligt och använda bra argument. Att bli upprörd hjälper inte.
 

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Ort
ljungbyholm
Hoj
zxr400 -91
jag har liksom många av er erfarenhet av motorhandel som återförsäljare.
nu är jag ingen inbiten motorfantast som farenheit, så jag gjorde det stora misstaget vid leveransen att jag inte kollade så att alla bultar satt åt ordentligt.

för mig resulterade det i en skev bakfälg, men jag tog kontakt med motorhandel.se och kunde försvara mig med att jag inte fått lappen med "tips" på hur man bör sköta hojen vid leverans.

När jag haft en dialog med motorhandel i ungefär en vecka, så fick jag skicka ner hela mitt bakhjul och betala frakten själv, men eftersom detta var en reklamation som dom borde ha betalt, så skickade de inte bara ett nytt bakhjul till mig, utan även ett sprillans tändningslås, helt utan extra kostnad för mig.

Jag tycker att min "orion 27", eller Deluxe-hoj som dom kallade den har fungerat väldigt bra och jag är mycket medveten om att man inte kan vänta sig överdrivet mycket för den lilla summa som jag la ut (4300kr)

Den tvivelaktiga kvalitén på grejerna tycker jag att motorhandel har tagit ganska bra ansvar för, då jag har pratat med många som fått returnera kickar och liknande, mer eller mindre kostnadsfritt.

Det senaste problemet jag har stött på med min dirtbike är att bakaxeln har blivit skev, inte en och inte två, utan tre gånger, trots korrekt montering.
Jag har planerat att kontakta motorhandel någon dag i veckan nu, för att se hur dom bemöter mig den här gången, men jag måste säga att jag inte håller med majoriteten här inne, när ni försöker få dem att framstå som satan själv.

En sak ni som konsumenter borde tänka på när ni vill returnera något är att inte låta agressiva mot återförsäljaren, eftersom dom inte är direkt ansvariga för kvalitén på produkten. Är det något problem så är det bara att framställa problemet sakligt och använda bra argument. Att bli upprörd hjälper inte.

Tack!
 

Dominator-Rocks

Guest
Var där och köpte en fyrhjuling för nått år sen...

En lagerlokal med en massa stora kartonger, ingen kvalitetskontroll från deras sida innan dom skickar!

Dom köper från Kina lagrar och säljer vidare.

Fyrhjulingen har fungerat bra, men man måste dra ALLA bultar/skruvar själv innan man börjar leka. Inget är "loctitat"!


Som sagt, det jag reagerade negativt på var att dom inte gjorde någon som helst kontroll på godset inför vidare försäljning!
 

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
köpte 2st slangar i veckan från dem.
Snabb leverans, men jag fick bara 1st slang, och fast på leverans-sedeln står det två, precis som jag betalat för.

Har mailat, och hoppas att de löser resten av min beställning utan snack.

EDIT: Har nu fått resten av beställningen och fick en ursäkt.
Bra där!
 
Last edited:

Jonte232

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2015
Ort
Grillby
Hoj
2014,apollo aga 2a
Motorhandel är värsta skiten köpte den nya Apollo aga 2a som dom sa var så bra tror att jag är uppe i 14 fel nu!
 

SEANINC

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2015
Ort
Helsingborg
Hoj
MH-10A Dirtbike 125 Midsize
Jag köpte en hoj från dem, och redan första dagen visar sig att växlingen inte är som det ska. Under körningen så hopade ur 3an tillbaka till 2ans växel osv.. !! sedan gick det nästan aldrig att lägga till i fri läget !! (först efter tio försök o kanske gick en gång)så bestämde att lämna tillbaks den o vi gjorde det men då kom det till åter betalningen sa Martin; Vi har ett system då återbetalningen tar upp till 30 dagar!!!!!!!!!!!!!!(Man är ju rädd att dem bara drar ut i tiden för konkurs eller liknande) då jag har aldrig varit med så länge för återbetalning av en vara!!?? Jag tänker idag anmäla ärendet till ARN.
:faktaUndrar om någon har varit med om detta ?!

Det borde kunna gå snabbare sa han när vi lämnade hojen men efter en vecka så blev det 30 dagar att få sina pengar tillbaka.
Vi hade tänkt att köpa en annan hoj från Malmö då en vän gjort innan och inte hade problem med sin men nu detta. och sommaren är ju nu slut....!!!!
Jag skulle inte rekommendera detta företag till någon.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ingenting i världen kommer gratis. Om det bara blev en sanning för vissa, så hade ingen behövt bli upprörd.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top