MotoGP Indianapolis

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Ah, det var gammal smuts som dammade om Rossis hoj. Vad bra att någon med bättre insikt i händelseförloppet än Rossi själv kan förklara vad som hände och vad som rimligen gjorde att det dammade när han gick i backen.

”Unfortunately I ran wide on to a dirty part of the track at turn one and lost the front.”
Jag tror du missuppfattade #space inlägg.
Det rök damm om Rossi när han missade i T1, han hade då däcken fulla med skit när han skulle gå in i T2. Det var därför framhjulet försvann.
När han väl daskade i backen så dammade det inte, det gnistrade. :D
 

Bifogat

  • Indianapolis Speedway.jpg
    Indianapolis Speedway.jpg
    14 KB · Visningar: 56

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Jag tror du missuppfattade #space inlägg.
Det rök damm om Rossi när han missade i T1, han hade då däcken fulla med skit när han skulle gå in i T2. Det var därför framhjulet försvann.
När han väl daskade i backen så dammade det inte, det gnistrade. :D
T1 är en vänster. T2 är en höger.

Om Rossi fick smuts på däcken genom T1 så var det inte på samma sida som han lade an då han vurpade i T2.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Jag tror du missuppfattade #space inlägg.
Det rök damm om Rossi när han missade i T1, han hade då däcken fulla med skit när han skulle gå in i T2. Det var därför framhjulet försvann.
När han väl daskade i backen så dammade det inte, det gnistrade. :D

Tack Kamrat :tummenupp
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Tala inte om eländet. Fy fan vad upprörd jag blev då. Jag satt och bölade i soffan. Efter att jag svurit färdigt. :( :död

Du tar möjligtvis inte det här på för stort allvar? Ni är ju inte ens släkt ... :D
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Körde var väl att ta i, han fick god hjälp av Rossi och Pedrosa med den pallplatsen. ungefär som när han fick VM-titeln -06 :D

/J

Lorenzo, D angelis och Hayden gjorde vardera respektfulla race och Danis uppkörning var oxå värd all respekt :tummenupp

T1 är en vänster. T2 är en höger.

Om Rossi fick smuts på däcken genom T1 så var det inte på samma sida som han lade an då han vurpade i T2.

Vad Du än säger så yrde det damm och smuts om Rossis cykel i bildsekvensen före kraschen :tummenupp
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
T1 är en vänster. T2 är en höger.

Om Rossi fick smuts på däcken genom T1 så var det inte på samma sida som han lade an då han vurpade i T2.
Så då har Rossi själv fel om vad det var som hände då? :rolleyes:

Ditt eget citat på Rossis uttalande:

”Unfortunately I ran wide on to a dirty part of the track at turn one and lost the front.”

För du menar väl inte att han vurpade i T1? :va

Vi är allafall överens. :krama
 
Last edited:

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Tycker det liknar din Ducati-fanatism, är du släkt med grundaren? ;)

Jag håller mig till fakta ... har du kanske sagt fel nån gång om Ducati så förstår jag att det svider ... :)
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Så då har Rossi själv fel om vad det var som hände då? :rolleyes:

Ditt eget citat på Rossis uttalande:

”Unfortunately I ran wide on to a dirty part of the track at turn one and lost the front.”

För du menar väl inte att han vurpade i T1? :va
Jo, det var precis vad han gjorde. Han började tappa fästet i T1, wobblade fram till T2 där han gick i backen.

;)
 
Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: R2

xeptme

Hayden Fan
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Huskvarna
Hoj
tyvärr inget på gång
Vem bryr sig?

Hur länge ska man försöka hålla uppe hypen kring fjanten som med jätteflax råkade vinna VM året det sket sig för ALLA som åker fort nog för att kunna vinna på riktigt.


vadå? tycker du han körde dåligt det året? om vi ska tala om flax mm så kan man ju säga så om alla som vinner vm (fan vilken tur han hade), ge er...
hayden körde bäst det året och var jämnast och vann vm guld hur mycket ni inte vill att det ska vara så.....
 

xeptme

Hayden Fan
Gick med
21 Jun 2008
Ort
Huskvarna
Hoj
tyvärr inget på gång
Det beror nog på att 97,3% av alla här inne är Haydenhatare...

varför är 97,3% haydenhatare för?

Körde var väl att ta i, han fick god hjälp av Rossi och Pedrosa med den pallplatsen. ungefär som när han fick VM-titeln -06 :D

/J



vilka jävla nötter det är här, hur faan kan ni orka hålla på att tjata om det? att (hayden hade tur jätte tur när han vann vm 06) VÄX UPP
 
Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: R2

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Hayden hatar man för att han är så vaaaansinnigt tråkig och vaaansinnigt falsk. Alltid stort smile, alltid tråkkörning, om inte hojen är perfekt cirkulerar han på 10e plats. Otroligt tråkigt.

Rossi älskar man för att han trots att han leder mästerskapet och skulle kunna 'toura hem' det lite safe kör så det jävla bara ryker om det och kraschar på kuppen. Han vill vinna, allt annat är förlust.

Vad är roligast? Vad ger skönast rejsing? Jag vet vad jag tycker. Dock kan Rossi-varianten göra lite ont i själ och hjärta, ungefär som igår. :)
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Halvbra race men riktigt kul ur ett mästerskapsperspektiv. Lite småspännande tyckte jag, intressant med fighten om tredjeplatsen... Banan verkar riktigt svår! Rossi och Pedrosa gjorde varsitt stort misstag och gick i backen, då vinner man sällan.

Grymt med DeAngelis på andra plats! Hayden körde bra och var värd sin tredje plats. Positivt om intresset för MotoGP växer i USA, tycker jag. Förväntade mig mer av Edwards..

Grym uppkörning av Pedrosa efter vurpan! Lorenzo var riktigt glad!
Jobbig highsider av Kristiansson... :näsblod
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Pedrosa var den överlägset största behållningen (som man givetvis fick se minimalt av när producenten ska visa en överlägsen ledare som vanligt). Han klämde ju Randy "Visa överkroppen till varje pris" De Puniet som ett möte på sista varvet, och lyckades slipstreama ut Vermeulen i racet mot mållinjen! Det syntes nästan hur det rök ur hjälmen av ilska på Pedrosa :mad: :tummenupp


Annars kan man bara beklaga att dessa två fullständigt talanglösa "kommentatorer" får fortsätta med Viasat Motors MotoGP-sändningar. Helt förvirrat, ingen koll på vad som händer och en massa jävla svammel om ovidkommande saker. Humlan och Skalman skulle göra ungefär fyra gånger så bra i från sig som MotoGP-kommentatorer, garanterat.

Tänk om MotoGP-uppställningen kunde vara lika bra som F1-diton! Janne är ett orakel som kan skilja ett teams ena bil mot den andra på 200 meters håll på 0,2 sekunder, Eje går som barn i huset hos alla team och snappar upp allt skvaller och har dessutom järnkoll på racing i allmänhet, Frida lyckas charma till sig intervjuer t.o.m. med nykraschade, sura förare i depån och Stefan dominerar med sin kunskap som före detta F1-förare när han är med.
Man diskuterar strategier, bränslemängder, KERS, skvaller och tusen andra saker UTAN att tappa koncentrationen på racet för ett ögonblick.
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
vadå? tycker du han körde dåligt det året? om vi ska tala om flax mm så kan man ju säga så om alla som vinner vm (fan vilken tur han hade), ge er...
hayden körde bäst det året och var jämnast och vann vm guld hur mycket ni inte vill att det ska vara så.....
...tycker att Hayden är en färgklick.
Men lika segt som allt neggande om honom är föreställningen som verkar finnas om att världsmästare inte kan vara olika värdiga:

Hayden: 3st racevinster / 1st VM-titel
Schwantz: 25st racevinster / 1st VM-titel

För övrigt begriper jag inte att gräddan av RR-förare accepterade att köra på en så risig bana som Indy. På onboardvarvet innan loppet syntes fler & djupare sprickor i beläggningen än än jag nånsin sett på en svensk bana.
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
För övrigt begriper jag inte att gräddan av RR-förare accepterade att köra på en så risig bana som Indy. På onboardvarvet innan loppet syntes fler & djupare sprickor i beläggningen än än jag nånsin sett på en svensk bana.

Det är lika för alla ... man får ju anpassa hastigheten efter förhållandena.
Det borde väl "gräddan" klara av tycker jag ...
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Det är lika för alla ... man får ju anpassa hastigheten efter förhållandena. Det borde väl "gräddan" klara av tycker jag ...
"Lika för alla". Vad har det med banans kvalité att göra :va

Enligt de engelska kommentatorerna är det bara MotoGP som kör den aktuella sträckningen och Schwantz mc-skola var där veckan innan för att "göra rent" banan. Pinsamt!
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top