MotoGP Indianapolis

Cinquantadue

Il Campione
Gick med
21 May 2009
Ort
Långbrodal
Hoj
Rising Sun
Ja. Förbjud allt som är farligt. Folk som frivilligt tar risker är bara dumma och förstår inte bättre.

Vi måste hjälpa dessa människor.


PK!:zpy
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Som jag ser det är man lite empatihandikappad när man låter folk offra livet i onödan för att få se något spännande. När ekonomiska intressen dessutom utnyttjar att det finns folk som vill offra sitt liv blir det i mina ögon ännu värre.

Din hjärna är full med skit!!
Hela världen är full med spektakel och folk betalar för att se massor av konstiga saker...
Men det handlar inte om det att dom som kör RRR är idioter och gör det för pengar utan för att dom vill det själv..Utan vapenhot..

Om nu folk som älskar sitt liv sin hobby och inte kan tänka sig något roligare att göra så är det bra så..

Vissa lever ett intensivt liv och andra springer omkring och är rädda.......

Hej !

Här kommer länken till Frohburgs hemsida

http://www.frohburger-dreieck.de/

:tummenupp
 
Last edited:

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Som jag ser det är man lite empatihandikappad när man låter folk offra livet i onödan för att få se något spännande. När ekonomiska intressen dessutom utnyttjar att det finns folk som vill offra sitt liv blir det i mina ögon ännu värre.

Du tror inte det är tvärtom då? Att de här människorna faktiskt brinner för tt köra real roadracing och inte kan tänka sig något annat? På dig låter det fortfarande som att dom är tvingade att köra fort som fan på en gata, men så är det ju inte?
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Folk dör i alla typer av motorsport men skillnaden mellan RRR och andra motorsporter är att i de senare gör man nästan alltid allt man kan för att skydda utövarna. Ett misstag ska inte behöva leda till döden. Människor som behöver den "moroten" borde uppsöka en psykolog, prata ut och kanske få med sig en burk piller hem. Det är iaf min personlig åsikt.
Intressant ståndpunkt. Inser du att om du spinner vidare på det så pratar du snart för att förbjuda allt farligt, även det du själv håller på med.
Jag har förstått att du lever i villfarelsen att du är navet som världen roterar runt, men så är det inte. Ledsen att behöva vara den som talar om det, men nån hade ändå gjort det förr eller senare. :)
Hur stor morot man behöver för att uppleva spänning varierar mellan olika individer. En del får en tillräckligt kick av bridge, en del seglar ensamma runt världen, en del letar giftormar och andra kör race.
Jag hade aldrig problem med landsvägsbanor utan det var sanslöst spännande att tävla i alléer, jämte trottoarkanter, över järnvägsövergångar, förbi rondeller, osv. T ex i Kuopio får (fick?) man luta upp huvudet lite extra för att inte slå hjälmen i en jätte-ek som man rundade längst ut på udden. Det gav ju en naturupplevelse också mitt i allt rejsande :tummenupp

Personligen skulle jag aldrig ge mig på friklättring eller stoppa in armen för att dra ut "världens giftigaste orm" ur en klippskreva. Men tycker jag att de som gillar det behöver uppsöka psykolog, tycker jag att de ska medicineras, tycker jag att det ska förbjudas? Nej naturligtvis inte!
Kommer det dessutom folk och tittar på spektaklet så ger det ju fördelar på så sätt att ekonomin tillåter att de som gör det bäst kan premieras ...
Om det blir publikförbud på motortävlingar, skulle du sluta köra under minuten på Sviestad då? Eller gör du det för att du själv tycker det är skoj? Varför idiotförklarar du människor som håller på, och gillar, saker som du inte vill/vågar göra? Är det inte, trots allt, lite trångsynt?
Du är fortfarande ung ... hur kommer du att bli som gammal? Sannolikt en våt dröm för förbuds- och regleringssamhället. :D
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
Hej alla glada människor.

Om någon skulle vilja få en ganska osminkad och realistisk uppfattning om hur internationell racing var kring 1970 kan filmen " The Continental Circus " rekommenderas.

Den följer i huvudsak australiern Jack Findlay under en säsong.

Finns att ladda på PB om man vill
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Hej alla glada människor.

Om någon skulle vilja få en ganska osminkad och realistisk uppfattning om hur internationell racing var kring 1970 kan filmen " The Continental Circus " rekommenderas.

Den följer i huvudsak australiern Jack Findlay under en säsong.

Finns att ladda på PB om man vill

Tack för tipset.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Tuffare? Ja om man ser till de banor, de hojar, den skyddsutrustning som fanns förr jämfört med nu så krävdes en hel del mer guts att maxa då än att göra det nu. Det är odiskutabelt ...
Likheten som finns kvar då och nu finns hos killarna som idag kör Real Roadracing, även om de har betydligt bättre skydd än vad som fanns förr ... :tummenupp

mja, klart diskutabelt..

På en given tidpunkt kan man inte veta hur mkt bättre nått (t.ex skydd och banor) blir i framtiden, man lever i den enda verklighet som finns och teknologin mm är på sin topp.
Vad som händer i framtiden gör dig inte tuff, feg, eller nått annat vid den givna tidpunkten.
Förr va säkerhet jämnbördigare, IOM va inte så otroligt mkt farligare än "vanlig RR", som det är idag.

Idag har IOM killarna mer guts än andra förare, nu finns nått att jämföra med.

Eller är Rossi en mes för att förare om 20år har skydd och bansäkerhet som vi inte ens kan drömma om nu?
Eller för att han inte kör IOM? möjligen..

Idag med vetskap om hur mkt bättre det blev kan man se "tuffheten"/gutsen,
men då, i det nuet, hade man inte mer guts för att vrida på rullen än senare.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
På dig låter det fortfarande som att dom är tvingade att köra fort som fan på en gata, men så är det ju inte?
Nej, det var inte vad jag menade. Jag menade att det är cyniskt att folk tjänar pengar på att andra offrar livet i onödan. Rossi offrar också sitt liv men på en bana där man gjort allt för att han inte ska behöva dö av ett misstag.

Vad vore IoM utan sitt GP förutom ett skatteparadis. Klart de håller liv i racet och att några stryker med är smällar man får ta... :rolleyes:

Din hjärna är full med skit!!
Trevligt, ärligt och väldigt moget. Folk har blivit bannade för mindre.

Även om jag inte håller med dig försöker jag hålla det på en någorlunda vuxen nivå.

Intressant ståndpunkt. Inser du att om du spinner vidare på det så pratar du snart för att förbjuda allt farligt, även det du själv håller på med.
Där har vi ett problem. Du vägrar nämligen att ens försöka förstå vad jag menar. Jag talar inte alls om att förbjuda allt som är farligt. Jag talar om att minimera riskerna och att folk inte ska behöva dö i onödan för att andra ska kunna njuta av vilka risker de tar.

Du tycker antagligen att Pro Superbike förarna är ett gäng mesar som vägrade att köra på Sturup härom året då de tyckte banan var för farlig. Eller?
De borde sluta gnälla och köra. Eller?

Den som fångar giftormar har med stor sannolikhet med sig serum, läkare, kamerateam osv. Din jämförelser haltar så du får nog komma på något bättre.

Sen kan du väl försöka hålla dig till ämnet och inte snacka om mig som person. Angrip mina åsikter istället.
 
Last edited:

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Nej, det var inte vad jag menade. Jag menade att det är cyniskt att folk tjänar pengar på att andra offrar livet i onödan. Rossi offrar också sitt liv men på en bana där man gjort allt för att han inte ska behöva dö av ett misstag.

Vad vore IoM utan sitt GP förutom ett skatteparadis. Klart de håller liv i racet och att några stryker med är smällar man får ta... :rolleyes:

Trevligt, ärligt och väldigt moget. Folk har blivit bannade för mindre.

Även om jag inte håller med dig försöker jag hålla det på en någorlunda vuxen nivå.

Där har vi ett problem. Du vägrar nämligen att ens försöka förstå vad jag menar. Jag talar inte alls om att förbjuda allt som är farligt. Jag talar om att minimera riskerna och att folk inte ska behöva dö i onödan för att andra ska kunna njuta av vilka risker de tar.

Du tycker antagligen att Pro Superbike förarna är ett gäng mesar som vägrade att köra på Sturup härom året då de tyckte banan var för farlig. Eller?
De borde sluta gnälla och köra. Eller?

Den som fångar giftormar har med stor sannolikhet med sig serum, läkare, kamerateam osv. Din jämförelser haltar så du får nog komma på något bättre.

Sen kan du väl försöka hålla dig till ämnet och inte snacka om mig som person. Angrip mina åsikter istället.

Med dom där åsikterna så måste det vara fel på personen med...

Om du läser inlägg härifrån som inte stämmer överens med andras varför ska du så ihärdigt fortsätta förändra dom då??
Jag har inte bett att få bli kallad psykfall och behöva medicinera mot nått jag älskar att göra..
Gå hem till din grotta igen och låt andra vara som inte tycker som du!!

Jag har aldrig kallat dig något eller klankat ner på Ditt liv föräns jag
fick diagnosen Empatihandikappad...

Jag har aldrig bett att få en diagnos på vad jag gör eller hur jag gör det på..
Lämna oss ifred som vill göra något annat än du med dina pekpinnar..

Du snackar om att hålla dig till ämnet....
Vi skriver om nått vi vill göra och du tycker vi är idioter

Du skriver om OIM som ett skatteparadis !!

Tror du VERKLIGEN att alla som kör RRR, kör Vägracing för att det är ett skatteparadis??

En del brukar bli hjärntvättade, men du måste tamejfan ha gått genom en hel biltvätt!!
 

attack

Greve
Gick med
17 Feb 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R600 K1
Jag har fortfarande inte sett detta race än! :(

Jag missade det förra veckan och har inte lyckats hitta en video på det racet..

mitt konto på Racing-underground har även tagits bort då mitt internet försvann(för uppgradering till 100 mbit) och nu krävs det tydligen invites till sidan. Så om någon vänlig själ skulle kunna skänka en sådan så skulle jag bli oerhört tacksam :)

Nu får man sluta med detta ytliga försök till att få tillbaka sitt konto på RU..:fyllisar
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Jag slänger in ett litet Imatraklipp som illustration till allt trött gubbgnäll.
Enjoy...[YOUTUBE-ID]L12KhtmwtlA[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Skönt att du kontrar med ett välformulerat, moget och vuxet svar då.
Tror du själv att ett vuxet svar skulle göra någon skillnad? Karln är uppenbart inte kapabel att diskutera utan att använda personangrepp. Då får det det vara.

Har du något att tillföra så gör det istället för att hacka på mig :tummenupp
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Märkligt att det ska bli så dålig stämning så ofta... Sluta nu självmant (ej riktat mot endast en person) så slipper vi rensa upp.

Jag slänger in ett litet Imatraklipp som illustration till allt trött gubbgnäll.
Enjoy

Väldigt kul att se! Det har hänt en del sen det begav sig...
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tror du själv att ett vuxet svar skulle göra någon skillnad? Karln är uppenbart inte kapabel att diskutera utan att använda personangrepp. Då får det det vara.

Har du något att tillföra så gör det istället för att hacka på mig :tummenupp
Ska man galoppera runt på sina höga hästar är det väl bra om man åtminstone lever som man lär.
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Jag slänger in ett litet Imatraklipp som illustration till allt trött gubbgnäll.

Skitkul. Var där det året.
Gnäll vet jag inte ... vi bara talar om hur det var då :)

Asfalt och kuddar för lyktstolparna, vilka kärringar.

Tror du att du hade kvalat in där? Du hade behövt köra ifrån ca 35 st heltaggade racingkollegor på i princip samma material som du själv ... :)
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Tror du att du hade kvalat in där? Du hade behövt köra ifrån ca 35 st heltaggade racingkollegor på i princip samma material som du själv ... :)
Inte en chans, jag kör för fan Tjoockie 1000 för tredje året i rad utan att ens vara i närheten av uppklassning :D

Men jämfört med hjältarna på 30-talet, när det var grus ibland, hade ju grabbarna på 70-talet balgolv och avåkninszoner som en mindre föredetta jugoslavisk republik ;)
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top