MotoGP - Gran Premio Red Bull de la República Argentina

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Jag har inte läst hela tråden, men... Tito Rabat har en helt ny variant på flying foot. Han lyfter ytterfoten en aning in i böjarna. Vad säger CSS om det?

Ha ha ha... Det är ju lite märkligt att INGEN av dom snabbaste förarna i världen just nu kör som man lär sig på dom där kurserna...
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag har inte läst hela tråden, men... Tito Rabat har en helt ny variant på flying foot. Han lyfter ytterfoten en aning in i böjarna. Vad säger CSS om det?
Mjo, såg ju lite udda och Goofy-style ut:) Jag föreslår att Du lägger in din fråga till Mr Code här, ser fram emot svaret!

Börjar tro att motogpmatters följer våra trådar... :)
 
Last edited:

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Jag har inte läst hela tråden, men... Tito Rabat har en helt ny variant på flying foot. Han lyfter ytterfoten en aning in i böjarna. Vad säger CSS om det?

Tyckte jag hörde något om att det var för att få ut baken på hojen?
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
ny variant på flying foot. Han lyfter ytterfoten en aning in i böjarna. Vad säger CSS om det?
Mamola åkte ofta hängande i knävecket, foten var inte i närheten av pinnen.
CSS är en fånig sekt med massa konstiga måsten, älskar att med 'allt helt fel' blåsa förbi de som tror på tramset.
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Uppenbarligen så är det ju många som inte delar din uppfattning om att det var ett tråkigt race, utan snarare tvärtom. Så är det så jävla tråkigt och dåligt så kan du ju alltid sluta titta och bespara oss en massa sorgliga kommentarer om hur bra allt var förr. Att få titta på världens bästa motorcykelförare köra är en eloge i sig och att Marquez för tillfället är så överlägsen får vi som tittar bara acceptera. Jag tyckte att det fanns en massa andra guldkorn i det här racet att ta med sig. De första varven var ju som ett Moto3-race och ett flertal snygga och brutala omkörningar under loppet ser jag som mycket underhållande. Pedrosas uppkörning och omkörning på sista varvet var väl heller inte så jävla tråkig. :va

Har jag skrivit att allt var så bra förr :va

Det är imponerande att du gillar titta på världens besta motorsykelförare fast det är uppenbart vilka som kommer på pallen och vinner.
Trist att du tycker att alla ska tycka lika samma för att passa in i din kompis skara.
Men verkligheten är väl att alla inte tycker samma sak, det är väl bara att acceptera att alla passar inte in i dina normativa värderingar.

Vad är en brutal omkörning, och hur känns det när du upplever det?
 
Last edited:

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Det var ju lite spännande dom första varven. Men sen såg det ut som man kunde tippa resultatet med många varv kvar till mål. Och DÅ blir det fan tråkigt. När dom åker en och en.

Nä. Nu får det bli lite mera spännande. (d.v.s att Rossi kliver upp på pallen) :brinnerup

//M

Men uppskattar du inte verldens besta motorsykelförare, det är bara att acceptera fast det inte är så spännande.
Kom inte med några krav på underhållning för då är man inte värdig nog att titta på dagens Motogp.

Rossi får ta och kamma sig till Jerez :tummenupp
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Det kan jag intyga att han faktiskt gör.
Bra. För vi vill ju att det vi läser på nätet ska vara byggt på seriös data, fakta och bevis, inte på lösa spekulationer, rykten och trams.

:)
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top