MotoGP - försäsongstugg!

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Ja, jag håller med om Dovi och Iannone, Dovi är nog riktigt bra att ha som utvecklingsförare då han är så galet jämn. Iannone har den där sista skvätten galenskap för att ta hojen hela vägen.
Ja, JL är väl den föraren i toppen som är känsligast för däcken. VR ja, han har ju kört på en hel driva hojar, och är ju den enda föraren kvar sedan tvåtaktarna och har vunnit på många olika regler.
MM visade sig ju känslig för materialet i år med, och kastade sin honda i gruset ganska mycket, körde sönder däck och var allmänt noobig för att vara toppförare, samtidigt som Dani kunde piska samma hoj ganska jämnt och fint runt banan, så i det paret förare tror jag nog mer på Dani just nu, men Marquez kan ju göra alldeles extraskitfort med, och riktigt hur däck och elektronik kommer påverka honom vet jag inte...

Så, kanske mer konsekvent en ducce, en yamaha och en honda på pallen i år? :D

Och Stoner som wildcard hoppas jag väldans mycket på, för han om någon bör ju kunna klämma upp den nya ducatin på pallen. Mycket bra underhållning. :hihi

Ett wildcard för CS på PI så kan du ge honom en trehjuling och han tar en pallplats ändå.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Ett wildcard för CS på PI så kan du ge honom en trehjuling och han tar en pallplats ändå.

Jag tror att han skulle placera sig runt 7-10:e plats efter ett helt lopp. Under hans sista lopp så skadade han sig lite illa och som wild card under ett lopp så lär han nog inte offra liv och lem strax innan han ska ta med sig dottern på fisketur. CS var ju ruskigt snabb på 2015-Hondan men på nya Ducatin samt mindre körtid än GP-förarna så får han det nog tufft :brynad
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag tror att han skulle placera sig runt 7-10:e plats efter ett helt lopp. Under hans sista lopp så skadade han sig lite illa och som wild card under ett lopp så lär han nog inte offra liv och lem strax innan han ska ta med sig dottern på fisketur. CS var ju ruskigt snabb på 2015-Hondan men på nya Ducatin samt mindre körtid än GP-förarna så får han det nog tufft :brynad

ALDRIG att Casey skulle ge sig in i GP-sörjan igen om han inte var säker på att kunna vara med i toppen!! Jag är TVÄRSÄKER på att OM han kommer så har han producerat konkurrenskraftiga tider på träning!!!
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
ALDRIG att Casey skulle ge sig in i GP-sörjan igen om han inte var säker på att kunna vara med i toppen!! Jag är TVÄRSÄKER på att OM han kommer så har han producerat konkurrenskraftiga tider på träning!!!

Många förare verkar ju kunna producera riktigt bra tider, men sen under ett 30-tal varv så skiljer det ju en hel del. Jag har dock ingen aning om huruvida CS skulle kunna få möjlighet som test/wild card-förare att kunna få den träningen som krävs. Nog för att han är ett underbarn, men han är ju inte riktigt en MotoGP-förare längre och de som ställer sig på pallen race efter race är lika stora aliens som Casey.

Näe du Moss! Casey får stå utanför pallplats :banana
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Många förare verkar ju kunna producera riktigt bra tider, men sen under ett 30-tal varv så skiljer det ju en hel del. Jag har dock ingen aning om huruvida CS skulle kunna få möjlighet som test/wild card-förare att kunna få den träningen som krävs. Nog för att han är ett underbarn, men han är ju inte riktigt en MotoGP-förare längre och de som ställer sig på pallen race efter race är lika stora aliens som Casey.

Näe du Moss! Casey får stå utanför pallplats :banana

Grejen som gör honom så eftertraktad som testförare är ju just att han är en motogp förare i klass med dom bästa. Hur ofta har du hört att team signar andra teams testförare och att medier rapporterar om det?

Och gällande CS och PI så kommer jag ihåg att alla hade problem när hojen var sådär och ingen var i närheten när han satt på Hondan.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Och MM tar det lugnare i år och gör en Rossi; vinner bara enstaka race men placerar sig alltid på pallen och vinner till slut mästerskapet woop woop :banana

Pfff, inte en chans att han kan ta de lugnt. Om 10år kanske:krama

(De är väl iof. de som är kul med han)


Dock kommer de ta några är att smälta 2015 och mm.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
MM bryter sina affärsmässiga band till VR.
Hittade detta av David Emmett på Motomatters.com (efter att ha letat om DjDiff redan lagt ut det ;) ).
https://motomatters.com/news/2016/01/21/marc_marquez_severs_ties_to_valentino_ro.html

Det verkar som om stridsyxan inte grävts ner i något av lägren. :(

Så frågan är hur farlig denna situation verkligen kan bli på banan? :va
Jag tror att det är viktigt att ha någon form av professionell respekt för varandra på banan.
En respekt, som såvitt jag kan utläsa det, nu är totalt borta.
Kan det skapa nya situationer där man försöker utan att utrymme finns, eller hellre, med flit, kör ikull någon än kommer bakom osv.
Ser inte alls fram mot sådana scenarier denna säsong. :(
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
MM bryter sina affärsmässiga band till VR.
Hittade detta av David Emmett på Motomatters.com (efter att ha letat om DjDiff redan lagt ut det ;) ).
https://motomatters.com/news/2016/01/21/marc_marquez_severs_ties_to_valentino_ro.html

Det verkar som om stridsyxan inte grävts ner i något av lägren. :(

Så frågan är hur farlig denna situation verkligen kan bli på banan? :va
Jag tror att det är viktigt att ha någon form av professionell respekt för varandra på banan.
En respekt, som såvitt jag kan utläsa det, nu är totalt borta.
Kan det skapa nya situationer där man försöker utan att utrymme finns, eller hellre, med flit, kör ikull någon än kommer bakom osv.
Ser inte alls fram mot sådana scenarier denna säsong. :(

På Sepang visade ju Marquez att han inte var oäven att göra hårda omkörningar där det inte fanns plats, och Rossi tog ut en sväng väldigt mycket.
När de börjar göra det igen i år så hoppas jag att Race Direction sätter ner foten ordentligt.

De lät ju bli att ta tag i den överhettade situationen på Sepang trots att de fick in önskemål om det från Yamaha bland annat.
Men om MM och VR ska ha någon personlig vendetta i år så öppnar det ju upp för andra förare att komma på pallplats när de ligger i gruset.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
MM bryter sina affärsmässiga band till VR.
Hittade detta av David Emmett på Motomatters.com (efter att ha letat om DjDiff redan lagt ut det ;) ).
https://motomatters.com/news/2016/01/21/marc_marquez_severs_ties_to_valentino_ro.html

Det verkar som om stridsyxan inte grävts ner i något av lägren. :(

Så frågan är hur farlig denna situation verkligen kan bli på banan? :va
Jag tror att det är viktigt att ha någon form av professionell respekt för varandra på banan.
En respekt, som såvitt jag kan utläsa det, nu är totalt borta.
Kan det skapa nya situationer där man försöker utan att utrymme finns, eller hellre, med flit, kör ikull någon än kommer bakom osv.
Ser inte alls fram mot sådana scenarier denna säsong. :(

Det här är väl inget jättekonstigt och skapar nog inga mer problem emellan förarna, som inte redan fanns.
Det är väl inte mer konstigt än att det är två olika företag som inte drar jämnt.

Men det tråkiga är att det skapar sådana motsättningar hos fansen. Och som en påminnelse till de som läser, så kan vi väl fortsätta att hålla personliga ståndpunkter i vem som har rätt och fel borta från tråden :)
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
På Sepang visade ju Marquez att han inte var oäven att göra hårda omkörningar där det inte fanns plats, och Rossi tog ut en sväng väldigt mycket.
När de börjar göra det igen i år så hoppas jag att Race Direction sätter ner foten ordentligt.

De lät ju bli att ta tag i den överhettade situationen på Sepang trots att de fick in önskemål om det från Yamaha bland annat.
Men om MM och VR ska ha någon personlig vendetta i år så öppnar det ju upp för andra förare att komma på pallplats när de ligger i gruset.

Jag hoppas du har rätt om race direction.

Det jag är rädd för i en sådan vendetta är att någon blir skadat eller tom värre. :crash
Hoppas verkligen jag har fel och målar faan på väggen men är rädd för att något sådant kan hända. :(
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det här är väl inget jättekonstigt och skapar nog inga mer problem emellan förarna, som inte redan fanns.
Det är väl inte mer konstigt än att det är två olika företag som inte drar jämnt.

Men det tråkiga är att det skapar sådana motsättningar hos fansen. Och som en påminnelse till de som läser, så kan vi väl fortsätta att hålla personliga ståndpunkter i vem som har rätt och fel borta från tråden :)

Affärsmässigt inte konstigt men det bygger ju på den personliga fiendskapen.
Och iom det även polariseringen mellan fansen.

Håller på alla sätt med. :tummenupp
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Näe du Moss! Casey får stå utanför pallplats :banana

Nix! Det finns två alternativ:
1. Casey VET att han kan komma på pallen, och då är han med (om han får).
2. Casey vet inte SÄKERT att han kan komma på pallen, och då kommer han inte att vara med. Casey skulle inte utsätta sig för risken att komma på placering 7-8.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Casey skulle inte utsätta sig för risken att komma på placering 7-8.

Har han verkligen så mycket prestige efter all denna frånvaron att han inte skulle kunna tänka sig det bara för att få tävla en gång för "skojs skull" på sin hemmabana?
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top