MotoGP - försäsongstugg!

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Bradl är kontrakterad till och med 2018 medans Bautista ersätts av Sam Lowes efter 2016.

Aha! Trodde bara Bradl var klar för 2016. Lowes kan bli bra! Blir kanske lite RB spons då om Bradl ska vara kvar så länge. Skulle nog behövas en rejäl sponsor för Aprilia.
 

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Ort
Götet
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Nu tror jag inte Stoner gör comeback, men det hade varit helt fantastiskt kul om han gjorde det, på en Ducce, och dessutom tog titeln. Han hade ju fått alla andra att se ganska kassa ut. :hihi
Och nu när VRs fans har MM att hata, och vice versa, så kan han nog slippa behöva klä skott för allt skitsnack med.

Haha... det hade varit helt underbart att få uppleva!!! :hej
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Aha! Trodde bara Bradl var klar för 2016. Lowes kan bli bra! Blir kanske lite RB spons då om Bradl ska vara kvar så länge. Skulle nog behövas en rejäl sponsor för Aprilia.

Om Red Bull kommer att sponsra någon, så lär det väl logiskt bli KTM skulle jag tro. Om de nu inte väljer att sponsra mer än 1 stall, men det känns jävligt tveksamt.
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Om Red Bull kommer att sponsra någon, så lär det väl logiskt bli KTM skulle jag tro. Om de nu inte väljer att sponsra mer än 1 stall, men det känns jävligt tveksamt.

Tänkte mer så som de sponsrar Honda. Helsponsen lär nog gå till KTM.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
MotoGP Off season show 5 är rätt intressant, de visar upp hur de monterar en hoj.
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Njaaee.....
Men varför annars göra enstaka inhopp, om inte för att se om han fortfarande kan vinna??
(Så tolkar jag det, vilket givetvis är mer önsketänkande än fakta)

Men är det nån som kan göra en comeback efter så lång tid & fortfarande ligga i topp.... är det nog just Stoner..... Man kan tycka vad man vill om honom som person, men han är en fördjävligt bra förare.


Kriget mellan VR & MM har lämnat en en riktigt bitter eftersmak....
En comeback för Stoner gör nog att aktien stiger rejält och intresset hamnar på topp igen.. så tror det gynnar hela cirkusen.

Kör han Philip Island 21-23/10... tror jag fasiken jag tar mig dit, kommer bli satan så spännande då.

Han var grym, men frågan är väl om han fortfarande kan vara konkurrenskraftig, hojarna har ju förändrats en hel del, andradäck, nya regler och allt var det innebär.
Men som du säger, är det nån som kan så borde det vara Stoner, dock tror jag faktiskt att det kanske kan ta 1-2 säsonger innan han är tillbaka på riktigt.

Sen undrar jag verkligen om MotoGP cirkusen har ändrat sig så pass så att Stoner vill komma tillbaka, det var ju en hel del saker som han ogillade och var starka skäl till att han slutade ...
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Han var grym, men frågan är väl om han fortfarande kan vara konkurrenskraftig, hojarna har ju förändrats en hel del, andradäck, nya regler och allt var det innebär.
Men som du säger, är det nån som kan så borde det vara Stoner, dock tror jag faktiskt att det kanske kan ta 1-2 säsonger innan han är tillbaka på riktigt.

Sen undrar jag verkligen om MotoGP cirkusen har ändrat sig så pass så att Stoner vill komma tillbaka, det var ju en hel del saker som han ogillade och var starka skäl till att han slutade ...

Han har ju kört som testförare så han har koll på nya hojarna. Det var väl något test (i Sepang kanske?) där hans tider först matchades av andra förare i slutet av träningsdagen?
 

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hojlös för tillfället
Ett annat skäl till att stoner la av var väl hans familjesituation.
Den har väl inte ändrats. Tror aldrig vi ser honom i en comeback, tyvärr.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ett annat skäl till att stoner la av var väl hans familjesituation.
Den har väl inte ändrats. Tror aldrig vi ser honom i en comeback, tyvärr.

Fast nu har ju ungen blivit några år gammal, och det skulle vara möjligt att det faktiskt kan vara tillräckligt med förändring. Men, familjesituationer är ju hyfsat personliga. :hihi

Hade varit väldigt kul om han kom tillbaka på heltid, men tvivlar som sagt. Det är för lite som ändrats sedan han surnade på cirkusen.
Fast, om han tror på att MM cockblockade honom från att få vara inhoppare åt DP så kanske det finns något personligt skäl att komma tillbaka. :hihi Köra ifrån ynglingen. Och jag tror faktiskt CS är en större talang på att köra än MM efter 2015.
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Vilka pakter ser vi år måntro? Det är väl det mest avgörande för mästerskapet trots allt :tungan

I en överraskande vändning så dyker ett nytt Yamaha-team upp i sista minuten för att agera stöd för Rossi, med Biaggi och Gibernau som förare.

:tungan
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
I en överraskande vändning så dyker ett nytt Yamaha-team upp i sista minuten för att agera stöd för Rossi, med Biaggi och Gibernau som förare.

:tungan

Hah, jaaaa. :hihi
Fast, reglerna förbjuder ju inte fabrikerna att ha flera team nu längre så det är ju ingen omöjlighet. Eller ja, just Gibernau och Biaggi är kanske det.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Har läst väldans lite och det kommer märkas på min fråga.

2016 kommer bli mer upp till förarna än 14-15? Undra om inte Dani isf blir ett ganska mycket starkare kort än mm... :gnissla
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Har läst väldans lite och det kommer märkas på min fråga.

2016 kommer bli mer upp till förarna än 14-15? Undra om inte Dani isf blir ett ganska mycket starkare kort än mm... :gnissla

Om Dani behåller formen från slutet av 2015 till 2016 så kommer han ju vara väldigt spännande. Han outfajtade ju Rossi, mästaren på att stångas i närstrid, och han körde jämnare och snabbare än Lorenzo.
Och han kastade inte den okörbara Hondan som kostade MM pallplatser i gruset, utan höll sig på hjulen.

Dani hoppas jag på att få se ta titeln 2016 faktiskt. Han verkar dessutom gladare nu när hans manager försvunnit ur bilden med. Han ser inte trumpen ut hela tiden, utan genuint glad.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Om Dani behåller formen från slutet av 2015 till 2016 så kommer han ju vara väldigt spännande. Han outfajtade ju Rossi, mästaren på att stångas i närstrid, och han körde jämnare och snabbare än Lorenzo.
Och han kastade inte den okörbara Hondan som kostade MM pallplatser i gruset, utan höll sig på hjulen.

Dani hoppas jag på att få se ta titeln 2016 faktiskt. Han verkar dessutom gladare nu när hans manager försvunnit ur bilden med. Han ser inte trumpen ut hela tiden, utan genuint glad.

Ja vi får väl se vem som tar titeln 2016, va mer än en som räknade bort Rossi och sa att det Quatar bara var en engångsföreteelse. Jag hoppas på Rossi, kommer alltid att göra så långe han kör. Men Dani spelade sina kort betydligt snyggare än de andra två fjantarna :tummenupp
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja vi får väl se vem som tar titeln 2016, va mer än en som räknade bort Rossi och sa att det Quatar bara var en engångsföreteelse. Jag hoppas på Rossi, kommer alltid att göra så långe han kör. Men Dani spelade sina kort betydligt snyggare än de andra två fjantarna :tummenupp

Ja, han var ju den enda av top 4 som inte lät sig dras ner i dramaqueenandet i slutet av 2015. Han svarade som han alltid gjort, och väl avmätt. Åas, det är nog lättare att hålla huvudet kallt när man öht inte är inblandad i toppstriden, och inte har något alls att hämta, utan bara kör varje race och njuter av att inte störas av armpump. :D Och dessutom slår de andra i toppen på det de är bäst på.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top