Motogp -2014 Shell Advance Malaysian Motorcycle Grand Prix

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Ta en sån som den där tjecken, abraham, vad kommer han att bli ihågkommen för?

Jag kommer att komma ihåg honom som en oerhört trevlig kille som alltid är ytterst tacksam mot de människor som hjälper honom. Jag känner inte många andra förare som i ren sympati stannar kvar i depåboxen till midnatt då mekanikerna reparerar en totalkvaddad hoj. Jag känner inte heller någon annan förare som självmant dyker upp på studiebesök hos sina underleverantörer bara för att han är tekniknörd och vill lära sig hur saker fungerar. Jag känner inte heller någon annan förare som har tillräcklig intelligens för att ta en juristexamen samtidigt som man tävlar i MotoGP.

Att avfärda Karel Abraham som en nolla är lågt. Att man inte är topp femton i MotoGP betyder inte att man är värdelös på att åka hoj. Jag är ganska övertygad om att han skulle vara en pallkandidat i WSB och jag är väldigt övertygad om att han skulle göra rent hus i samtliga nationella mästerskap. Jag tror dock inte att Karel själv är särskilt intresserad av detta. Han är hellre en liten fisk i en stor damm än det omvända.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag kommer att komma ihåg honom som en oerhört trevlig kille som alltid är ytterst tacksam mot de människor som hjälper honom. Jag känner inte många andra förare som i ren sympati stannar kvar i depåboxen till midnatt då mekanikerna reparerar en totalkvaddad hoj. Jag känner inte heller någon annan förare som självmant dyker upp på studiebesök hos sina underleverantörer bara för att han är tekniknörd och vill lära sig hur saker fungerar. Jag känner inte heller någon annan förare som har tillräcklig intelligens för att ta en juristexamen samtidigt som man tävlar i MotoGP.

Att avfärda Karel Abraham som en nolla är lågt. Att man inte är topp femton i MotoGP betyder inte att man är värdelös på att åka hoj. Jag är ganska övertygad om att han skulle vara en pallkandidat i WSB och jag är väldigt övertygad om att han skulle göra rent hus i samtliga nationella mästerskap. Jag tror dock inte att Karel själv är särskilt intresserad av detta. Han är hellre en liten fisk i en stor damm än det omvända.


Bra info:tummenupp jag kommer dock som lekman framför soffan mest komma ihåg honom som en kraschkung, ledsen för det, han är säkert trevlig, aldrig ifrågasatt det, du träffar de här gossarna betydligt oftare än vad jag gör. Nu tog jag bara karel som exempel utifrån mina upplevelser från tv-soffan därmed ganska svårt för mig att göra en bedömning huruvida han sitter med långt in på småtimmarna i sin depåbox eller ej. Kanske har fel, men jag har sällan varit med om en förare som har varit med såpass länge i gamet som kraschar så ofta som "abris" därav fick han bli mitt exempel. Har aldrig uppfattat honom med attityd genom rutan så att han är en hyvens kille tvivlar jag inte på:rodnar
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag kommer att komma ihåg honom som en oerhört trevlig kille som alltid är ytterst tacksam mot de människor som hjälper honom....
Dessutom tycker jag att han lyft sig rejält under andra halvan av säsongen, inte ovanligt att hitta honom före andra mer namnkunniga förare på produktionshondor under träning, kval och rejs numera!
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Tror ändå att Mr Lorenzo kommer vara den som bjuder på bäst motstånd. Rozzi kommer vara efter spanjackerna.
Pedrosa är ett mysterium som alltid är bäst när det inte gäller.
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Rossi är alldeles för långt bakom för att överhuvud taget kunna fightas med trion.

Imorgon är det MM, Lorre och Pedrosa som gäller för hela slanten. Svårt att dra vinnaren där dock... vi får se. Dock hoppas jag innerligt att Rossi förbättrar sitt race pace jämfört med de övriga träningarna. Några tiondelar hade funkat :)
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Bra info:tummenupp jag kommer dock som lekman framför soffan mest komma ihåg honom som en kraschkung,

Är inte det, på sitt sätt, en styrka??? Där vanliga dödliga icke-kraschkungar, surar ihop, skiter på sig och åker hem till mamma, tröttnar, börjar gnälla inför kameror och journalister… så går han ut och försöker EN GÅNG TILL köra fortare än han gjorde tidigare, och kraschar igen, och där vanliga dödliga surar ihop, skiter på sig och åker hem till mamma, tröttnar, börjar gnälla inför kameror och journalister… så går han ut och försöker EN GÅNG TILL köra fortare än han gjorde tidigare, och kraschar igen, och där vanliga dödliga surar ihop, skiter på sig och åker hem till mamma, tröttnar, börjar gnälla inför kameror och journalister… så går han ut och försöker EN GÅNG TILL köra fortare än han gjorde tidigare, och kraschar igen, och där vanliga dödliga surar ihop, skiter på sig och åker hem till mamma, tröttnar, börjar gnälla inför kameror och journalister… så går han ut och försöker EN GÅNG TILL köra fortare än han gjorde tidigare, och kraschar igen, och där vanliga dödliga surar ihop, skiter på sig och åker hem till mamma, tröttnar, börjar gnälla inför kameror och journalister… så går han ut och försöker EN GÅNG TILL köra fortare än han gjorde tidigare, och kraschar igen, och där vanliga dödliga surar ihop, skiter på sig och åker hem till mamma, tröttnar, börjar gnälla inför kameror och journalister… så går han ut och försöker EN GÅNG TILL köra fortare än han gjorde tidigare, och kraschar igen, och…

Nej, FIFAN, killen är ju alltid mitt i gruppen Open-förare!!!! Om han är dålig, så måste ju 7-8 andra också kallas dåliga; Aoyama, Redding, Barbera, Hayden…

Nej, du ÄR avundsjuk!!!! PUNGT!!!:fakta:krama
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Är inte det, på sitt sätt, en styrka??? Där vanliga dödliga icke-kraschkungar, surar ihop, skiter på sig och åker hem till mamma, tröttnar, börjar gnälla inför kameror och journalister… så går han ut och försöker EN GÅNG TILL köra fortare än han gjorde tidigare, och kraschar igen, och där vanliga dödliga surar ihop, skiter på sig och åker hem till mamma, tröttnar, börjar gnälla inför kameror och journalister… så går han ut och försöker EN GÅNG TILL köra fortare än han gjorde tidigare, och kraschar igen, och där vanliga dödliga surar ihop, skiter på sig och åker hem till mamma, tröttnar, börjar gnälla inför kameror och journalister… så går han ut och försöker EN GÅNG TILL köra fortare än han gjorde tidigare, och kraschar igen, och där vanliga dödliga surar ihop, skiter på sig och åker hem till mamma, tröttnar, börjar gnälla inför kameror och journalister… så går han ut och försöker EN GÅNG TILL köra fortare än han gjorde tidigare, och kraschar igen, och där vanliga dödliga surar ihop, skiter på sig och åker hem till mamma, tröttnar, börjar gnälla inför kameror och journalister… så går han ut och försöker EN GÅNG TILL köra fortare än han gjorde tidigare, och kraschar igen, och där vanliga dödliga surar ihop, skiter på sig och åker hem till mamma, tröttnar, börjar gnälla inför kameror och journalister… så går han ut och försöker EN GÅNG TILL köra fortare än han gjorde tidigare, och kraschar igen, och…

Nej, FIFAN, killen är ju alltid mitt i gruppen Open-förare!!!! Om han är dålig, så måste ju 7-8 andra också kallas dåliga; Aoyama, Redding, Barbera, Hayden…

Nej, du ÄR avundsjuk!!!! PUNGT!!!:fakta:krama

Lugn nu moss, jag har inget emot "abris", nu börjar moto2, heja kallio:yoparty
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Är inte det, på sitt sätt, en styrka??? Där vanliga dödliga icke-kraschkungar, surar ihop, skiter på sig och åker hem till mamma, tröttnar, börjar gnälla inför kameror och journalister… så går han ut och försöker EN GÅNG TILL köra fortare än han gjorde tidigare, och kraschar igen, och där vanliga dödliga surar ihop, skiter på sig och åker hem till mamma, tröttnar, börjar gnälla inför kameror och journalister… så går han ut och försöker EN GÅNG TILL köra fortare än han gjorde tidigare, och kraschar igen, och där vanliga dödliga surar ihop, skiter på sig och åker hem till mamma, tröttnar, börjar gnälla inför kameror och journalister… så går han ut och försöker EN GÅNG TILL köra fortare än han gjorde tidigare, och kraschar igen, och där vanliga dödliga surar ihop, skiter på sig och åker hem till mamma, tröttnar, börjar gnälla inför kameror och journalister… så går han ut och försöker EN GÅNG TILL köra fortare än han gjorde tidigare, och kraschar igen, och där vanliga dödliga surar ihop, skiter på sig och åker hem till mamma, tröttnar, börjar gnälla inför kameror och journalister… så går han ut och försöker EN GÅNG TILL köra fortare än han gjorde tidigare, och kraschar igen, och där vanliga dödliga surar ihop, skiter på sig och åker hem till mamma, tröttnar, börjar gnälla inför kameror och journalister… så går han ut och försöker EN GÅNG TILL köra fortare än han gjorde tidigare, och kraschar igen, och…

Nej, FIFAN, killen är ju alltid mitt i gruppen Open-förare!!!! Om han är dålig, så måste ju 7-8 andra också kallas dåliga; Aoyama, Redding, Barbera, Hayden…

Nej, du ÄR avundsjuk!!!! PUNGT!!!:fakta:krama

Lugn nu moss, jag har inget emot "abris", men visst är det bra att ligga före en del andra med tanke på hans 5 DNF hittills den här säsongen! Däremot tycker jag att han kraschar alldeles för ofta på träningar och han borde kunna ligga mer på gränsen utan att krascha med tanke på hur länge han har varit med och har under åren byggt upp en viss rutin. Krasch i stort sett varje helg. Det är detta jag kommer att komma ihåg honom för, inte för att han kom före ayoma 2014 i totalen. Ibland tycker jag nästan synd om honom, ser nästan ut som att han bara vill ge upp så det är absolut en styrka att att bara hoppa upp på sadeln, borra ner skallen och mala på till nästa krasch, som jag skrev ovan, han är säkert en hyvens kille, ingen tvivel om det och du kommer säkert att minna abris på ett helt annat sätt vilket är helt okej för mig men jag kommer att minnas honom som jag redan nämnt. Nu börjar moto2, heja kallio:yoparty

Jädrans tur att man får tycka och tänka vad man vill i sverige, i en del andra länder blir man halaslaktad:gnissla
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Han måste ju vara bra om "någon" sponsrar alla krascher. Jag har fortfarande hjärnspöken efter min krasch 2011, det gör fan ont att rummlarunt i skiten..
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Va fan gör pedrosa? Skall det ta 1år innan han börjar springa till hojen?! Det gillar ja fan med MM! Han släpper knappt hojen vid krasch..
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Pedrosa pedrosa:smasha

- - - Updated - - -
 
Last edited:
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top