Modifieringar XT660 X/R

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
är det för att det slits mer då tänker du? vill få upp hojen lättare på bakhjulet =) ettan blir det så hetsigt på, vill få upp den på 2an-3an

Japp sliter en hel del på svingskyddet. Hade inga problem m att få upp min på 2:an, 3:an ville jag inte bemöda mig att prova då hojen är skit framtung. Be en duktig dynokille ställa in hojen inte en sådan som kör fullgas varvningar.
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Blev också tvungen att tillverka en ny regplåthållare då den gamla... ja låt oss säga att den fick sätta livet till.
En skylthållare från Biltema som jag byte ut lyktan på mot OTRs bakljus (passar bolton) blev riktigt slimmad och fin. Fick däremot ta fram varmluftspistolen och vinkla ner skylthållaren lite då man annars enbart visat skylten till Luftfartsverket.

View attachment 407015

Tack, äntligen en bra röv-guide med lättillgängliga delar.
Vad är det för blinkers?
 

Proteus

99Riderz
Gick med
10 Apr 2011
Ort
Östersund
Hoj
*kraschad* 93, suzuki gsxr 750.*Kraschad* 01,yamaha XTe. 04,Yamaha XT660R
Tack för svar, nja ettan får man upp den lätt på men sen är det svårt att hålla den kvar utan att den går ner igen, tvåan funkar att koppla ibland och det går längre men är som sagt svårare att få upp, trean funkar inte alls =)
 

Proteus

99Riderz
Gick med
10 Apr 2011
Ort
Östersund
Hoj
*kraschad* 93, suzuki gsxr 750.*Kraschad* 01,yamaha XTe. 04,Yamaha XT660R
10409737_10153143421116664_6756149287461161131_n.jpg bytte till original ändå eftersom det var det jag hade hemma, känns som att det var i tid iaf :yoparty har inte slängt på kedjan än, måste kapa några länkar, nu undrar jag hur många länkar det är på orig-drev? är det 110?
 

13th.Marine

Det var inte jag! Förlåt.
Gick med
28 Feb 2014
Ort
Lund
Hoj
Yamaha XT660X -04
Vilken variant av höjningssats blev det? Jag förstår inte skillnaden mellan de som man får papper till och de man inte får det till, mer än prislappen då.

Själv har jag iaf bytt batteriet till slut, det gamla tog inte laddning nu när jag plockade ur den (12.6V, gick rakt upp till över 14V när jag kopplade på laddaren).

Och så fick syrran åka XT hem till sitt studentfirande.
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Angående utväxling så tycker jag att 15-47 är "The sweet spot"
Jag kör en hel del mindre väg/stig och med 15-45 tycker jag att jag aldrig har någon växel att åka på, antingen varvar det eller så hackar det.
Med 15-47 så ligger växlarna rätt för mig (knepigt att två taggar gör skillnad, men det gör det).

Jag kör aldrig särskilt fort, håller mig ifrån de stora vägarna med XT'n, om jag behöver köra stora vägar så har jag en bättre hoj till det.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Vilken variant av höjningssats blev det? Jag förstår inte skillnaden mellan de som man får papper till och de man inte får det till, mer än prislappen då.

Själv har jag iaf bytt batteriet till slut, det gamla tog inte laddning nu när jag plockade ur den (12.6V, gick rakt upp till över 14V när jag kopplade på laddaren).

Och så fick syrran åka XT hem till sitt studentfirande.

För tyska marknaden så kräver de godkännande
 

13th.Marine

Det var inte jag! Förlåt.
Gick med
28 Feb 2014
Ort
Lund
Hoj
Yamaha XT660X -04
Ah, då kan man slå till på den billigare när man får tummen ur och gör sin OTR-beställning.
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
K1322: Det har jag inte ens tänkt på, måste tacka för påminnelsen. Får köpa någon liten klister reflex och sätta på regplåten vars skattemärke tidigare satt.

Enda anledningen till att jag egentligen höjde min bak var för att kompensera för det större framhjulet på 21" gämtemot xtxens tidigare 17". Märker dock ingen större skillnad i körning annat än att man får sträcka sig lite mer vid stillastående och foten i backen.
Stödet behöver man inte göra något åt.
Köpte billiga modellen utan TUV intyg i och med att jag hursomhelst måste återställa den till motard vid besiktning.

Vid besiktning brukar det fungera. Däremot kan du fortfarande få böter för att den sitter på regplåten.
Hur är det med avstånd på blinkers? Minst 18 cm ska det vara.

Tänkte ta och bygga om min röv i sommar också.
Alternativt med samma prylar som dig, eller med samma som på http://www.xt660.com/showthread.php?t=20723
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Ang blinkers
24cm i fram
18cm i bak

Kolla ang hjuldimension, nya regler ang ändring av hjuldimensioner mm. Svårt att hitta på transportstyrelsen men underlättar ombyggnation t.ex gaffel hjul mm
 

GreenGiant

Ny medlem
Gick med
8 May 2008
Ort
H
Hoj
XT660R 2010
Jag är nöjd med hur min röv på xtr ser ut :)

Profilbild sporthoj.jpg

Hittade bara denna bilden på den :D

//GG
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
En bekant köpte fotpinnar till sin gamla XTZ600 från en kille i Tjeckien via ADVrider. Rostfritt stål, riktigt bra finish och är mycket nöjd. Han gör dem själv. Såg dem för någon vecka sedan, nu vill ha likadana och ersätta de asiatiska järnklumparna jag har idag. Han har ej tillverkat några till XT660R/X ännu, men har fått mått. Jag ska få ritningen och kontrollmäta för att se att det verkar stämma.

Information:
http://advrider.com/forums/showthread.php?t=879707
http://www.tenere.co.uk/forum/viewtopic.php?f=63&t=867

Kostar 70€ inkl frakt (inom EU, ingen risk för tull/moms). Någon fler som är intresserad att lägga beställning, så kanske priset kan justeras lite?

BrettHannaP1000555_zps8d487c3a.jpg

ORT har en modell som kostar 78,9€ + frakt, men den är ej i rostfritt stål.
http://www.off-the-road.de/en/XT-66...html?listtype=search&searchparam=OTR-FR-12603
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Intresserad men vill ha längre pinnar!
Hur långa och breda är dessa?

De jag hade till XT660 passar även min TT600RE 2004 men även min väns XT600 från 1994.
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Intresserad men vill ha längre pinnar!
Hur långa och breda är dessa?

De jag hade till XT660 passar även min TT600RE 2004 men även min väns XT600 från 1994.

Det finns tre uppsättningar i rostfritt stål för XT660R/Z klara.
http://s155.photobucket.com/user/bosley1980/media/XT/WP_20140619_002_zpsc5bfc123.jpg.html

Fick bara ner priset med ~3€ styck vid köp av fler, då fraktkostnaden gick upp.

Han har även för TT600:
http://s155.photobucket.com/user/bosley1980/library/TT?sort=3&page=1
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top