Moddlaren har lämnat oss.....

OceanK

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2020
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2020, BMW GS 750 2019
Vila i frid moddlaren. Kände dig inte personligen , irl , eller skrivit till dig. Men läste alltid dina kommentarer i olika trådar.

mina tankar går till familjen ?
RIP……..
 
Last edited:

Oneyet

Sporthojsnörd
Gick med
27 Nov 2022
Hoj
2001 KTM Supermoto
Usch! Är ju ganska ny här men kände redan till honom.
Kör försiktigt gott folk.
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
En person man blev glad av att läsa inlägg av.....mycket att säja om mycket....
Skrämmande hur tunn tråden är i våra liv, ena sekunden bär den oss - i nästa så faller vi, till liemannen eller andra, för oss katastrofala händelser i våra liv.

Vila i frid....och gasa Satan nu- för nu spelar det ingen roll längre!!

//jj
 

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Ort
Smålandsskogen (i Värnamotrakten)
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
Så otroligt ledsamt, svårt att ens kunna skriva nåt vettigt egentligen. Men jag trillade tillbaka in på detta forum i våras, efter närmre 10 års frånvaro och det var väl först då jag stötte på Moddlaren. Så precis som många andra kände jag bara honom genom forumet, men jag kan bara falla in i kören av det som redan skrivits om honom, han var en av de som verkligen lyfte sporthoj.com. Nu får vi andra bära hans fana vidare, högt och försöka hjälpa varandra precis som Moddlaren gjorde!

Vila i frid, och mina djupaste kondoleanser till familjen!
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Så otroligt ledsamt, svårt att ens kunna skriva nåt vettigt egentligen.
-----
Så precis som många andra kände jag bara honom genom forumet, men jag kan bara falla in i kören av det som redan skrivits om honom, han var en av de som verkligen lyfte sporthoj.com. Nu får vi andra bära hans fana vidare, högt och försöka hjälpa varandra precis som Moddlaren gjorde!

Vila i frid, och mina djupaste kondoleanser till familjen!
Har avvaktat för jag har inte vetat vad jag ska skriva, men texten ovan är precis vad jag känner också. Vila i frid.
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Mycket trist! Vila i frid :hjarta
Fan, många andra har skrivit finare saker, men tror alla vet om faran med vår hobby så...är lite tomt nu
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Väldigt obehagligt att se och läsa om detta. Till familjen beklagar jag verkligen sorgen. Jag fick aldrig nåt ansikte på honom, eller vad för hoj han körde. Trots att vi aldrig möttes irl känns som om det gäller en släktning ?
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Körde gångna helgen i moddlarens trakter, möjligen rentav på samma väg där han förolyckades. Det går inte att undgå att sända en tanke till "en hojbroder man aldrig träffat". Vi hojåkare har ju på något sätt en gemenskap även med människor vi inte känner. Lite underligt och lite fint också (...ganska mycket fint!).

Med detta sagt, passa er för vilt! För på samma tur mötte jag under en och samma dag:

* En stor älgtjur ute på ett gärde max 100 meter från väg 160 på Orust. En riktigt biffig sak, med jättekrona. En hornkrona som kan ge jägare våta drömmar.
* Ett rådjur 25 meter från Västerleden i Västra Frölunda. På Västerleden kör mer än 50 000 fordon per dygn enligt statistik som jag hittade. 50 000 fordon och ett korkat rådjur. Dålig kombo!
* Två överkörda grävlingar, en i vägrenen och en på körbanan. En grävling är inte jättestor, men väldigt hård. Man klarar sig inte från att gå omkull om man kör över en grävling på sin mc.

Alla dessa är potentiell livsfarliga - som ju var och en av oss väl känner till.

Utöver dessa stötte vi på ytterligare invånare i naturen som inte är farliga för oss, men som illustrerar att det finns ganska mycket där ute i skogarna:

* Två ekorrar, en som var överkörd och en som klarade sig precis framför mitt framdäck. Knappast farligt för en mc, dock.
* Två ormar, en platt (överkörd) och en som verkade har "frusit" i rörelsen tills faran från tre mc på rad var över. Fast faran är aldrig över på en landsväg, men det vet ju inte ormen...

Allt på en och samma dag, på samma tur!

Så var försiktiga! Moddlaren håller garanterat med där han sitter på sin molntapp och läser inläggen på SH.

Vila i frid, moddlaren!
 
Last edited:

Christofferharling

Sporthojsnörd
Gick med
14 Sep 2023
Hoj
Yamaha r1 1998

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Fy så trist - Moddlaren var ju verkligen en av SH:s profiler, kommer självklart att lämna ett rejält tomrum hos oss men så klart framförallt hos sina nära och kära.

Varma tankar till er anhöriga.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Här finns en möjlighet att träffas.
PerJul kan slå upp tältet lite längre bort i skogen för att slippa trängsel. Peter, som är lite bekväm, kan sova under tak och Herrn kan se detta som en lättare Ruotin Etelän Pystymettä.
Och hålla en tyst minut till Jerkers minne.
https://tunatouringmc.se/rusktraffen/



Perfekt väder i området, kan jag berätta som tillbringat både natt och dag kring Etuna:

Screenshot_20231006-151809.png


Tyvärr inte läge att köra hem och hämta hoj, dock.

Jag tänker på er dock, hoppas ni trivs.
Man får komma något annat år istället.

Jag skålar med er för absent friends!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Perfekt väder i området, kan jag berätta som tillbringat både natt och dag kring Etuna:

View attachment 490502


Tyvärr inte läge att köra hem och hämta hoj, dock.

Jag tänker på er dock, hoppas ni trivs.
Man får komma något annat år istället.

Jag skålar med er för absent friends!
Är herrn sugen på en hojtur kan du alltid jobba upp till Enköping och låna en av mig.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Perfekt väder i området, kan jag berätta som tillbringat både natt och dag kring Etuna:

View attachment 490502


Tyvärr inte läge att köra hem och hämta hoj, dock.

Jag tänker på er dock, hoppas ni trivs.
Man får komma något annat år istället.

Jag skålar med er för absent friends!
20231007_mindre.jpg20231006_2elden.jpg

Synd att du inte kunde komma förbi då vi hade varit två från SportHoj där. :(
Många olika hojar men jag såg ingen FZR 1000...
Körde från Stallarholmen mot Mariefred idag och en skylt berättade att mer än 60 älgar trafikdödats sedan 2006 på den vägen. Men jag klarade mig idag...
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Vafaaan är detta? Besudla den här tråden, riktigt, riktigt lågt!
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top