Moddlaren har lämnat oss.....

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
? Otroligt tråkiga nyheter. Minns honom som en person som tillförde mycket på detta forum och på ett rakt/trevligt sätt med stort kunnande. Tyvärr när man kört hoj under många år så har man varit med om en del kära vänner där livet förkortats i förtid och då med MC. Man får försöka "ruska av sig" till en viss del men svårt ibland och speciellt när man blir påmind om detta som nu. Själv har jag blivit på senare tid en mycket "fegare" MC-åkare och har då inte enbart med åldern att göra. Tack för ordet!
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Amähn… Kom just hem från en tur som bland annat innehöll Bogesund, där jag tänkte på folk som gått åt där, tog det lugnt. Sen kommer man hem och läser det här…
Vila i Frid Moddlaren, en forumprofil som man läste med glädje.
 

Tebax

Kör mindre än önskat
Gick med
14 Mar 2021
Hoj
Hoj med vingar & Kawasaki GPZ500S -96
Mycket sorgligt.
Han var en social och hjälpsam person verkade det som.
Vila i frid.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Riktigt sorgligt att höra vad som hänt. Som alla redan skrivit så läste jag alltid hans inlägg och har djup respekt för att han alltid var rak och gav svar på tal. Även när någon nykomling kom med nybörjar frågor så fick dom bra och lättfattade svar.
Jag är imponerad att det han gjorde fick saker att se lätt ut. Tänker speciellt på den hemmagjorda skivspelare han gjorde.

När jag satt och käkade frukost innan jobbet och läste notisen om älg olyckan tidigt på morgonen utanför Uddevalla fick jag en jobbig och dålig känsla då jag visste att han jobbade i dom krokarna.

Tack för allt du tillförde på detta forum det kommer inte att bli detsamma.
 

jasifil

Sporthojsnörd
Gick med
17 Apr 2019
Ort
Värnamo
Hoj
MT09Tra
Väldigt tråkiga nyheter! Under dagens tur blev det en och annan tanke på honom och hans öde. Man tog det lite extra försiktigt på de sträckor där skogen stod tätt mot vägen.
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Svängde förbi olycksplatsen på en liten runda och begrundade. Jävligt synd att avsluta i förtid, men med tanke på S-kombinationen som föregår så måste det varit en väldigt nöjd moddlaren tills älgen stod i vägen.

Hoppas du (ni - för det är få som är så förknippade med sin hoj som du var) hittar några MT-10:eek:r i nästa liv att fightas med.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Även om det inte var nån man kände personligen känns det väldigt trist.

Vila i frid
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Jag kände inte Moddlaren personligen och vet inte hur gammal han blev, men visst är det så vi alla vill dö? Hellre än i cancer i sängen, eller att ruttna bort på ålderdomshemmet. Leva livet medan man gör det man älskar mest - det är väl så man ska sluta sina dagar.
 
Last edited:

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Svängde förbi olycksplatsen på en liten runda och begrundade. Jävligt synd att avsluta i förtid, men med tanke på S-kombinationen som föregår så måste det varit en väldigt nöjd moddlaren tills älgen stod i vägen.

Hoppas du (ni - för det är få som är så förknippade med sin hoj som du var) hittar några MT-10:eek:r i nästa liv att fightas med.
Var där också o la en blomma - vet inte varför, vi var ju inte kompisar eller så, men det kändes rätt. Körde rätt lugnt på småvägarna
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top