Min helvetiska väg till körkortet (inte klart ännu)!

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Jag fick min motorcykel idag, har inte övat än.

Men nu kommer vi till ett annat problem. Pappa ska åka till tyskland och köpa en lastbil och grävare. Någon måste köra hem bilen, och han har ingen polare eller släkting som kan åka med honom. Så det verkar som om det får bli jag.

Jag är så jäkla less och arg på mina föräldrar nu så att det är inte sant. De har alltid varit emot min uppkörning, och nu detta. Jävla hora. De förstår inte hur pass viktigt detta är för mig, helt sjukt viktigt.

Har lust att slå sönder allt här hemma, kuk.

glöm inte att det är samma person som tuffade med DIN mc på släp alla de där milen.
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Så jag hoppas att ni håller tummarna den 18:e Augusti. Får se om jag kommer någon vart på 7 dagar

Håller tummarna. Börjar bli dags nu så du får sätta punkt på den här historien.
Du kommer långt på sju dagar.

Lycka till !
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Kom hem nyss. Blir ingen övning idag som ni ser... har inte sovit på 30 timmar, kört cirka 200 + mil.

Så jag har alltså 3 dagar på mig att öva. Kommer nog inte att skriva något dessa dagar då jag har fullt upp med att öva.
 

moorflax

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Norberg
Hoj
Triumph Bonneville -01, Vespa P200e -80
Lycka till!
Du verkar va envis så det där fixar du ju.
Se till att behåll lugnet på uppkörningen bara, så kommer det gå bra.
Vi håller på dig :yoparty
 

dema2

www.bombrepa.se
Gick med
28 May 2006
Ort
Nynäs (Sthlm)
Hoj
Stentvättad K4 med silvertejp
det verkar som om du redan har haft allt strul man kan tänka sig så uppkörningen kommer säkert gå utan problem :tummenupp :tummenupp

lycka till !
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
det verkar som om du redan har haft allt strul man kan tänka sig så uppkörningen kommer säkert gå utan problem :tummenupp :tummenupp

lycka till !

Min uppkörning blev uppskjuten en hel månad pga att VV:s ena uppkörare blev sjuk/ledig/dubbelbokning eller nån annan dålig ursäkt. Min flickvän fick också uppskjutet en hel månad pga dubbelbokning. Sen så kan det ju bli snöstorm eller nått...

Lycka till! Uppkörningen är svinlätt bara du kan banorna och har trafikvana... och glöm inte att öva på säkerhetskontrollen. :tummenupp
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Min uppkörning blev uppskjuten en hel månad pga att VV:s ena uppkörare blev sjuk/ledig/dubbelbokning eller nån annan dålig ursäkt. Min flickvän fick också uppskjutet en hel månad pga dubbelbokning. Sen så kan det ju bli snöstorm eller nått...

Lycka till! Uppkörningen är svinlätt bara du kan banorna och har trafikvana... och glöm inte att öva på säkerhetskontrollen. :tummenupp

Tack!

Jo, ska gå igenom teoriboken lite snabbt igen. Kan den nästan utantill men gör det ändå.

Säkerhetskontrollen får jag ta mig en titt på, inga svåra grejer där heller.

Jag hör av mig om hur det går. Jag förväntar mig inte att jag ska klara av det, fokusen ligger inte där - fokusen ligger på att jag ska göra mitt bästa, vad som händer sen får hända. Har fortfarande tid på mig att boka två till uppkörningar, tom tre om jag ringer varje jävla dag och kör upp i andra städer utanför Göteborg.

2008 ska bli mitt år hoppas jag :yoparty
 

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
Inte för att vara sån, men du kan ju fortfarande köra upp privat även om du inte vill köra med din egen hoj :gnissla Bara att låna eller hyra en hoj :tummenupp
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Inte för att vara sån, men du kan ju fortfarande köra upp privat även om du inte vill köra med din egen hoj :gnissla Bara att låna eller hyra en hoj :tummenupp

Sant, men det var inget alternativ för mig då jag vill inte punga ut 5-6 000 kr enbart för att låna hojen för att kunna träna inför uppkörningen (5-6 dagar). Dem pengarna går bara upp i rök medan man kan investera dem i något annat som man behåller, typ en hoj kanske.
 

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
Sant, men det var inget alternativ för mig då jag vill inte punga ut 5-6 000 kr enbart för att låna hojen för att kunna träna inför uppkörningen (5-6 dagar). Dem pengarna går bara upp i rök medan man kan investera dem i något annat som man behåller, typ en hoj kanske.

Nja det behöver inte vara sant, jag gjorde en körning och fick sen hyra hojen för uppkörning 900+1000=1900:- kostade det mig att låna hojen.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Hade min lilla uppkörning idag.

Min mc träning började fredagen, en rivstart. Började med lite lågfart, fan vad kasst det gick i början. Men jag satt och nötade 3-4 timmar på lågfarten och så fick det räcka.

På lördag började man med högfartsbanan, också den några timmar.

Tredje dagen så körde man båda två några timmar. Jag hade alltså inte kört något i trafiken alls inför uppkörningen förutom förra året då.

Och idag hade jag uppkörningen. Jag var jäkligt lugn när jag väl började, innan det så hade man ont i magen och var ganska nervös. Allt gick bra på manöverbanan.

Själva trafikkörningen gick fint den också förutom två misstag, skulle svänga vänster från landsväg och jag svängde en vänster för tidigt (parkering). Sen så var vänster spegel helt lös och infälld (hände under uppkörningen) så jag såg aldrig en ambulans som var bakom mig, så han fick säga till mig att flytta på mig eftersom backspegeln var helt infälld. Jag fick dessutom köra grusväg vilket jag aldrig gjort innan...

Allt som allt så gick det jävligt bra, och körningen var godkänd!

Helvete vilken resa, nu måste jag tvätta hojen och njuta av den nya Horneten. Ligger på 40 mil redan :yoparty
 

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gbg
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Grattis grattis!

Ingen dum dag att ta körkortet i heller! Sol och lagom varm:tummenupp

Kör försiktigt och njut av resten av hoj- sommaren!
(själv borde jag plugga inför tentan imån:huvet )





Hade min lilla uppkörning idag.

Min mc träning började fredagen, en rivstart. Började med lite lågfart, fan vad kasst det gick i början. Men jag satt och nötade 3-4 timmar på lågfarten och så fick det räcka.

På lördag började man med högfartsbanan, också den några timmar.

Tredje dagen så körde man båda två några timmar. Jag hade alltså inte kört något i trafiken alls inför uppkörningen förutom förra året då.

Och idag hade jag uppkörningen. Jag var jäkligt lugn när jag väl började, innan det så hade man ont i magen och var ganska nervös. Allt gick bra på manöverbanan.

Själva trafikkörningen gick fint den också förutom två misstag, skulle svänga vänster från landsväg och jag svängde en vänster för tidigt (parkering). Sen så var vänster spegel helt lös och infälld (hände under uppkörningen) så jag såg aldrig en ambulans som var bakom mig, så han fick säga till mig att flytta på mig eftersom backspegeln var helt infälld. Jag fick dessutom köra grusväg vilket jag aldrig gjort innan...

Allt som allt så gick det jävligt bra, och körningen var godkänd!

Helvete vilken resa, nu måste jag tvätta hojen och njuta av den nya Horneten. Ligger på 40 mil redan :yoparty
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Grattis grattis!

Ingen dum dag att ta körkortet i heller! Sol och lagom varm:tummenupp

Kör försiktigt och njut av resten av hoj- sommaren!
(själv borde jag plugga inför tentan imån:huvet )

Tack så mycket!

Själv börjar man på Chalmers imorgon... TUR att jag tagit körkortet - då pallar man med livet :tungan
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top