Min helvetiska väg till körkortet (inte klart ännu)!

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Haha, glömde att säga detta men imorse fick jag punka på släpet hahaha! Brorsan rullade släpet över en spik.

Som tur var, så vaknade vi 4. Blev lite tajt att hinna dock.

Hade tom oflyt in till det sista hahah!
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Haha, glömde att säga detta men imorse fick jag punka på släpet hahaha! Brorsan rullade släpet över en spik.

Som tur var, så vaknade vi 4. Blev lite tajt att hinna dock.

Hade tom oflyt in till det sista hahah!

Om det inte ösregnade på din uppkörning blir jag besviken :D
 

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
Wow! Du har verkligen förtjänat lite goa mil bakom styret innan säsongen är slut. Grattis! Lycka till med skolan också. Ta det lagom med både pluggandet och supandet och njut av livet som student, det är en unik tid i livet.
 

piercing

Piercing
Gick med
2 May 2008
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki gsxr750-00
Grattis till lappen :D läste om dina missöden.. Men de fixade ju till sej till slut!!!
 

henriksson.

långsam omogen pågaspoling
Gick med
25 Jul 2008
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 750
Grattis till körkortet! Håller själv på med mitt, ska bli gött när det är avklarat och man får köra själv, fast ska man vara riktigt ärlig... Är jag nog lika nöjd när jag sitter där på körskolansmotorcykel med en stor röd skyllt på magen och rygg. Livet är så härligt!! :yoparty :gnissla
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Grattis krappet... Det förtjänade du...
Men som jag sagt tidigare... Så mycket oflyt måste ju innebära bra flyt på uppkörningen??? :)
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Själv har jag uppkörning på fredag, men har inte tränat alls på trafikdelen.

Något särskilt att tänka på förutom att titta med hela huvudet och att följa trafikreglerna?
 

Spinner

:ligga?
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Göteborg (Mölndal)
Hoj
Honda NS125 Gula faran [krockad och skrotad]
Själv har jag uppkörning på fredag, men har inte tränat alls på trafikdelen.

Något särskilt att tänka på förutom att titta med hela huvudet och att följa trafikreglerna?

bromsberedskap och kolla mkt i backspeglarna.. och kör inte för långsamt som jag gjorde XD
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Själv har jag uppkörning på fredag, men har inte tränat alls på trafikdelen.

Något särskilt att tänka på förutom att titta med hela huvudet och att följa trafikreglerna?

Min provförorättare pratade lite om vad han tittade på och då gällde det att ha koll på bakomvarande trafik och lång blick framåt. Placering och sådant, det kan du redan antar jag.

Det finns en stor risk att han/hon tar ut dig på en grusväg, det gjorde min provförorättare. Dra på där ordentligt, om fartbegränsningen är 50 så kör 50... eller som i mitt fall där den var 70!

Glöm sen inte bromsberedskap inför skymda korsningar osv, så om du färdas på huvudled exempelvis och så har du en korsning där du inte kan se anslutande trafik så väl så ha bromsberedskap både med fram och bakbromsen. Bromsberedskap innebär enbart att du ska ha handen och foten på bromsarna, men bromsa inte om det är nödvändigt. Känner du att du åker för snabbt i korsningen så lätta lite på gasen alternativt bromsa och bibehåll bromsberedskap. Jag märkte att min provförorättare låg till höger om mig vid skymda korsningar för att just se detta, så ett hett tips är att tänka på detta!

Annars är allt annat som bilkörning, inga svårigheter.
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Själv har jag uppkörning på fredag, men har inte tränat alls på trafikdelen.

Något särskilt att tänka på förutom att titta med hela huvudet och att följa trafikreglerna?

Efter rödljus o sådant... Accelerera upp i rätt fart fort. (Alltså inte rejsa med alla men söla inte) man kanske ska säga bestämt iställer... :) . Du kör ändå en motorcykel så du ska kunna visa att det är vad du gör. Inte att du är feg och kryper iväg överallt.

O sen det andra folk skrivit... :D
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top