Min crash igår

doodles

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2008
Ort
Varberg
Hoj
600rr-07
Gjorde något liknande för något år sedan. Nya kåpor jag filat på hela vintern, hojen i topp skick. Nya supercorsa sp och en rondell. Gick väl i cykelfart när baken bara försvann. Där satt man på röven som en idiot och fattade nada.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Inte så att det är skugga på stället så det kan ligga kvar lite nattfrost ?

Det får vara århundradets nattfrost om den ligger kvar kl 15 med 6 plus på kvicksilvret....

Nej, det här e nåt annat och Transportstyrelsen skall ta mig fan slanta för självrisk, sveda och värk och för att dom inte gör sitt jobb innan nån nästan slår ihjäl sig trots att dom länge varit medvetna om att det är lömskt som fan.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Det får vara århundradets nattfrost om den ligger kvar kl 15 med 6 plus på kvicksilvret....

Nej, det här e nåt annat och Transportstyrelsen skall ta mig fan slanta för självrisk, sveda och värk och för att dom inte gör sitt jobb innan nån nästan slår ihjäl sig trots att dom länge varit medvetna om att det är lömskt som fan.

Jo eftermiddagssolen lyser fint på vägen med då den går väst-öst och är helt oskymd.

Bara halvförsäkring så om det är de som bär skulden tycker jag allt de får pynta betydligt mer än självrisk, men kan ju varit nånting annat med som påverkat så försöker att inte vara alltför trångsynt. Dock ska jag försöka få dem att göra en friktionsmätning och försöka gnälla på dem tills de gör det, visar det sig sen då att vägen är felaktig slutar jag aldrig gnälla ;) är ju tyvärr bara trafikverket som får utföra friktionsmätningar.... ännu ett såntdär kul svenskt system (kan ju tycka att nån annan än dem man begär skadestånd från kunde få göra en mätning men men) får hoppas de är hederliga med resultatet, OM de nu mäter alls
 

TURBONY

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2013
Ort
Borås
Hoj
2009,Kawasaki GTR 1400
Har aldrig märkt av något i den backen, och har ändå vuxit upp där och kört där många gånger.
Det som du sa var konstigt beläggning från BT är väl efter Djupadal ? Mot Dannike ?
Och som någon sa att det var många lastbilar som haft problem där hör ju till sista knixen in till Målsryd, där det är så pass brant och vass kurva så många lastbilar knäcker sina axlar där.

Verkar som det kommit ut något på vägen , diesel edyl...

Men som sagts tidigare , försök få någon till att komma ut och mäta !

Tur du klarade dig hyffsat iaf !
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Har aldrig märkt av något i den backen, och har ändå vuxit upp där och kört där många gånger.
Det som du sa var konstigt beläggning från BT är väl efter Djupadal ? Mot Dannike ?
Och som någon sa att det var många lastbilar som haft problem där hör ju till sista knixen in till Målsryd, där det är så pass brant och vass kurva så många lastbilar knäcker sina axlar där.

Verkar som det kommit ut något på vägen , diesel edyl...

Men som sagts tidigare , försök få någon till att komma ut och mäta !

Tur du klarade dig hyffsat iaf !

Den bit de försökt asfaltera som inte fäst är ju som sagt efter backen bort mot dannike, men tänkte lite att den gamla beläggningen där som asfalt av nån anledning inte fäster på säkert är samma som den som går nedför backen. Om du är med på vad jag menar.

För verkar ju varit nåt lurt med beläggningen de försökte asfaltera om
 

Semlan84

Sådär ja...
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Stockholm
Hoj
cb1000ra -11
Yes shit happens, fick svar från ortopeden idag ska ha denhär jobbiga jävla selen på ryggen som drar bak axlarna (känner mig som en t-rex) i 6 veckor! fan en hel evighet ju.

Även skickat skadeståndsanmälan till trafikverket, inte för jag tror jag kommer få nåt men hade vart glad om de i.a.f. besvärar sig med att göra en friktionsmätning på den vägen då beläggningen verkar seriöst märklig

Shit 6 veckor!:brinnerup Kommer bli en pina för dig! Jag håller redan på att få krupp utav att se alla som är ute å kör. Kan inte bestämma mig själv om det är dags ännu eller om man ska vänta liiiite till... suck:tungan

Hoppas de, det är ju de mista de kan göra om det hänt så mycket olyckor där.
 

Von Böös

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2009
Ort
08
Hoj
fzr1000-91
Om Klubba sitter och fiser i 70-75 på sexan tror jag inte däckens drifttemperatur har så stor inverkan. T.o.m. i minusgrader klarar de nog effekten i ur 600:a på 3000v/min.


Men jag håller med dig: Ta dit SMC och gärna Uppdrag granskning också, innan de hinner "fixa" vägen. Det finns ett friktionsvärde som inte får underskridas (minns det inte nu, 15 år sen jag jobbade på Vägverket) och kunde va intressant att jämföra med värdet vid E4-olyckan utanför Vagnhärad ni vet, där mc-isten dog.

Däckens greppförmåga (särskilt helt nya) beror på hur dessa värmecyklats i större omfattning än du tror. Särskilt när man passerar över det där dieselspillet som Trucker-Ove just lämnade. Transportvanstyret/Trafikaverket/whatever bär troligen skuld till många oförklarliga olyckor i detta land...
 
Last edited:

Von Böös

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2009
Ort
08
Hoj
fzr1000-91
Hm. Om nu Maria Persson på Trafikverket erkänner att det är något fel så borde väl varningsskyltar vara uppsatta? Man kanske inte kan fixa beläggningen så här års, men skyltar kan man sätta upp... Speciellt om man (Maria Persson) på Trafikverket vet om att vägen inte är som den ska.

Bara en tanke...

Ja, det där uttalandet är "guld" värt. Hon kan inte vara särskilt erfaren av myndighetsutövning som uttalar sig så.

Spara skärmdump/tidningen - klart bevisvärde om du tvingas avkräva staten på skadestånd domstolsvägen vid ett inledande nej.
 
Last edited:

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Kan nu avsluta tråden med att:

Trafikverket påstår att de kontrollerar vägen varje vecka.

De har kontrollerat den extra nogga och säger det inte finns något som helst fel på beläggningen, och därför beslutade de att shakta bort hela jävla vägen och lägga helt ny asfalt, och jag har ej rätt till nån ersättning.

Så nu har jag en ny väg iaf :yoparty
 

F. Void

Ny medlem
Gick med
22 May 2014
Ort
Lund
Hoj
KTM RC8R 2009
Kan nu avsluta tråden med att:

Trafikverket påstår att de kontrollerar vägen varje vecka.

De har kontrollerat den extra nogga och säger det inte finns något som helst fel på beläggningen, och därför beslutade de att shakta bort hela jävla vägen och lägga helt ny asfalt, och jag har ej rätt till nån ersättning.

Så nu har jag en ny väg iaf :yoparty

Alltså... Det är ju förvisso bra att de lägger ny väg relativt skyndsamt, men kan de för helvete inte åtminstone ha stake nog att erkänna att beläggningen varit skit och pest? Nog för att det är transparent ändå, och att man på så här vis undkommer culpa... Men ändå.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Kan nu avsluta tråden med att:

Trafikverket påstår att de kontrollerar vägen varje vecka.

De har kontrollerat den extra nogga och säger det inte finns något som helst fel på beläggningen, och därför beslutade de att shakta bort hela jävla vägen och lägga helt ny asfalt, och jag har ej rätt till nån ersättning.

Så nu har jag en ny väg iaf :yoparty

Make sense... Vilka jävla nötter :huvet Nu får du iaf njuta av den snorhala blödande asfalten under kommande säsong :banana
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Make sense... Vilka jävla nötter :huvet Nu får du iaf njuta av den snorhala blödande asfalten under kommande säsong :banana

Har redan provat den, slät som en roadracingbana ;) hinner nog sätta sig tillräckligt under vintern för att inte blöda.

Men ja, lite lätt motsägelsefullt tyckte jag.
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top