Metaltown 2007 i bilder - starring: Nursey & Pallas

Toxicity

Snart i ett dike nära dig
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Ståkkhålm
Hoj
ÄrrSecks nollnoll
Pallas för fan, varför uilade du inte när kameran kom fram!? Rexxhor går bäst på slangen! :yoparty

Jo alltså, vahettere..det var såhär, att..ehm. Just det! Nu kom jag på. Jag uiiiilade precis innan kamera kom fram. Båda gångerna. Typiskt Nursey och missa the Kodac-moment två gånger..:mad:
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
bah, det var ju bara pissbokningar iår, inte alls samma lineup somm förra året.
GRYMT besviken, jag kommer inte åka ner :6surkart
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
... Dom KAN INTE GÖRA KEBAB I GÖTEBORG!!!! Vi provade två gånger och det var två gånger för mycket :zpy
...

Är ni sthlm:are rätt personer att avgöra det..? :tungan Ingen riktigt kebabsås ju vilket vi har här nere, jävligt god kebabsås dessutom ;) Gissa om jag var förvånad och besviken när jag var på SH-festen 1a dec och de enbart fanns vitlökssås (jag gillar inte vitlök dessutom!) till kebaben :crash

Ett par bra band klara än iaf, får se om det blir något mer bra annars kommer jag stå över.
 
Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
bah, det var ju bara pissbokningar iår, inte alls samma lineup somm förra året.
GRYMT besviken, jag kommer inte åka ner :6surkart

Skojaru? Förra året var sugit...detta året kommer att rock stenhårt...jag bokar såfort dom släpps

Är ni sthlm:are rätt personer att avgöra det..? :tungan Ingen riktigt kebabsås ju vilket vi har här nere, jävligt god kebabsås dessutom ;) Gissa om jag var förvånad och besviken när jag var på SH-festen 1a dec och de enbart fanns vitlökssås (jag gillar inte vitlök dessutom!) till kebaben :crash

Ett par bra band klara än iaf, får se om det blir något mer bra annars kommer jag stå över.

Pffft..vem kallru ståckhålmare...jag är dubliner...och om jag måste så är jag från Uppsala ;)

Nöshi fuuull...:hick
 
Last edited by a moderator:

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
just nu... ingen
Skojaru? Förra året var sugit...detta året kommer att rock stenhårt...jag bokar såfort dom släpps



Pffft..vem kallru ståckhålmare...jag är dubliner...och om jag måste så är jag från Uppsala ;)

Nöshi fuuull...:hick
Biljetterna har redan släppts!! sjålv sitter man på 6st :yoparty
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Skojaru? Förra året var sugit...detta året kommer att rock stenhårt...jag bokar såfort dom släpps


Det enda som lockade mig tidigare var killswitch engage, dom blev ett kalasband sen dom bytte sångare några skivor tillbaka.

Nightswish var bra tills dom bytte bort tarja eller va hon heter, klart nerköp med nya sångerskan och ny stil fet tumme ner.

Däremot har dom nytt bandsläpp och in flames fanns med där, ett av sveriges bästa liveband, nu blev jag genast sugen på att se dem igen. Suck! man kanske ska åka ner iaf ? :va
 

Toxicity

Snart i ett dike nära dig
Gick med
22 Mar 2006
Ort
Ståkkhålm
Hoj
ÄrrSecks nollnoll
Woho, trådmiss!
Snart rullar vi västerut till Schwedens baksida igen :yoparty
Riktigt bra lineup i år tycker jag, bara att Chris Cornell är bokad gör det värt det. Soilwork, In Flames och Opeth blir också höjdpunkter.

Nu måste jag bara serva hojen..och byta däck..och besiktiga..:näsblod


Suck! man kanske ska åka ner iaf ? :va

Klart som korvspad att du ska åka ner. Våga! :fakta
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Woho, trådmiss!
Snart rullar vi västerut till Schwedens baksida igen :yoparty
Riktigt bra lineup i år tycker jag, bara att Chris Cornell är bokad gör det värt det. Soilwork, In Flames och Opeth blir också höjdpunkter.

Nu måste jag bara serva hojen..och byta däck..och besiktiga..:näsblod




Klart som korvspad att du ska åka ner. Våga! :fakta



Nu har de trillat in så SJUKT mycket bra bokningar den senaste månaden så nu får jag äta upp vad jag tidigare sa ...
Jag kommer mest troligt att infinna mig på metaltown iår igen men iår åker jag nog hoj ner istället för tåg och tar nån natt på vandrarhem. :öl
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Som sagt de blir en hel del bra band!

Cavalera Conspiracy (US)
Job For A Cowboy (US)
Converge (US)
Soilwork (S)
Sonic Syndicate (S)
Nightwish (FIN)
Monster Magnet (US)
Bullet For My Valentine (UK)
Killswitch Engage (US)
Amon Amarth
Witchcraft
Nifelheim
In Flames (S)
Dimmu Borgir (N)
Opeth (S)

Edit: Vore grymt att dra ihop ett gäng från sh på metalltown iår!
 
Last edited:

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Självklart blir det metaltown iår!! Det är ju som om de kikat igenom min skivsamling när de bestämde lineup...

Som sagt, hade varit kul med ett SH-camp på något sett. Har inte varit på metaltown tidigare, så jag vet inte riktigt vad det finns för möjligheter att dra ihop något... men om det finns några goa göteborgare som kan dra ihop något så kommer jag o frun garanterat dyka upp.:tummenupp :yoparty :yoparty
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Självklart blir det metaltown iår!! Det är ju som om de kikat igenom min skivsamling när de bestämde lineup...

Som sagt, hade varit kul med ett SH-camp på något sett. Har inte varit på metaltown tidigare, så jag vet inte riktigt vad det finns för möjligheter att dra ihop något... men om det finns några goa göteborgare som kan dra ihop något så kommer jag o frun garanterat dyka upp.:tummenupp :yoparty :yoparty



Nu är ju inte metaltown en festival i den bemärkelsen med camp osv. Det är mera en stadsfestivalkänsla över den. Belägen nere i frihamnen men två ute scener och ett tält+öltält. Lite som konsert på gröna lund t.ex :)
 

Wych

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Where death is most alive...
Hoj
Honda Hornet 600 -99
För drygt 4 veckor sedan trodde jag en dröm hade gått i uppfyllelse...
En sån perfekt spellista har jag aldrig skådat på en sån liten festival, förutom GoM 2005. Helt enkelt klockren... MEN! Pratade med en polare och vi uttryckte oss enat: "Om de drar dit Dark Tranquility också, så då jävlar!"
Mkt riktigt, nån vecka senare annonserar de D.T dit också, haha. :yoparty
Inget kan stoppa oss nu...:gnissla
 

SpeedKing!

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
Västerås
Hoj
70-tals suzuki
För drygt 4 veckor sedan trodde jag en dröm hade gått i uppfyllelse...
En sån perfekt spellista har jag aldrig skådat på en sån liten festival, förutom GoM 2005. Helt enkelt klockren... MEN! Pratade med en polare och vi uttryckte oss enat: "Om de drar dit Dark Tranquility också, så då jävlar!"
Mkt riktigt, nån vecka senare annonserar de D.T dit också, haha. :yoparty
Inget kan stoppa oss nu...:gnissla

Humph, förkortningen D.T. kommer alltid att stå för DreamTheater och inget annat :tummenupp :) :arsele , men schysst lineup, man kanske skulle kosta på sig en festival i sommar? Opeth släpper dessutom nytt i sommar! :yoparty :yoparty :yoparty :D
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top