Mek hjälp i gbg....eller fixa billiga delar..

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Rasorblade skrev:
Var inne på deras hemsida, men vad menar de med 1-slangars, 2-slangars osv... :confused: :va

Vet int', ringde å sa vad jag körde å då sa de va de kôsta.
Har armerat orginal så devala ingen idé å byta iofs. Hugger som en kobra.
 

Skorpan

Guest
Rasorblade skrev:
Var inne på deras hemsida, men vad menar de med 1-slangars, 2-slangars osv... :confused: :va
ja vänta du tills du ska reklamera nåt,då får du det spännande-MYCKET SPÄNNANDE :hihi
ett gott råd-köp inte där :tummenupp
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Rasorblade skrev:
får man fråga hur mycket kosing det kostade :confused:

Till min firestorm så köpte jag på KRK. 2 slangar, dvs en till varje ok fram. Orginal så sitter det en slang från handtaget som sedan delar sig i två stycken via en koppling. Det kan vara detta de menar med en eller två slangars. Kostade ca en tusing för fram + bak.

Ps: nu kör man italienskt där stålomspunnet är standard :tungan :hihi
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Skorpan skrev:
ja vänta du tills du ska reklamera nåt,då får du det spännande-MYCKET SPÄNNANDE :hihi
ett gott råd-köp inte där :tummenupp

OK! Tack.....

finns det ngn annan firma i närheten av götet som säljer slangisar....?
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
En femhundring betalade jag, tog med dom gamla slangarna, killen gjorde dom nya på stubben, jag fick tillomed följa med i verkstaden och ställa dumma frågor.. Fina blidde dom med.

Stålomspunnet bak, inte mer än styling, fundera på om du behöver mer bett i bakbromsen och om det är värt ett par hundra lappar... nope...

Hydroscand
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Hultan skrev:
En femhundring betalade jag, tog med dom gamla slangarna, killen gjorde dom nya på stubben, jag fick tillomed följa med i verkstaden och ställa dumma frågor.. Fina blidde dom med.

Stålomspunnet bak, inte mer än styling, fundera på om du behöver mer bett i bakbromsen och om det är värt ett par hundra lappar... nope...

Hydroscand

Thanks mate
!! :tummenupp
 

Halvdan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kba
Hoj
Suzuki GSX-R750
Nån som vet vad detta kan bero på?

Det kommer ett metalliskt klonkande ljud som ökar i takt med farten.Om jag frikopplar eller släpper gasen låter det inget (eller så lite att det inte hörs iaf) men håller man konstant gas eller accelererar så kommer det!

Låter som kedjan klapprar mot svingen men spelet är OK och dessutom borde väl kedjan vara som mest spänd när man drar på?

Jävligt irriterande ljud och man blir ju nojig om man inte vet hur allvarligt det är!
Innan hade jag ett för stort kedjelås på och då blev det trögt varje gång låset skulle rulla på ett drev så då trodde jag det berodde på det men nu har jag fått ett nytt lås monterat,så...Hjälp! :(
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Halvdan skrev:
Nån som vet vad detta kan bero på?

Det kommer ett metalliskt klonkande ljud som ökar i takt med farten.Om jag frikopplar eller släpper gasen låter det inget (eller så lite att det inte hörs iaf) men håller man konstant gas eller accelererar så kommer det!

Låter som kedjan klapprar mot svingen men spelet är OK och dessutom borde väl kedjan vara som mest spänd när man drar på?

Jävligt irriterande ljud och man blir ju nojig om man inte vet hur allvarligt det är!
Innan hade jag ett för stort kedjelås på och då blev det trögt varje gång låset skulle rulla på ett drev så då trodde jag det berodde på det men nu har jag fått ett nytt lås monterat,så...Hjälp! :(

Inte så att kedjan är olika sliten (eller en länk som skurit) så den är olika spänd på olika segment?
Helt hundra på att det ökar i takt med farten och inte med varvtalet?
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top