MC + Gräsklippare = ?

Gick med
18 Jul 2008
Ort
Hammarö
Hoj
Suzuki "sju lösa plomber" GS500E, Gasgas EC 300 R 2013
Tack för kommentarena, jag har rivit ur motorn ur volvon nu och rensat fronten, mätt lite och verkar som nya motorn får plats utan större problem...:)




Har som sagt redan en komplett bakvagn från en ltz 400 quad men tänkte först prova att köra på orginal axeln på volvon för att kunna använda volvolådan.
jo jag har läst igenom det :tungan
tänkte angående svingen, men kom på mej själv nu :va
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Man skulle ju kunna ta en Guzzimotor också. Med de är ju så små och har liten effektpotential.

DSCF0013.jpg
guz2005a.gif


? :rolleyes:
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm

Fifan! :D
Ja jag lever kvar i tvåventilstiden. Glömde bort de nya motorerna med överliggande kammar och 4-ventilstoppar. De borde ju kunna ge lite effekt, vilket din kurva visar.
Dock ger ju Griso 4V med fyrventilstoppar och överliggande kammar 90 hk någonting original. Verkar vara en perfekt motor att skrämma upp!
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Mej spelar det ingen större roll, när ni är klara med vilken motor som är coolast så är det bara att ni skickar motorn, jag kan stå för frakten. :)

Så du tycker att vi är OT :gnissla Solly:krama
Din Suzukistånka kommer nog att räcka till för vådliga hastigheter och duga alldeles utmärkt! :tummenupp
 

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
Så du tycker att vi är OT :gnissla Solly:krama
Din Suzukistånka kommer nog att räcka till för vådliga hastigheter och duga alldeles utmärkt! :tummenupp


he he närå ingen fara, OT håller ju fart på tråden i brist på att jag bygger...:) jag skulle tycka det var grymt med en fet vinkelmotor. Dessutom skulle den ju om man tvärställer den som du sa vara onödigt smidigt att sätta en bilväxellåda bakom... FAN sluta ge mej dumma idèer!! (iofs är väl bygget redan nu en dum idè...)

Tror honda-stånkan får duga till mitt skrotbygge.:tungan Har du funderat ut om volvolådan jag har nu kommer hålla? Tänkte du kunde få det i läxa:)

Annars så finns det en V-Max snurra till salu i närheten av Arlanda
Borde ju pumpa effekt så traktorn spinner lite i alla fall.

DET vore grymt!!:yoparty
 
Last edited:

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
Cirkus: Bilder för tusan! ;)

Just det, bra idè, verkar vara klokt med bilder i en byggtråd...:näsblod

Har i förberedande syft spenderat massa pengar på kamasatools samt ny svets mm....

Har inte hänt så mycket med själva traktorn men hon är lite rensad nu och en ny sits är inköpt:

Bild på lådan för att vi ska kunna börja gissa om den håller.. Vad tror vi?:va

Fan va härligt att det finns galningar som du!

Tack och bock:)
 

Bifogat

  • BmM.jpg
    BmM.jpg
    56.4 KB · Visningar: 394
  • BmM02.jpg
    BmM02.jpg
    51.1 KB · Visningar: 338
  • BmM03.jpg
    BmM03.jpg
    56.3 KB · Visningar: 323
  • BmM04.jpg
    BmM04.jpg
    69.8 KB · Visningar: 323

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
Byggtråden går rasande fort framåt... :huvet

Hur som helst, idag startade jag Dominator 650 motorn för första gången sedan den kom i min ägo. Verkade gå klockrent!! Nu återstår "bara" att få i den i klipparen....
 

wimhed

Nybörjare?
Gick med
27 May 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
R6 -03, KTM 450 Exc motard -03
Byggtråden går rasande fort framåt... :huvet

Hur som helst, idag startade jag Dominator 650 motorn för första gången sedan den kom i min ägo. Verkade gå klockrent!! Nu återstår "bara" att få i den i klipparen....

Stoppa in den då :tuttar
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Sånt bygge som du håller på med har jag drömt om länge :(

VILL HA!!
 

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
Tråden tar ett litet steg framåt med 2 nya bilder...

:gnissla det blir lite väl trångt....

Som motorn står nu måste jag använda LTZ quad bakvagnen och då får jag ingen back.. :( (eller klippdäck) Men blir iofs race:igt men dålig funktionalitet på traktorn. Om jag ska kunna använda dubbla lådor och klippdäck måste jag vända motorn åt andra hållet för att drevet ska hamna rätt men då får den inte plats...

Det enda jag kan trösta mej med är att den typ inte får plats nu heller med tanke på att både oljetank och bensintank måste på över motorn.. :(

What now?
 

Bifogat

  • DSC00572.jpg
    DSC00572.jpg
    148.5 KB · Visningar: 976
  • DSC00573.jpg
    DSC00573.jpg
    144.2 KB · Visningar: 298

R5+1

Guest
:gnissla det blir lite väl trångt.. (...) Men blir iofs race:igt men dålig funktionalitet på traktorn. (...) Det enda jag kan trösta mej med är att den typ inte får plats nu heller med tanke på att både oljetank och bensintank måste på över motorn.. :(
What now?
Var ska du sitta då?

Jag ser framför mig en upphöjd sadel (så du öht ser nåt framför motorn). Under sittplatsen kommer det få plats både olje- och bensintank.

Annars verkar det ju finnas massa plats mellan ramen och hjulen...?
Du behöver ju inte ha en enda bautatank. Sprid ut på flera småtankar så är de lättare att placera.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top