Manligt skägg mitt i ansiktet - tips, trix och skryt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ha ha.
Försökt nu många ggr att skaffa mej ett tufft skägg. Men efter en vecka så är kliet så enormt att jag funderar på självmord. Har ganska kraftig växt och på tre dagar får jag ihop ett jämnt skägg i samma längd som håret.
Passar i det, men kliet är mer än jag tål efter en vecka.
Går det över nån gång? Har jag varit för otålig?

Tricket är att göra det under den månad om året då man dricker vin varje dag, i mitt fall ca mitten av juli till mitten av augusti.

Ja det går över.

:fyllisar
 

tugge

Medlem
Gick med
4 Jul 2011
Ort
Grums
Hoj
VT1100c2 -95
Ha ha.
Försökt nu många ggr att skaffa mej ett tufft skägg. Men efter en vecka så är kliet så enormt att jag funderar på självmord. Har ganska kraftig växt och på tre dagar får jag ihop ett jämnt skägg i samma längd som håret.
Passar i det, men kliet är mer än jag tål efter en vecka.
Går det över nån gång? Har jag varit för otålig?

Du måste tvätta skägget minst en gång om dagen!
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Tricket är att göra det under den månad om året då man dricker vin varje dag, i mitt fall ca mitten av juli till mitten av augusti.

Ja det går över.

:fyllisar

Okey, får samla ett redigt sommarskägg och sen låta bli spånken.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jupp, fast de har ju vattnat ut det med att acceptera alla med bild på sig i någon form av uniform nuförtiden.

Verkar så.. Många civilister med privata automatkarbiner. Apropå TBOC, så såg jag den här för någon dag sedan: https://www.youtube.com/watch?v=fJZtRt5INA0 (riktigt bra rulle). Det har länge varit lite av en grej hos specialförbanden att odla skägg. Praktiskt skydd mot kyla och ökensand och ger den där ruffiga look:en som behövs när man jobbar för SAS eller Navy Seals t.ex. :D
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Hjälper det?
Max jag har samlat är 1,5V sen är det fan nog med kli. Då duschar jag normalt och det borde få sin beskärda del utav tvätt.

Nej, någon tvätt behövs inte. Torkar av med handen bara ;) Kliandet försvinner efter två-tre veckor nånting. Huden vänjer sig (eller om hjärnan inte längre registrerar stickandet). Själv kör jag med klassiskt trimmat...

MV5BNDExMzIzNjk3Nl5BMl5BanBnXkFtZTcwOTE4NDU5OA@@._V1_SX214_CR0,0,214,317_.jpg
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Kliar det när det växer ut?
Har nog aldrig varit slätrakad länge nog för att uppleva detta fenomen. Känner mig lagom sluskig nu.
 

Embargo

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2014
Ort
Malmö
Hoj
Flertal gamla häckar
Inte kliar det, inte. Skägg är mest bara fördelar, utom möjligen när det blåser upp i ögonen på motorvägen.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
För dem som inte vågar köra helskägg:

tumblr_n40fj6dEig1qeozpko2_500.jpg

tumblr_n40fj6dEig1qeozpko3_500.jpg

tumblr_n40fj6dEig1qeozpko4_500.jpg

http://www.dyers.org/blog/beards/beard-types/
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Verkar så.. Många civilister med privata automatkarbiner. Apropå TBOC, så såg jag den här för någon dag sedan: https://www.youtube.com/watch?v=fJZtRt5INA0 (riktigt bra rulle). Det har länge varit lite av en grej hos specialförbanden att odla skägg. Praktiskt skydd mot kyla och ökensand och ger den där ruffiga look:en som behövs när man jobbar för SAS eller Navy Seals t.ex. :D

Fast det började som ett sätta att överbrygga det sociala gapet efter intåget i Afghanistan.

I övrigt är och var skägget inte särskilt acceptabelt, dock kan/kunde vissa skita i det med befälens samtycke.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det där har visat sig vara ett riktigt misstag. Jag har fått åka till jobbet med ett halvt skägg och en kvarts mustasch utspritt i ojämna tovor över ansiktet eftersom trimmern brann upp när jag skulle bli av med helskägget. Kassörskan såg lite road ut när jag ville köpa ett paket hyvlar och en burk skum på lunchen.

Jagv ser ändå ut som en luffare större delen av tiden, ser jag ut som en full luffare gör det ingen större skillnad. :hihi
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
I mina kvarter bärs det fler skägg än i kandahar. Det är inte freesh. Jag kompenserar skägglösheten genom att skrapa bort det med kniv. Perfekt, batterierna tar aldrig slut. Dock så får man fylla på med blod ibland.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top