LMS RR-Träningar 2009

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Jag vill ha mer skvaller från träningen...

Tider!

Bilder!

Vilka vurpade och hur?
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Björne körde enligt uppgift 59.999 på lånad hoj. Ingen såg det men han hävdar bestämt att det är sant och att vem som helst kan göra det på en 1000-kubikare.

:D

Körde du räcern Fredde? Hur gick det med ljudet?
 

Fjordmannen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Finspång
Hoj
CBR600RR 05
Jag vill ha mer skvaller från träningen...

Tider!

Bilder!

Vilka vurpade och hur?

Jag var en av de lyckliga!
1:a träningen med "nya" hojen. Nylackad med tuffa dekaler bla "No fat chicks"
Var inne på 4:e varvet tror jag och visste att Patrik Larsson låg bakom och skulle köra om när som helst.
Detta varv var på väg att bli PB säker en låg 58. När jag närmade mig Bergskurvan såg jag hur Kobbe som var posteringsfunktionär samt avundsjuk på min vinnande stil skyfflade ut ett rejält spadtag med grus i utgången vilket orsakade att mitt framhjul släppte.
Det sista jag såg innan jag tumlade ut med min kraftfulla torso i lecahavet var en hånleende Kobbe.

Efter att ha tömt hojen på Lecakulor så passade jag på att sparka till oljefiltret så att packningen gick sönder.
Åkte ut på nästa pass och efter nått varv hade min spark gett verkan.
En tätt dimma av olja spreds nästan obemärkt ut över banan.
Vissa säger att det rök lite .
Jag visste nu att jag skulle dra med mig fler denna dag.

Tyvärr höll sig RR Larsson och Watz sig på hjulen trots släpp pga oljan i nya sektionen.
Kan ej ta åt mig äran åt Linds Vurpa-

P.s
Mitt bakdäck blev indränkt i olja. Jag har försökt att få bort oljan med T.röd , slippapper. Råd om att börna i grus(vilket jag ej gjort än)
Någon som har tips så mottages det gärna eller är däcket förstört då oljan säkert har sugit in i gummit?
 
Last edited:

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Jag var en av de lyckliga!
1:a träningen med "nya" hojen. Nylackad med tuffa dekaler bla "No fat chicks"
Var inne på 4:e varvet tror jag och visste att Patrik Larsson låg bakom och skulle köra om när som helst.
Detta varv var på väg att bli PB säker en låg 58. När jag närmade mig Bergskurvan såg jag hur Kobbe som var posteringsfunktionär samt avundsjuk på min vinnande stil skyfflade ut ett rejält spadtag med grus i utgången vilket orsakade att mitt framhjul släppte.
Det sista jag såg innan jag tumlade ut med min kraftfulla torso i lecahavet var en hånleende Kobbe.

Efter att ha tömt hojen på Lecakulor så passade jag på att sparka till oljefiltret så att packningen gick sönder.
Åkte ut på nästa pass och efter nått varv hade min spark gett verkan.
En tätt dimma av olja spreds nästan obemärkt ut över banan.
Vissa säger att det rök lite .
Jag visste nu att jag skulle dra med mig fler denna dag.

Tyvärr höll sig RR Larsson och Watz sig på hjulen trots släpp pga oljan i nya sektionen.
Kan ej ta åt mig äran åt Linds Vurpa-

Ajaj! Surt med nya fina grejerna. Hur var det att köra Honda då?

I övrigt måste jag säga att du är en kunglig kåsör! :)
 

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Jag var en av de lyckliga!
1:a träningen med "nya" hojen. Nylackad med tuffa dekaler bla "No fat chicks"
Var inne på 4:e varvet tror jag och visste att Patrik Larsson låg bakom och skulle köra om när som helst.
Detta varv var på väg att bli PB säker en låg 58. När jag närmade mig Bergskurvan såg jag hur Kobbe som var posteringsfunktionär samt avundsjuk på min vinnande stil skyfflade ut ett rejält spadtag med grus i utgången vilket orsakade att mitt framhjul släppte.
Det sista jag såg innan jag tumlade ut med min kraftfulla torso i lecahavet var en hånleende Kobbe.

Efter att ha tömt hojen på Lecakulor så passade jag på att sparka till oljefiltret så att packningen gick sönder.
Åkte ut på nästa pass och efter nått varv hade min spark gett verkan.
En tätt dimma av olja spreds nästan obemärkt ut över banan.
Vissa säger att det rök lite .
Jag visste nu att jag skulle dra med mig fler denna dag.

Tyvärr höll sig RR Larsson och Watz sig på hjulen trots släpp pga oljan i nya sektionen.
Kan ej ta åt mig äran åt Linds Vurpa-

P.s
Mitt bakdäck blev indränkt i olja. Jag har försökt att få bort oljan med T.röd , slippapper. Råd om att börna i grus(vilket jag ej gjort än)
Någon som har tips så mottages det gärna eller är däcket förstört då oljan säkert har sugit in i gummit?

Apapapp. Din hoj rök redan rejält i vänster efter start/mål/S:et.. Så jag måste med gott samvete säga att du bär ansvaret (säg inte nej nu, kommer ha spöken i huvudet hela året om jag inte kan skylla på oljan :hihi )
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Apapapp. Din hoj rök redan rejält i vänster efter start/mål/S:et.. Så jag måste med gott samvete säga att du bär ansvaret (säg inte nej nu, kommer ha spöken i huvudet hela året om jag inte kan skylla på oljan :hihi )

Han började ryka redan på start/mål såg det tydligt i min oljetränade ögonvrå. Passet var rödflaggat innan han gick ur esset men han slutade tyvärr inte läcka för det. :mattias
 

Fjordmannen

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Finspång
Hoj
CBR600RR 05
Apapapp. Din hoj rök redan rejält i vänster efter start/mål/S:et.. Så jag måste med gott samvete säga att du bär ansvaret (säg inte nej nu, kommer ha spöken i huvudet hela året om jag inte kan skylla på oljan :hihi )


Sorry! . Hoppas hojen inte blev allt för illa åtgången.
Jag kan visa spårval som plåster på såren:rolleyes:

p.s
Alx. Hondan är faktiskt en hona.
 
Last edited:

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
08
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Sorry! . Hoppas hojen inte blev allt för illa åtgången.
Jag kan visa spårval som plåster på såren:rolleyes:

p.s
Alx. Hondan är faktiskt en hona.

Till en början såg det inte farligt ut.. men sen visade det sig att oljetanken & vattenkylaren läkte som såll :gnissla
Dessutom var toppen av nyckeln (startspärr) av, så jag åkte ner till Linköping på onsdag morgon och lekte i sandlådan... Hitta nyckeljäveln i alla fall, så nu startar hojen. Kylarna har varit på aero svets och ska vara hela nu, bara plasta kåpor kvar :fyllisar
Kommer en faktura sen :tummenupp

Spårval.. nja, jag ligger nog hellre framför i så fall, om du nu ska köra flera "batmobil trick" :D

Men va fan, shit happens, jag klara mig bra, nya hjälmen klara sig bra, typ, åh det är viktigast! :)
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Till en början såg det inte farligt ut.. men sen visade det sig att oljetanken & vattenkylaren läkte som såll :gnissla
Dessutom var toppen av nyckeln (startspärr) av, så jag åkte ner till Linköping på onsdag morgon och lekte i sandlådan... Hitta nyckeljäveln i alla fall, så nu startar hojen. Kylarna har varit på aero svets och ska vara hela nu, bara plasta kåpor kvar :fyllisar
Kommer en faktura sen :tummenupp

Spårval.. nja, jag ligger nog hellre framför i så fall, om du nu ska köra flera "batmobil trick" :D

Men va fan, shit happens, jag klara mig bra, nya hjälmen klara sig bra, typ, åh det är viktigast! :)

Bra gjort att hitta en nyckel i den sandlådan :tummenupp
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Sorry! . Hoppas hojen inte blev allt för illa åtgången.
Jag kan visa spårval som plåster på såren:rolleyes:

p.s
Alx. Hondan är faktiskt en hona.

Förlåt! Självklart slutade inte HON läcka för det menade jag! Typiskt fruntimmer du vet... ;)
 

Wedell

Superstock 600 med hallonsylt.
Gick med
17 Nov 2004
Ort
Linköping
Hoj
CBR600rr 07a
Tisdag på Sviestad, det är kallt så inni hellvitti... ser mörkt ut, kom inte dit!
jag vill ha banan själv :)
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Då alla kanske inte med i Yahoo gruppen så:

Hej på er alla,

Som visa av er kanske vet så håller jag även på med segelflyg, nu är det så att
jag tror det kan finnas en del av er som är intresserad av att prova på att
flyga.
Därför har jag kollat med klubben om vi inte skulle kunna ta en heldag (om många
nog vill flyga) och flyga med er, ska kolla om vi kan få lite rabatt på
flygningarna en normal lektion kostar 1000,- men det ska nog gå att få ner lite
om vi är några stycken.
Tanken från min sida är att alla som vill får flyga ca. 30min och så framåt
eftermiddagen kan de som känner för det stanna och grilla lite så vi kan umgås
lite vid sidan av banan också.

Maila mig om ni tycker detta låter bra: hampus.delen(at)telia.com

//Hampus

Ps. Är på banan idag om någon är nyfiken på något.
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Så då sitter man hemma och softar igen (inte konstigt man tycker det är jobbigt att köra) tack alla som hjälpte till idag både till att mecka åt/med mig och runt om på banan kanon jobb :)

Rapport för finns för den nyfikna på hd-rr.com
 
Nyheter
”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Top