LMS RR-Träningar 2009

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
blev det nån 59:a nurå?

Om man råkar svänga för tidigt in i nya och därav slår av rullar genom gruset på höger och sen hela den stora grus fållan, när man sen kommer ut rullar man 5-10m på avslag för att släppa förbi en hoj och kolla bak innan man gasar lite lugnare än tidigare genom bergskurvan och sviestad, hur mycket tid borde man förlora på det?

Jag råkade nämligen göra det, men fick ändå bättre tid än tidigare pb :va
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Nästan hela första varvet gick bra, sen upptäckte jag två grussträngar i depåkurvan (det visade sig sedan vara sanerat oljespill men det tog ett par varv innan jag fattade det) och sen var den kvällen förstörd. Kunde inte köra det spår jag brukar (kunde och kunde, det hade säkert gått men jag valde att köra mellan strängarna) så jag skyller de usla varvtiderna på dålig bana... :tungan

I crossböjen låg det massor av grus men Patrik och Mange körde ju där så det borde inte vara någon fara. Det var fara! Både bak- och framhjul släppte och mina kalsonger antog en något brunare nyans. I depån berättade Patrik att han råkat svänga in lite för tidigt och körde över gräset och la ut lite grus på banan :mad: :D

Mange och Patrik passade dessutom på att byta dekaler med varandra ut på bakrakan :hihi

Tack till er som höll i träningen, funkade kanon :tummenupp
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
Nästan hela första varvet gick bra, sen upptäckte jag två grussträngar i depåkurvan (det visade sig sedan vara sanerat oljespill men det tog ett par varv innan jag fattade det) och sen var den kvällen förstörd. Kunde inte köra det spår jag brukar (kunde och kunde, det hade säkert gått men jag valde att köra mellan strängarna) så jag skyller de usla varvtiderna på dålig bana... :tungan

I crossböjen låg det massor av grus men Patrik och Mange körde ju där så det borde inte vara någon fara. Det var fara! Både bak- och framhjul släppte och mina kalsonger antog en något brunare nyans. I depån berättade Patrik att han råkat svänga in lite för tidigt och körde över gräset och la ut lite grus på banan :mad: :D

Mange och Patrik passade dessutom på att byta dekaler med varandra ut på bakrakan :hihi

Egentligen försökte jag trycka han av banan men han var för tung.. :huvet :hihi

Ang gruset så hade det hjälpt massor om det funnits curbs runt banan istället för jord, grus och grästovor. Har verkligen inte LMS råd med curbs?


I övrigt så var jag väl överallt förutom på banan i tisdags. Hoppas det går bättre nästa vecka.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Ang gruset så hade det hjälpt massor om det funnits curbs runt banan istället för jord, grus och grästovor. Har verkligen inte LMS råd med curbs?

skulle väl gissa att det egentligen inte handlar om pengar, det handlar om att ingen vill ta tag i det, frivillig? :hihi :hihi

curbs kommer nog till den dagen nån orkar fixa det, tills dess, får ni stå ut med grus på banan :rofl
 
Last edited:

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
det är väl ungefär 330 medlemmar i RR sektionen... om alla hjälper till och gräver/fixar till curbs:en så är det gjort ganska fort :rolleyes:
enkelt fixat, eller hur? :hihi
skulle väl gissa att det egentligen inte handlar om pengar, det handlar om att ingen vill ta tag i det, frivillig?

Men menar du att man skulle stå och gräva för hand och blanda cement i skottkärra?
Verkar väl smidigare och bättre att prata med något företag som har erfarenhet av det och betala en slant så det blir bra och även håller för bilarna som kommer köra på dom.
Det ligger ju svinbra curbs i varenda rondell i stan. Vägverket produktion eller gatukontoret borde ju ha kunna fixa, alternativt veta vem som kan.
Precis det här har jag nämnt på flera månadsmöten dom senaste åren men inte fått gehör.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
det är väl ungefär 330 medlemmar i RR sektionen... om alla hjälper till och gräver/fixar till curbs:en så är det gjort ganska fort :rolleyes: enkelt fixat, eller hur? :hihi skulle väl gissa att det egentligen inte handlar om pengar, det handlar om att ingen vill ta tag i det, frivillig?
Förstår att du vill skoja till det hela lite Håkan och jag vet att du gör massor för klubben men hur du än vänder och vrider på det så kommer det alltid vara så att de medlemmar som bor närmast är de som får sköta största delen av jobbet. Vill ni att "vi" andra som bor 20-30 mil enkel resa från banan ska vara med och hjälpa till måste arbetet organiseras ordentligt.

Om RR-sektionen, i samarbete med de andra sektionerna, tog fram underlag för vad som behövs i material och arbetstid och gick ut med en plan skulle det säkert inte vara några problem att få folk att komma ner och arbeta 1-2 dagar en helg.

Ska tillägga att jag inte vet hur mycket arbete det är med att göra curbs eller vad kostnaden blir.

EDIT: Ottos förslag om att ta in en offert är ju också ett alternativ :tummenupp
 
Last edited:

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Om RR-sektionen, i samarbete med de andra sektionerna, tog fram underlag för vad som behövs i material och arbetstid och gick ut med en plan skulle det säkert inte vara några problem att få folk att komma ner och arbeta 1-2 dagar en helg.

vem gör detta jobbet då? frivillig?

Ska tillägga att jag inte vet hur mycket arbete det är med att göra curbs eller vad kostnaden blir.

EDIT: Ottos förslag om att ta in en offert är ju också ett alternativ :tummenupp

Vem gör det jobbet då? frivillig?

låter enkelt, men ingen gör det... var och en medlem får och kan själv göra massor med jobb, utan att åka 20-30 mil (förutom på träning då kanske)

ni vet vart det behövs curbs, ta in offert från nån som gör sånt och presentera förslaget.

nån måste ju fortfarande göra jobbet.

Precis det här har jag nämnt på flera månadsmöten dom senaste åren men inte fått gehör.

ta in offert och presentera ditt förslag, enkelt :näsblod
 
Last edited:

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
vem gör detta jobbet då? frivillig?

Vem gör det jobbet då? frivillig?

låter enkelt, men ingen gör det... var och en medlem får och kan själv göra massor med jobb, utan att åka 20-30 mil (förutom på träning då kanske)

ni vet vart det behövs curbs, ta in offert från nån som gör sånt och presentera förslaget.

nån måste ju fortfarande göra jobbet.

ta in offert och presentera ditt förslag, enkelt :näsblod

Vem är det som läggar asfalten som ska läggas i höst? Borde väl göras samtidigt och kanske av samma bolag i så fall?

Är det inte huvudklubben som fixar med sånt? att ta in offerter om asfalt och anläggning?
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Förstår att du vill skoja till det hela lite Håkan och jag vet att du gör massor för klubben men hur du än vänder och vrider på det så kommer det alltid vara så att de medlemmar som bor närmast är de som får sköta största delen av jobbet. Vill ni att "vi" andra som bor 20-30 mil enkel resa från banan ska vara med och hjälpa till måste arbetet organiseras ordentligt.

klart jag vill skojja till det lite :)
jag ser dock inte problemet i att folk gör saker på distans, istället för att skriva här på SH skriva till lämpligt företag som fixar curbs hela dagarna istället och ta in offert.

Vi eftersökte webmäster som tar hand om innehållet på hemsidan och ser till att det ser lite snyggt ut och tar hand om lite mailfrågor som kommer då o då.

Distansjobb är det helt klart, men vill någon göra det? nope... även om det automatiskt ger billigare träning (50kr/träning istället för 250kr/träning)

det hela är byggt på Joomla, enkelt att använda dessutom, kan man skriva text här på SH kan man skriva på lmsroadracing.se
jag har vart sån där websnubbe i 4:a år nu, skapligt förbannat trött på det...

Glad Påsk!
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Att enskilda medlemmar ska organisera arbete eller ta in offerter känns inte så bra. Vi har väl en styrelse i RR-sektionen som ansvarar för sånt här?

Om nu Otto tagit upp detta på åtskilliga månadsmöten måste ju frågan till styrelsen bli varför ingen blivit ansvarig för detta?
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Vem är det som läggar asfalten som ska läggas i höst? Borde väl göras samtidigt och kanske av samma bolag i så fall?

Är det inte huvudklubben som fixar med sånt? att ta in offerter om asfalt och anläggning?

du är medlem, du kan göra det och ta upp det på ett månadsmöte, blir det beslut om att göra det så går det vidare.

Curbs skiter dom fullkomligt i i huvudklubben, vill vi ha nåt gjort så får man göra det själv, sen om det är RR sektionen eller huvudklubben som betalar sen är en annan femma.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Att enskilda medlemmar ska organisera arbete eller ta in offerter känns inte så bra. Vi har väl en styrelse i RR-sektionen som ansvarar för sånt här?

Om nu Otto tagit upp detta på åtskilliga månadsmöten måste ju frågan till styrelsen bli varför ingen blivit ansvarig för detta?

Otto eller du kan bli ansvariga för det, de som sitter i styrelsen har nog redan en del andra saker att göra också.
Vill man genomföra något, är det antingen ni själva som får göra det, eller vänta tills någon annan gör det... vilket går fortast? :hihi

Tex var det Christer som la ner ett helvetes stort jobb på att ljudmätaranläggningen skulle bli inköpt, nåt som egentligen inte RR har med o göra utan är en "anläggningspryl" för hela anläggningen och alla sektioner.

//håkan
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Jag gör så att jag mailar Christer och kollar om jag kan hjälpa till med något angående curbsen.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Jag gör så att jag mailar Christer och kollar om jag kan hjälpa till med något angående curbsen.

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, bra initiativ! äntligen nån som fattar :tummenupp :tummenupp

Att enskilda medlemmar ska organisera arbete eller ta in offerter känns inte så bra. Vi har väl en styrelse i RR-sektionen som ansvarar för sånt här?

Såklart behöver det väl ske någorlunda organiserat, meddela RR styrelsen (christer, mig eller nån annan http://lmsroadracing.se/kontaktinformation) vad man håller på med och vad man vill göra, eller presentera det på ett månadsmöte (1:a tisdagen varje månad efter träningen, 20:15)

curbs är nåt som "alla" vill ha och vill nån leda det projektet så är det nog ganska fritt fram att göra det :yoparty
 
Last edited:
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top