LCHF - Erfarenheter

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag älskar langos och i fredags gjorde vi opisisbröd (sök på lchf bröd) som langos (friteras i rapsolja) och de klassiska tillbehören (gräddfil med vitlök, rödlök, skinka, riven ost). Så :censur gott...så vi gör det idag också:)

Tänk att man kan äta så gott å ändå se kg rasa :)

JAG VILL HA!!! :)
Kan du inte posta receptet du använder. Snälla! :Bugar
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kan ju ganska lugnt konstatera att man går upp i vikt snabbt av att göra en helomvändning och börja äta normalt igen... Men så är det inte helt lätt att upprätthålla en strikt lchf/PF-diet samtidigt som man gör "värnplikt", man får liksom stoppa i sig vad man blir tilldelad och vara glad över att få mer käk än man behöver för att orka... :D Men 9 kg upp på tre månader känns inte helt ok, så nu får det fan bli ändring... Igen:gnissla

utgångsvikt: 81 kg. Målvikt: Under 75 kg. Tidsplan: Fortast möjligt. Målbild: Hitta tillbaka till detta (ca 1,5 mån sedan):
GosmsPhoto1377327675898.jpg
Viktminskning 2.0, begin! :banana
 

unke_b

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
skåneland
Hoj
honda crf450
Jag älskar langos och i fredags gjorde vi opisisbröd (sök på lchf bröd) som langos (friteras i rapsolja) och de klassiska tillbehören (gräddfil med vitlök, rödlök, skinka, riven ost). Så :censur gott...så vi gör det idag också:)

Tänk att man kan äta så gott å ändå se kg rasa :)


Jag är precis som kratoz intresserad av receptet :)
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
tja, 20kg minus i våras, har äti som jag velat i sommar samt glass o annat skit så jag förstog jag skulle gå upp.
gick inte upp ett enda kg första 3månaderna men sen small de till o 4 kg upp men de va ju räknat med.
nu har jag iaf satt igång igen och mål är under 100 kg till sommarn men jag blir inte ledsen om de inte händer.
ser allt mer som ett projekt. mådde bra innan och mår bra nu.
klarar jag dock 100 så är de -35kg på lite mer än 1 år. =)

har hållt på i nåra dagar nu och är på väg.
upptäckte just nu den där äggmjölken som diskuterats tidigare i tråden.
helt ok med lite stevia i. + är att de är massa fett som man får i sig.
får bli en ny frukostfavorit. ska köpa lite mintextrakt att ha i och se hur de bli =)
ska även prova nån chokladpudding jag såg recept på.

provar lite nya recept på allt möjligt nu då man vart ganska less förra gången då man körde några enkla favoriter. hittar jag nå gott så länkar jag..
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag käkar ett ägg + kaffe till frukost.
Stekt kycklingfile + grönsaker till lunch och sen lite vad jag känner för till kvällen, men försöker hoppa skräpet.
Visst slinker det ned en bit äppelpaj och några glas vin då och då, men det skiter jag i.

Funkar bra :tummenupp
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
JAG VILL HA!!! :)
Kan du inte posta receptet du använder. Snälla! :Bugar

Förlåt förseningen.
http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=176

Då det var min sambo som lagat så vet jag inte exakt vilket recept han har tagit det från men vi har testat oss fram å det har varit supergott varje gång :)

Langos och (inte samtidigt ;))"barbeque" (kycklingspett, revben etc) är nu vårat fredagsmys.

Har gått ner 20 kg å 6-7 storlekar (om man räknar en storlek som en)
Vill stanna där nu å ta de sista 5-7 kg till vår/sommaren.
Har unnat mig lite men vill nu ändå köra lite strikt för mår så pass mycket bättre (i magen)

På jobbet har nu nästan alla reagerat "vad tunn du blivit" :rodnar
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Testar att ställa samma fråga här (även ställd i träningstråden)

Ngn som testat questbars?, ngn sort som ni speciellt tycker om (om nu bars kan vara det)
Funderar på att köpa nga men tar tacksamt emot synpunkter

Äter lchf och gått ner och hållit -20 kg viktnedgång.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Näe, nu har jag haft semester i 3v och det är dax för avfettning..... Tänkte äta lite nyttigare och träna lite mer.
Hur går det för er andra, håller ni vikten?
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag står på -9.8kg sedan starten någon gång i somras. Från 76kg till strax över 66kg då, ganska bra procentuell nedgång. Jag har fuskat lite med bröd framför allt, käkar två Wasa frukostknäcke varje morgon och någon pizza har hittat hem ibland.
Har dock tagit bort all dryck med socker (nåja, lite whiskey och gin rinner ner) och inget sockergodis. Ej heller potatis och det funkar bra och jag saknar egentligen bara chips och glass.

Jag kommer återgå till mer vanlig intag framåt vintern och se vart vågen stabiliserar, hamnar den fortfarande under 70kg så nöjer jag mig med det och kör varierad kost men utan sockertillbehören och potatisen.

Största fördelen med denna kost är att det är så sjukt god mat hela tiden. Nackdelen är att det kräver mer planering och är ganska mycket dyrare. Men i slutänden så köper man inte dricka, godis eller chips så det går nog jämnt ut.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag har gått upp något, men förhoppningsvis inte bara fett... Ligger på ca 6 kg över mitt absolut lägsta (dvs ca 22 kg tappat sen jag började), och jobbar mig så sakta nedåt igen samtidigt som jag tränar. Så målet är att tappa något kilo fett och jobba vidare med den fysiska formen så får vi se var jag landar rent viktmässigt när jag känner mig i övrigt optimerad. Ligger iallafall stabilt en liten bit under 80, vilket känns ganska bra :)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Själv spräckte jag 100-gränsen under semestern. Då är det dax att ta tag i det här innan det spårar ur alldeles :)
Nu skall det bort 6-7 kilo innan jag är mig själv igen.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top