Lättare o bli bannad??

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Är inte lite grejen med OT att det "orena" ska va där? Om man begränsar det så fyller man nog sin kvot, för att sedan gå till de andra avdelningarna....

Jo, men det är mycket lättare att utöva strikt moderering i de olika motorcykelorienterade forumdelarna och tillämpa banning vid spam och än vad det är i ot-forumet.

Att ha Pellejönsar som tramsar och spammar en massa drar ner det generellt seriösa intrycket sporthoj.com ändå har potensial att faktiskt ha, även om det sker i ot-delen.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Teo skrev:
Men man behöver inte läsa alla trådar man inte gillar. Jag irriterar mig på massor men Jag skiter i att läsa det och accepterar att några av de andra 1000-tals medlemmarna har annat att snacka om, annan humor, mm.


Wieseguy om du tillhör dom 1% på Sh som ogillar spam som du tycker förstör forumet har du då rätt eller har dom "99%" som gillar lite skitsnack rätt??

Ska du verkligen va moderator då?

Vilka tycker du skulle må bättre om dom va ifrån Sh en period??:fakta

Utan skitsnack i trådarna dör SH.
Man försöker undvika att läsa det vissa personer skriver för att man vet att det inte tillför någonting vettigt hit.
Kruxet blir att det blir väldigt svårt då dessa personer har tendensen att skriva i varenda tråd de kan hitta.
Det problemet har minskat lite nu när UT åkte ut. Spammet har blivit mer koncentrerat i specifika delar av forumet.

Jag tycker dock, personligen, det fortfarande är för mycket sådant.
Ta bara alla "borra?", "ligga?" inlägg i "jag är ny" forumet.
Hur seriöst är det att alla kvinnor som kommer in på ett hojforum skall mötas av en sexuell anspelning det första de gör ?
Är det den bilden av SH vi vill visa upp för nykommlingar ?
Ja, det är en mansdominerad värld men det betyder inte att vi måste visa det så fort vi har chansen.

Anser du att jag på något sätt inte passar in i eller har misskött mig i moderator rollen så är du välkommen att lämna in ett klagomål på det.
Jag får faktiskt ha personliga åsikter även om jag är moderator.

Kolla lite hur andra forum löst hela den problematiken.
Nu kanske inte zatzy är det bästa exemplet då deras moderation är för på tok hård (enligt mig) men där togs ju hela OT-forumet bort och ersattes med ett fråge-forum.
Problematiken försvann men blev det bättre ?
Nja, jag skulle inte vilja se den lösningen här på SH. Däremot skulle jag gärna vilja se en hårdare moderering i ÖD-forumet.
Spammat skrämmer bort vettigt folk. Det kanske inte märks bland spammarna men SH har tappat ganska mycket folk som hade vettiga saker att säga under åren. Dessa personer kanske inte tog så mycket plats som spammarna men när de skrev något så var vettiga inlägg.
Det är det som är risken när man låter spammandet gå för långt.
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Det kan ju hända att man har en fråga som man vill ha en någorlunda vettig åsikt om. Ibland kan det vara svårt att hitta nåt annat ställe än ÖD att lägga den på. Då behöver ju inte det betyda att det är helt ok att spamma sönder tråden. Finns ju vissa som agerar blixtsnabbt som stavningspoliser bla.
Tillför knappast mycket. Tänk efter före.
 

Chaan

TDR 125 RR
Gick med
29 May 2006
Ort
Stockholm Väst
Hoj
TDR 125
Ledsen, inget hittades i sökning på "Smartman". Försök med ett annat sökord.

Jag är bara glad jag - ett utmärkt sundhetstecken att Smartman åkte på arslet här.

Och? Om han nu tror att det är så, så varför ska han inte få diskutera det då? Man behöver inte delta i diskussionen om man inte vill.

Mao "det är ok att trolla".

F.ö var det väl han som startade tråden om inomjordingar, så jag tvivlar på att han påstår att jorden är platt.

Nej just det jorden är ihålig ja.:smasha

Nu kanske inte zatzy är det bästa exemplet då deras moderation är för på tok hård (enligt mig) men där togs ju hela OT-forumet bort och ersattes med ett fråge-forum.
Problematiken försvann men blev det bättre ?

Nope - värdelöst.
 
Last edited:

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Har fortfarande inte fått nåt svar angående BMW tråden som låstes :confused: :va
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
När jag skrev inlägget funderade jag just på vem som skulle vara fyndig nog att svara just "Ligga?" på det.

Jag hade nog räknat med att det skulle ta lite mer än tre minuter men jag underskattade tydligen SH:s humorelit än en gång. Som sagt så skulle den förmodligen kunna fylla Vallarnas friluftsteater i Falkenberg med nyskrivet material varenda kväll under somrarna.
Detta är en del av problemet. Inbördes beundran och att interna skämt sprider sig ut i trådar där det inte ska finnas låga och onödig och ibland tråkiga och oförståerliga skämt. Ligga är fylleskoj och mest ett sätt att flexa muskler och visa sig.

Jag kommer i framtiden bli hårdare mot hur och var ordet används och banna för det vid behov, speciellt i "jag är ny forumet" då det skrämmer iväg många tjejer. Dock reggar sig ju ett antal tjejer, enbart för att få ordet... Men i vissa sammanhang passar det inte, och uppskattas inte. Jag har haft tjejer som velat avregistrera sig pga hur perversa många typer är här.

Spammet skrämmer bort vettigt folk. Det kanske inte märks bland spammarna men SH har tappat ganska mycket folk som hade vettiga saker att säga under åren. Dessa personer kanske inte tog så mycket plats som spammarna men när de skrev något så var vettiga inlägg.
Det är det som är risken när man låter spammandet gå för långt.

Det där är min grund som är orörlig gällande varför jag ibland tar hårt till på spam jag ser. Visst spam får mindre konsekvenser, men ett annat kan få hårdare permanenta konsekvenser.

Tyvärr de mest aktiva spammarna som har ett spambehov, har inte haft eller kommer inte till den insikten då de troligen inte driver eller drivit ett forum och själva fått hantera problematiken runt spammning. De vill bara snacka ur sig och skriva så mycket som möjligt utan att ibland troligen tänka till om deras inlägg bidrar, eller gör tråden / diskussionen bättre.

Jag undrar vad som var så farligt i tråden om BMWforumet som gjorde att den tråden stängdes och trådskaparen bannades?
Vågade inte ens göra en tråd om det pga risk att bli bannad men frågar i alla fall här :gnissla
Att skapa en ny användare enbart för snacka skit om något kommer jag aldrig acceptera. Skriv i sitt eget namn, och stå för vad du säger.

Skulle han skrivit i sitt eget namn, skulle han troligen formulera sig bättre och haft en seriösare ton i "diskussionen". Men med ett fejkat namn, drog han till extra klaschiga saker för att få medryck och gehör och "ja dom suger"-kommentarer.

Ämnen i sig i tråden var OK. Men inte hur tråden skapades.
 
Last edited:

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
.....

Att skapa en ny användare enbart för snacka skit om något kommer jag aldrig acceptera. Skriv i sitt eget namn, och stå för vad du säger.

Skulle han skrivit i sitt eget namn, skulle han troligen formulera sig bättre och haft en seriösare ton i "diskussionen". Men med ett fejkat namn, drog han till extra klaschiga saker för att få medryck och gehör och "ja dom suger"-kommentarer.

Ämnen i sig i tråden var OK. Men inte hur tråden skapades.

Okej då fattar jag!
Visste inte att han var nyreggad.
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Man försöker undvika att läsa det vissa personer skriver för att man vet att det inte tillför någonting vettigt hit.
Kruxet blir att det blir väldigt svårt då dessa personer har tendensen att skriva i varenda tråd de kan hitta.
Det problemet har minskat lite nu när UT åkte ut. Spammet har blivit mer koncentrerat i specifika delar av forumet.

Jag tycker dock, personligen, det fortfarande är för mycket sådant.
Ta bara alla "borra?", "ligga?" inlägg i "jag är ny" forumet.
Hur seriöst är det att alla kvinnor som kommer in på ett hojforum skall mötas av en sexuell anspelning det första de gör ?
Är det den bilden av SH vi vill visa upp för nykommlingar ?
Ja, det är en mansdominerad värld men det betyder inte att vi måste visa det så fort vi har chansen.

Anser du att jag på något sätt inte passar in i eller har misskött mig i moderator rollen så är du välkommen att lämna in ett klagomål på det.
Jag får faktiskt ha personliga åsikter även om jag är moderator.

Kolla lite hur andra forum löst hela den problematiken.
Nu kanske inte zatzy är det bästa exemplet då deras moderation är för på tok hård (enligt mig) men där togs ju hela OT-forumet bort och ersattes med ett fråge-forum.
Problematiken försvann men blev det bättre ?
Nja, jag skulle inte vilja se den lösningen här på SH. Däremot skulle jag gärna vilja se en hårdare moderering i ÖD-forumet.
Spammat skrämmer bort vettigt folk. Det kanske inte märks bland spammarna men SH har tappat ganska mycket folk som hade vettiga saker att säga under åren. Dessa personer kanske inte tog så mycket plats som spammarna men när de skrev något så var vettiga inlägg.
Det är det som är risken när man låter spammandet gå för långt.

Nej menade inte att du har misskött dej eller inte passar in, Menade att du måste ha det ganska jobbigt o sitta som moderator om du inte gillar spam o behöva läsa det o städa hela tiden.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
Sen måste jag verkligen få tillägga att ett inlägg som lyder kort och gott "Ligga?" inte är, aldrig har varit och aldrig kommer att bli roligt på något sätt. Det blir inte heller roligare för att det skrivs i var femte tråd av hälften av sajtens 40 000 medlemmar. Tyvärr.

Repetition är ett av grundelementen i humor!

När jag skrev inlägget funderade jag just på vem som skulle vara fyndig nog att svara just "Ligga?" på det.

Jag hade nog räknat med att det skulle ta lite mer än tre minuter men jag underskattade tydligen SH:s humorelit än en gång. Som sagt så skulle den förmodligen kunna fylla Vallarnas friluftsteater i Falkenberg med nyskrivet material varenda kväll under somrarna.

Repetition är ett av grundelementen i humor!
 
Last edited:

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Luleå
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Repetition är ett av grundelementen i humor!



Repetition är ett av grundelementen i humor!


Det där var ett ruskigt kul inlägg!

Jag tycker det här var en mycket mer städad och vettigare än jag trodde den skulle vara.

Det får inte bli för mkt spam i seriösa trådar. Om wikin funkade skulle den i värsta fall bli fylld av smörja!
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top