Lättare o bli bannad??

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Har det blivit o lättare o bli bannad sen Motorrad tog över rodret? Vad tycker användarna av Sh.. Har moderatorerna fått mer jobb?? Tycker själv att det blivit mer trist på Sh... Inte samma drag längre..:näsblod E det bara Rappe som har märkt en skillnad??
 
Last edited:

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha R1 -08
Lite mindre spam kanske..
Stor del av det roliga med att surfa på sporthoj försvann när UT bannades.

Tycker jag iaf.
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Lite mindre spam kanske..
Stor del av det roliga med att surfa på sporthoj försvann när UT bannades.

Tycker jag iaf.

Trodde alldrig att jag skulle säja det:confused: Men jag håller med dej, för lite spam på forumet, Trist att profiler som håller igång forumet blir permbannade.. Trist...
 

IronMike

Guest
Jag tror inte stora massan "vågar" diskutera ämnet.. Spam-mailet som gick ut herrom veckan var väl en test på "acceptansen" här.

Dags för säpo att utreda saken vidare.

Stor del av det roliga

Det ska inte va roligt, det ska vara kul :mattias
 
Last edited:

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Jag tror inte stora massan "vågar" diskutera ämnet.. Spam-mailet som gick ut herrom veckan var väl en test på "acceptansen" här.

Dags för säpo att utreda saken vidare.



Det ska inte va roligt, det ska vara kul :mattias

Näe så e det nog.. jag har inte ens fått svar på min fråga hur vi kunde få e post av motorrad..:rolleyes:
 

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Östhammar
Hoj
Formally known as Gulan
Skönt att veta att det är fler som tycker att SH dött totalt. UT's permban var droppen för min del, numera tar SH-surfingen ca 2 minuter (måste ju kolla supermotardforumet). Det enda som förvånar mig är hur någon kan vara rädd för att bli bannad här, när det vimlar av mc-forum som är mycket bättre och roligare. Inte lika mycket folk på dom ännu, men bättre ett litet antal som har kul än stor massa som bara surar:yoparty
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Näe så e det nog.. jag har inte ens fått svar på min fråga hur vi kunde få e post av motorrad..:rolleyes:

"
Hej,

Jag har inte bett om att få ert nyhetsbrev. Var ni har luskat fram min e-post adress har jag ingen aning om(...)

Ta bort mig omgående från er adresslista.

mvh /skalman

"
Hej!

Jag har nu tagit bort dig ur registret. (Vi har skickat ut ett erbjudande till dig eftersom du är medlem på sporthoj.com och vi har gjort en tidning speciellt för medlemmarna på sporthoj.com och andra sporthojsintresserade.)

Systemet skickar ut ett e-mail som du måste bekräfta, så försvinner du ur vårt register och får inga fler erbjudanden från oss.

Med vänlig hälsning

x x

Motorrad Sverige AB
"
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Man kan vara rolig utan att ha det spammiga och dåliga beteende UT med flera ibland visade. Han har ju sitt eget forum där ni kan leka av er. På SH vill jag ha en aning högre nivå på diskussionerna.

Enligt mig har det givit mig iaf mer intresse att ens öppna OT-forumet då de diskussioner som finns, iaf är mer seriösa och utan 20 spaminlägg mellan varje seriöst inlägg. Förr var det bara en massa barnsligt spamm mellan ett fåtal medlemmar som höll OT som sitt eget lilla spam-forum. Och testforumet totalförstördes av udda lek mellan 2-3 personer.

Huvudfiguren bakom allt bannades (efter ett ANTAL varningar och uppmaningar om förbättring, han ignorerade mig), och helt plötsligt minskade problemen. Det är så jag tycker grupptryck hanteras.

Ni får ha roligt och skriva mycket inlägg, men håll inte på den spam-nivå som var tidigare där det var rena chat-sessionen mellan varandra, interna skämt som ingen andra fattade än ett par få. Nej Tack till att återgå till den nivån.

Och snälla sluta vara så fulla av konspirationsteorier. Jag är fortfarande den som driver och bestämmer regler på SH, utan inflytande av varken Motorrad eller Hjemmets (Hjemmets äger SH, inte Motorrad). Det är många som rapporterade in till mig om spamkungarnas beteende och det blev innerligt tröttsamt att se på uppförandet i OT mellan några få individer... Jag valde därför att hantera det på det sätt jag ansåg bäst. Och jag ser nu resultatet efter ett antal månader så är jag fortfarande nöjd.

En möjlig "fix" vore dock att skapa ett underforum under OT som heter "Spamforumet / nattsudd" etc, dit jag och andra moderatorer flyttar trådar som är för spammiga.

Det viktiga är dock att dessa medlemmar som rör sig mest inom spamforumet, inte tar med sig sitt beteende utanför OT-forumets gränser ut till den officiella och mer seriösa delen av SH som handlar om motorcyklar. Sådant kommer bestraffas och bannas för...
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Om du syftar på att UT var någon form av huvudperson och ledare för oss som höll till i testforumet så bör du ju tänka över din egna teori över konspirationer.

Vi blev dessutom ombedda att hålla oss i testforumet av just dig,vilket vi gjorde.

Sen att Markus,KGK, Starstriker mfl får härja fritt är ju att svälja kameler och sila mygg.

Vi skall ju ha ett "kul" forum står det,men när angrepp och provokationer blir vardagsmat så försvinner det "kuliga" på forumet.

Eller är det SH´s tolkning av "kul" ?
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Det som irriterat mig mest på sista tiden är att ni tagit bort smartmans trådar. Tycker det är störande då han som sagt stannar i trådarna och diskuterar. Gjorde en tråd om det också där Roller förklarade att han tyckte första inlägget var aldeles för långt och så stängde han tråden. Håll såna trådar öppna så vi kan diskutera lite och tycka till istället.
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
SH var kul fram till 2005... som någon sa, nu tar SH-surfandet ungefär 2 minuter när man har lite tid över.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Om du syftar på att UT var någon form av huvudperson och ledare för oss som höll till i testforumet så bör du ju tänka över din egna teori över konspirationer.

Vi blev dessutom ombedda att hålla oss i testforumet av just dig,vilket vi gjorde.

Sen att Markus,KGK, Starstriker mfl får härja fritt är ju att svälja kameler och sila mygg.

Vi skall ju ha ett "kul" forum står det,men när angrepp och provokationer blir vardagsmat så försvinner det "kuliga" på forumet.

Eller är det SH´s tolkning av "kul" ?
Ja, men när jag bad er hålla er i testforumet, så sa jag inte att ni skulle spamma sönder det helt och hållet heller.

UT var och är ledaren av spam. Jag såg chans för bättring hos er andra, men kan ju haft fel... ska jag banna er oxå?

Och Nej är svaret på din sista fråga. Sådant ska rapporteras in och tas om hand om av moderator.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
komediforum.com om man vill ha roligt kanske.
jag bryr mig ej om dessa "ot" trådar, oftast. då jag kopplar bort det helt enkelt.
det är bara synd om nån gör en tråd som man vill ha seriös som sedan blir förstörd av ot snack.

jag o säkert fler loggar in på sporthoj för att lära och ev hjälpa andra.
fy faen vad jag lärt mig mycket sen jag joina detta forum, sånt som ingen i min närhet kunnat hjälpa mig med.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Det som irriterat mig mest på sista tiden är att ni tagit bort smartmans trådar. Tycker det är störande då han som sagt stannar i trådarna och diskuterar. Gjorde en tråd om det också där Roller förklarade att han tyckte första inlägget var aldeles för långt och så stängde han tråden. Håll såna trådar öppna så vi kan diskutera lite och tycka till istället.
Inte mitt val, Mattias troligen. Jag har personligen inget emot Smartmans trådar så länge de är städade, vilket jag minns iaf senaste var för en gångs skull.

komediforum.com om man vill ha roligt kanske.
jag bryr mig ej om dessa "ot" trådar, oftast. då jag kopplar bort det helt enkelt.
det är bara synd om nån gör en tråd som man vill ha seriös som sedan blir förstörd av ot snack.

jag o säkert fler loggar in på sporthoj för att lära och ev hjälpa andra.
fy faen vad jag lärt mig mycket sen jag joina detta forum, sånt som ingen i min närhet kunnat hjälpa mig med.
Huvet på spiken, UT m.fl i grupptrycket hoppade in och förstörde alldeles för många trådar för att vara roliga på andras bekostnad. Detta rapporterades mer än ofta.

Det är på denna punkt, Mycket bättre idag.
 
Last edited:

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Ja, men när jag bad er hålla er i testforumet, så sa jag inte att ni skulle spamma sönder det helt och hållet heller.

UT var och är ledaren av spam. Jag såg chans för bättring hos er andra, men kan ju haft fel... ska jag banna er oxå?

Och Nej är svaret på din sista fråga. Sådant ska rapporteras in och tas om hand om av moderator.

Iofs sant


Oavsett bättring eller inte så är jag och förblir en egen individ som gör saker av egen vilja.

Men upplever du att det finns underlag för banning ,så visst -kör på.

"Dom andra" får tala för sig själva i frågan.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Jag tycker det var bra att UT bannades. Hans egna trådar brydde jag mig inte om eftersom jag bara kunde skita i att läsa dom, men när det börjar spridas en massa dynga i andra trådar så blir det rätt så irriterande. Särskilt när fem personer till ska spinna vidare på nåt inside-skämt, så vi som inte är intresserade får bläddra flera sidor framåt för att återkomma till topic.

Tycker inte heller Smartmans trådar ska tas bort eftersom det ändå finns folk som diskuterar ämnena. Jag tycker att dom som bara går in i hans trådar och förstör eller ber honom dra åt helvete etc ska få varningar.

Däremot tycker jag han borde vara tvungen att ändra upplägget i trådarna lite. Ska man diskutera ska man göra det med sina egna ord. Tycker inte klippa och klistra-trådar med bara en massa länkar ska vara tillåtet. Det blir väldigt oöverskådligt och svårt att hänga med om man ska måste klicka på 100 länkar för att sätta sig in i ämnet. En sammanfattning med egna ord av innehållet samt en frågeställning borde vara krav.

Gäller även andra trådar än Smartmans. Det är ofta det startas trådar med bara en länk till nån artikel eller en copy/pastad text från en artikel. Dom borde också tas bort. Sammanställning och frågeställning med egna ord. Länkar ska användas som stöd eller källanvisning, dom ska inte bära upp hela inläggen. (Nu räknar jag inte med humortrådar med youtube-klipp etc)
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Jag undrar vad som var så farligt i tråden om BMWforumet som gjorde att den tråden stängdes och trådskaparen bannades?
Vågade inte ens göra en tråd om det pga risk att bli bannad men frågar i alla fall här :gnissla
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top