Kvinnlig mc-förare fick bägge benen brutna

marsianmejler

Medlem
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki
Kvinnor saknar oftast överlevnadsinstinkten som behövs i såna lägen. Dvs ökad bromsberedskap och "alla är blinda idioter" tänket.

I bil, båt och på motorcykel.

Att hata, förakta & misstro alla medtrafikanter gör en oftare till en säkrare förare, säkrare för en själv iaf.


based on what? när jag tog kortet sa läraren att man som hojförare alltid ska tänka att man är osynlig och att alla medtrafikanter är totalt inkompetenta. Jävligt bra tips, jag har inte kraschat än, peppar peppar. I teorinundervisningen ger dom ju ett gäng exempel på situationer när man ska vara på sin vakt, just vänstersvängande bilar, utsvängande bilar, kör inte för nära bakom feta bilar för du syns inte, kör inte om där det är avfart till vänster osv.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Kvinnor saknar oftast överlevnadsinstinkten som behövs i såna lägen. Dvs ökad bromsberedskap och "alla är blinda idioter" tänket.

I bil, båt och på motorcykel.

Att hata, förakta & misstro alla medtrafikanter gör en oftare till en säkrare förare, säkrare för en själv iaf.
Nu talar väl du rent generellt låter det som men jag har själv inte märkt av att kvinnor skulle vara sämre på bromsberedskap och framförhållning. Det känns mer som det är något individuellt oavsett kön.

I just det här fallet träffades hojen i sidan så det är inte säkert att hon fick någon chans att bromsa överhuvudtaget.

I övrigt håller jag med om tänket.
 

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
Har du helljuset monterat vid oljepluggen ..................................

.................................................., där syns det ju bäst när man kommer farande på bakhjulet.



Det är olagligt att köra på bakhjulet! :näsblod


Jag har sett någon film där en kille hade monterat en strålkastare under hojen, vart bra ljus när han drog upp den till ballanspunkten och när han körde vanligt fungerade den som super-duper-fast-and-the-furious-neon-ljus.
 

bensinskalle

Fulltankad!
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Göötebörg
Hoj
nästa år!!!
Ja här har vi ju en olycka som talar för oss åtminstone ;)

Alla gamla äckliga kärringar o gubbar tycker ju att allt ä motorcyklisternas fel..... :mad: och alla andra utan liv...

Men en lag om fritt buller på hojar då? Verkar ju vara flera stycken som tänkt i dessa tankar ^^
 

kimp

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2008
Ort
Södermalm
Hoj
Bandit 600
Ännu ett bevis på att man inte kan lita på någon. Tycker det händer lite då och då att man får ögonkontakt med bilister varpå de helt plötsligt kör ut.. hjärnsläpp.

Ofta kvinnor i SUV's (förlåt) :D
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Vanligt scenario. Mycket vanligt. En av de vanligaste mc-olyckorna som finns.

Hade det varit en mc-polis som kommit där hade bilisten troligen inte kört ut.
Varför?
En polis ser vi som trafikanter som ett "hot". En vanlig motorcyklist är inget hot när billisten sitter i skyddad bur.

Hjärnan funkar tyvärr på det sättet. Vi ser faror, sex och mat. När vi kör bil så letar vi faror i första hand. Och vi motorcyklister faller utanför det kriteriet.

Något för er att ta med er i tanken----
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Fan, det är lustigt altså......

Man hör aldrig att två BILAR kolliderar eller torpederar varandra pga att "solen stod lågt"!?

Tydligen så är det bara vi motorcyklister som drabbas av detta fenomen, eller??
 

DarkSun

raj raj
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
not
Vanligt scenario. Mycket vanligt. En av de vanligaste mc-olyckorna som finns.

Hade det varit en mc-polis som kommit där hade bilisten troligen inte kört ut.
Varför?
En polis ser vi som trafikanter som ett "hot". En vanlig motorcyklist är inget hot när billisten sitter i skyddad bur.

Hjärnan funkar tyvärr på det sättet. Vi ser faror, sex och mat. När vi kör bil så letar vi faror i första hand. Och vi motorcyklister faller utanför det kriteriet.

Något för er att ta med er i tanken----

ska pimpa upp hojen till en hamburgare med hjul så är man safe.. eller täcka den med silikonbröst.. det hade funkat som krashpuckar oxå...

skämt å sido, skittråkigt att höra... jag skulle vilja strypa varenda en som bara svänger ut, inte blinkar, inte tänker över huvudtaget.. hur j*vlar svårt ska det vara? vissa verkar som de har hittat körkortet i flingorna.. i detta landet lär man sig att köra bil som en kärring enligt trafikskolor, med resultat att folk har ingen aning om faror, variabler som kan finnas och dylikt, "rätt ska vara rätt" gäller, oavsett om någon kommer till skada eller inte.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Ser man inte, kör man inte! Hur jävla svårt kan det vara? Åk och vänd och ta svängen med solen i ryggen istället.
 

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Lund/Göteborg
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Förstår inte vad ni snackar om, är det verkligen meningen att man ska behöva titta innan man svänger?! Nu får ni skärpa er!!
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Kvinnor saknar oftast överlevnadsinstinkten som behövs i såna lägen. Dvs ökad bromsberedskap och "alla är blinda idioter" tänket.

I bil, båt och på motorcykel.

Att hata, förakta & misstro alla medtrafikanter gör en oftare till en säkrare förare, säkrare för en själv iaf.

Det var det dummaste jag hört! Varför skulle vi kvinnor ha sämre överlevnadsinstinkt??
Är det kvinnor eller män som kraschar oftast??:va
 

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
...
Råkade ut för en bil som skulle svänga vänster (dvs. över mitt körtfält) igår kväll. Han blir stående på mitt körfält då det fortfarande finns trafik i det körfältet han ska till. Fick bromsa ganska hårt där, tror knappast han inte såg mig, som sagt var det på kvällen och jag har ändå två halvljus fram.

Idioter finns det överallt, gäller bara att vara medveten om det.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top