Boris kom just hem från att ha jobbat 32h i sträck och är lite trött....
Motorn är direkt bytbar men där blir lite fippel med elen är den korta varianten.
Du kan hitta el-shema här till båda årsgångarna
Sen har väl inte din 03 olja+filter i ramen heller så att du får flytta över oljefilterhållare och slangar från gamla motorn till 06:an.
Sen har väl inte din 03 olja+filter i ramen heller så att du får flytta över oljefilterhållare och slangar från gamla motorn till 06:an.
Jag tänkte antingen bygga en egen plåtbehållare och skruva fast någonstans eller se om det finns något annat. Vad har igentligen den "extra" oljan för betydelse ? gissar att det har med kylningen att göra, varför måste det vara exakt 0.6 ? kan det vara mer ? vad är fördelen med att ha den extra oljan, eller rättare sagt varför har man ändrat på det från modellerna ?
Orkar du inte byta olja var 250de mil så skaffa en annan cykel då är KTM inget för dig.Jag tänkte antingen bygga en egen plåtbehållare och skruva fast någonstans eller se om det finns något annat. Vad har igentligen den "extra" oljan för betydelse ? gissar att det har med kylningen att göra, varför måste det vara exakt 0.6 ? kan det vara mer ? vad är fördelen med att ha den extra oljan, eller rättare sagt varför har man ändrat på det från modellerna ?
Största anledningen är väl för att man velat få längre serviceintervall på oljebytena?
Mer olja tar längre tid att förorena helt enkelt.
Har för mig att man ska byta olja var 250 mil på KTM innan de började med olja i ramen, 500 mil efter
//via Tapatalk
Man skall byta olja på alla LC4 var 250 mil gärna något oftare om cykeln går mycket bana/race. KTMs marknadsföringsavdelning förlängde bytesintervallet till 500mil som marknadsföringstrick där ändrades inget i motorn.
Ett oljebyte tar 20min och kostar en hundring, det är din KTM värd.
Orkar du inte byta olja var 250de mil så skaffa en annan cykel då är KTM inget för dig.
LC4 motorn behöver inte mer olja, anledningen att ha olja i ramen är ffa kylning då den agerar oljekylare. Dessutom ger det plats till ett större oljefilter som ger bättre rening.
Lite off topic eftersom ts redan har en ny motor, men passar 690-motorn på en 660? 690n ska väl vibrera mindre förutom att man får lite mer kubik.
Lite off topic eftersom ts redan har en ny motor, men passar 690-motorn på en 660? 690n ska väl vibrera mindre förutom att man får lite mer kubik.
Bilder Custom Bike Show
När alla bilder till report... |
|
Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam
Nu står det klart att Marc ... |
|
ISR Brakes sålt
För några år sedan bestämde... |
|
Honda laddar fullt på eldrivna fordon
I samband med 2024 års Busi... |
|
Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam
Marc Márquez ersätter Enea ... |
|
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |
|
Resultatlista – Custom Bike Show
Custom Bike Show är tveklös... |
|
Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |
|
Nu gäller prövotid för AM-körkortet
En ändring i körkortslagen ... |
|
Custom Bike Show imorgon!
Portarna till campingen är ... |