Ktm 690 smc r 2014

troligtvis

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2014
Ort
Eslöv
Hoj
KTM 690 SMC R 2014
Min har "rullat" 360 mil fram till nu och jag kollade oljenivån i fönstret.. Där syns ingen nivå men oljevarningslampan lyser inte förutom ibland när jag slangar då den kan blinka till.
Är detta "normalt" eller ska jag fylla på/byta olja..
 

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690SMC R
Är det någon som har artikelnummer på den vita plasten? Har själv en 2012 men hittar inte den nya plasten.
Det gäller alltså; bakskärm, framskärm, lampkåpa samt dekalkittet.

Tacksam för hjälp =)
 

johanl84

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2012
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 690 SMCR EVO 2014, KTM 450 EXC 2013
Min har "rullat" 360 mil fram till nu och jag kollade oljenivån i fönstret.. Där syns ingen nivå men oljevarningslampan lyser inte förutom ibland när jag slangar då den kan blinka till.
Är detta "normalt" eller ska jag fylla på/byta olja..

Klart att du måste fylla på olja. På min har jag fått hälla i minst 1-2 dl på snart 4000 km.


Är det någon som har artikelnummer på den vita plasten? Har själv en 2012 men hittar inte den nya plasten.
Det gäller alltså; bakskärm, framskärm, lampkåpa samt dekalkittet.

Tacksam för hjälp =)

Bara att leta upp vilka prylar du vill ha:
https://www.dropbox.com/s/4fbyq5fj7uuumuq/690_F9703N9_EN_Chassis.pdf
 

troligtvis

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2014
Ort
Eslöv
Hoj
KTM 690 SMC R 2014
Tack för svaren!
Gick i en liter så nu är det rätt nivå i fönstret..
Tycker det är lite konstigt att inte oljevarningslampan reagerat.
Tydligen ska de dra lite mer olja om man kör hårt och varvar ur som tex bakhjulsåkande eller banåkande och det har ju blivit en del på bakhjulet.. :)
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Vet inte om det är inom toleranserna. Den får gå rätt hårt med mycket bakhjul. Angående Triumph så är den köpt på hojcenter i Länna, de kör motul 7100 istället för motorex. Den kanske drar lite mer av den oljan?

Nja, menade mer att Triumph som engelskbyggd hoj har ett rykte om sig att dra olja ;)
 

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Dags för trådlyft!
Har märkt av att hojen "surrar" när motorn är av men tändningen är på.
Då man har hållt på med radiostyrt i yngre dagar kan man likna ljudet vid gamla servos som inte riktigt står still. Vid första servicen frågade ja verkstan men de sa att de inte var någon fara. Man får väl anta att det är ride-by-wire som låter men är det någon annan som märkt av något liknande?
 

zzoink

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2012
Ort
askersund
Hoj
Ktm 690 smc-r 2014
Kollar lite slipon för att få mopeden att växa lite i ljudet, dom flesta kör ju akrapovic men det känns lite dyrt och finns inga begagnade.. Finns det några andra märken med skönt ljud? Vill inte att folk ska behöva ha hörselkåpor på sig när man kör genom stan utan vill bara ha lite mer muller :)
 

Snowman89

Guest
Kollar lite slipon för att få mopeden att växa lite i ljudet, dom flesta kör ju akrapovic men det känns lite dyrt och finns inga begagnade.. Finns det några andra märken med skönt ljud? Vill inte att folk ska behöva ha hörselkåpor på sig när man kör genom stan utan vill bara ha lite mer muller :)

Wings!
Ser ut som ett Akra men för ungefär halva priset mot ett akra.
 

Snowman89

Guest
Såg ju riktigt bra ut! Hittade deras hemsida men verkar inte gå att beställa där? Kollade ebay och googlade men hittade ingenting..

Du lär maila in din order till dem.
De har tyvärr ingen smidig webshop som man kan handla igenom.
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Kollar lite slipon för att få mopeden att växa lite i ljudet, dom flesta kör ju akrapovic men det känns lite dyrt och finns inga begagnade.. Finns det några andra märken med skönt ljud? Vill inte att folk ska behöva ha hörselkåpor på sig när man kör genom stan utan vill bara ha lite mer muller :)

Jag hade akra på min smc, men ångrade att jag inte köpte wings. Wings har kanon kvalité och kostar ca hälften. Hade wings på min 1190 adv och super nöjd med det.

Man mailar Gorazd Marovič på hans email: mf@siol.net

Så skriver du att du vill köpa en pipa så mailar han tillbaka med all info han behöver och betalnings instruktioner. Snabb frakt och väldigt smidigt:)
 

zzoink

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2012
Ort
askersund
Hoj
Ktm 690 smc-r 2014
Hämtade min hoj idag från affären, upptäckte nu när jag skulle ställa in klockan och har hojen står med tändning på att den tjuter/bubblar någonstans från insuget typ.. Ska det göra de? Låter som den suger tjuvluft hela tiden men på tändning liksom?
 

blade_997

lord
Gick med
4 Jan 2007
Ort
fin
Hoj
ktm 690 smc
Hämtade min hoj idag från affären, upptäckte nu när jag skulle ställa in klockan och har hojen står med tändning på att den tjuter/bubblar någonstans från insuget typ.. Ska det göra de? Låter som den suger tjuvluft hela tiden men på tändning liksom?

bränslepumpen???
 

zzoink

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2012
Ort
askersund
Hoj
Ktm 690 smc-r 2014
bränslepumpen???

Jag lyssnade lite noggrannare och det verkar komma från spjället eller vad som finns där inne ;) är van med bilar men antar att principen är den samma med spjäll osv :) motorn står och surrar likt ett servo från radiostyrda bilar surrar ibland..
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top