Ktm 690 smc r 2014

Three O'Clock

I´m so far behind, I think I´m first =D
Gick med
28 Jul 2011
Ort
Lund/Bjärred/Stockholm
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013
Modifierad ram?
Nu får du gärna förklara dig.
Har ctrl+shift'at mellan -13 &-14 års mod profilbilder och ser inte en gnutta skillnad på hårdvara gällande någonting förutom färg och tillägg av abs. Jo ett litet fäste.2012-KTM-690-SMC-R_5 MOD.jpgKTM-Enduro-690-SMC-R.jpg
 

Kusinkokain

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2014
Ort
youtube.com/kusinkokain
Hoj
SMC-R -14
Från ktm.com

It arrives at the starting line in peak condition in 2014 with twin plug ignition, ride-by-wire, new ABS and a revamped chassis.

Gissar på att det är nya gaffeln som åsyftas.
 

Kusinkokain

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2014
Ort
youtube.com/kusinkokain
Hoj
SMC-R -14
Bra surr. :)

Vart har ni köpt och när skulle ni få er 690? Jag knep den sista för leverans i mars från Hojcenter i Länna. 10% rabatt på tillbehör och utrustning, så bjussar de på montering. Jag har något vagt minne av att det diskuterades om huruvida det var klokt att installera evo 1 vid 0 mil eller efter första servicen i en annan tråd. Några tankar?
 

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
Landvetter
Hoj
2016, Triumph Street Triple
Bra surr. :)

Vart har ni köpt och när skulle ni få er 690? Jag knep den sista för leverans i mars från Hojcenter i Länna. 10% rabatt på tillbehör och utrustning, så bjussar de på montering. Jag har något vagt minne av att det diskuterades om huruvida det var klokt att installera evo 1 vid 0 mil eller efter första servicen i en annan tråd. Några tankar?

Jag beställde min SMC-R hos Johans MC i Göteborg, dels för att de lämnar bra garantier, men även för att de var en av få återförsäljare som tog emot beställningar redan i december. Enligt en annan auktoriserad KTM - leverantör i Göteborgsregionen så spelar det ingen roll om du börjar köra med EVO - 1 redan från första dagen eftersom mappen för EVO - 1 är aningen fetare än originalbestyckningen.

Det viktigaste vad jag förstod det som var att variera varvtalen, inte segdra genom växlar samt inte varva motorn för hårt förrän första service (100 - mil).

När jag hämtar min i slutet av mars så är det med hela kittet monterat, braaaap braaap! :yoparty:banana
 
Last edited:

Kusinkokain

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2014
Ort
youtube.com/kusinkokain
Hoj
SMC-R -14
Gör de den där 15-minuters reseten vid evo 1? Kände mig mest lite osäker på hur det är att låta en helt ny motor stå och tomgånga så länge innan allt har slitits in. Jag är å andra sidan lekman på området, litar mer på mekanikernas omdöme. :)

Hoppas innerligt att det inte kommer någon rysk superkyla och drar in i mars bara. :gnissla
 

GBG_PeHrssoN

Tanklös Hojlös Hopplös
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Gött e "Tu"borg!
Hoj
KTM 690 SMC-R -14
Vad kostar en 690 2014 årsmodell med Evo 1 med Acra, öppnad luftburk samt mappning med 10% rabatt på delar hos Johans mc? Känner mig lite sugen...
 

troligtvis

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2014
Ort
Eslöv
Hoj
KTM 690 SMC R 2014
Jag handlade min 690 SMC R den 3 maj och nu har den rullat 160mil.. Har Ackra, öppen luftburk och mappning med från start..
Vid 100milaservicen fick det bli en kugg mindre fram samt ett kortare kopplingshandtag plus kraschpuckar på gaffel och bakswing.. Tailen är städad.. Brukar polisen vara petiga med sånt?

Planer framåt är att skaffa dongeln så jag kan stänga av abs bak.. någon som har denna?

DSC_09231.jpg
 
Last edited:

GBG_PeHrssoN

Tanklös Hojlös Hopplös
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Gött e "Tu"borg!
Hoj
KTM 690 SMC-R -14
Gött, jag får tyvärr vänta med mitt acra då det tydligen är restat från leverantören 1-2mån!!!!:brinnerup:glömdet:glömdet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet

Jag handlade min 690 SMC R den 3 maj och nu har den rullat 160mil.. Har Ackra, öppen luftburk och mappning med från start..
Vid 100milaservicen fick det bli en kugg mindre fram samt ett kortare kopplingshandtag plus kraschpuckar på gaffel och bakswing.. Tailen är städad.. Brukar polisen vara petiga med sånt?

Planer framåt är att skaffa dongeln så jag kan stänga av abs bak.. någon som har denna?

View attachment 406908
 

Kusinkokain

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2014
Ort
youtube.com/kusinkokain
Hoj
SMC-R -14
Det var samma skit för mig. Men det är värt väntan, tycker att den blev mycket starkare i botten. Kan koppla upp den på trean i 50 utan problem nu, det var svårt innan med upptightad fjädring och originaldrevning. Och ljudet.... Mmmm. :).

Är det samma mappning med/utan db-killer på tidigare årsmodeller också? Ska vara det på '14 enligt åf, bara göra 15-minåterställningen när man byter.
 

Skopan

Kamikaze volontär
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
KTM
Har beställt ett akra helsystem men delarna har olika leveransdatum kommer få sliponet först,

så min fråga är passar sliponet på ktms orginal främre rör eller måste jag vänta på alla delar?

vill ju få lite bättre ljud till o börja med
 

Kusinkokain

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2014
Ort
youtube.com/kusinkokain
Hoj
SMC-R -14
Har beställt ett akra helsystem men delarna har olika leveransdatum kommer få sliponet först,

så min fråga är passar sliponet på ktms orginal främre rör eller måste jag vänta på alla delar?

vill ju få lite bättre ljud till o börja med
Det ska gå även på '14. I alla fall enligt hojcenter. De påstod även att det var lugnt att köra originalmapp med db-killer i.
 

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Är väl samma som till övriga vad jag vet :)
Precis min tanke! Men när jag skriver och frågar säljaren säger han att det inte passar :S
Men jag menar kollar jag R&G sortimentet passar de aktuella delarna från 2012-2014 och jag tvivlar starkt på att
dessa delarna skulle fästas på något annorlunda sätt! Han säger väl bara så för att vara på säkra sidan och slippa missnöjda kunder! Får väl ta och prova :banana
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Precis min tanke! Men när jag skriver och frågar säljaren säger han att det inte passar :S
Men jag menar kollar jag R&G sortimentet passar de aktuella delarna från 2012-2014 och jag tvivlar starkt på att
dessa delarna skulle fästas på något annorlunda sätt! Han säger väl bara så för att vara på säkra sidan och slippa missnöjda kunder! Får väl ta och prova :banana

Misstänker att det kan vara så.
Om dem inte är säkra så säger dem att det inte passar, tror inte alltid att dem som säljer på ebay är så insatta i vad det är för något :)
 

redz

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Tuono V4R APRC -12
100mils servicen klar och evo-1 kit på, helvete vad det går jämfört med mina gamla er6-traktor :banana:crash
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top