KTM 690 Smc 2008

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Hur är en 690 smc att skjutsa på?

Gixxern jag har i dagsläget är inte en fenomenal passagerarhoj direkt.

Lurar på att byta till motard för att komma billigare undan då det kommer finnas lite andra prioriteringar framöver. Tjejen kommer att sälja sin hoj men vill ändå hänga med ut ibland. Vore ju skoj om hon inte åker sämre än på gixxern... :)
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Hur är en 690 smc att skjutsa på?

Gixxern jag har i dagsläget är inte en fenomenal passagerarhoj direkt.

Lurar på att byta till motard för att komma billigare undan då det kommer finnas lite andra prioriteringar framöver. Tjejen kommer att sälja sin hoj men vill ändå hänga med ut ibland. Vore ju skoj om hon inte åker sämre än på gixxern... :)

borde inte vara sämre än gixxern. dock blir ju prestandan rejält sämre med 2 pers på hojen.

Tackar, nu fick jag ju dessutom service manualen som jag letat mig fördärvad efter :tummenupp (all information som rör motorn är väl samma?) Måste kolla mina papper om när min garanti går ut.

japp motorn e samma.
 
Last edited:

#58#

Öhh
Gick med
15 Feb 2010
Ort
Huddinge
Hoj
Värsta åket
Hur är en 690 smc att skjutsa på?

Gixxern jag har i dagsläget är inte en fenomenal passagerarhoj direkt.

Lurar på att byta till motard för att komma billigare undan då det kommer finnas lite andra prioriteringar framöver. Tjejen kommer att sälja sin hoj men vill ändå hänga med ut ibland. Vore ju skoj om hon inte åker sämre än på gixxern... :)

Jag gick från K6 till 690 SMC. Ångrar mig inte en minut. 1h körning räcker för att man ska va mer än slut :tummenupp
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Finns en del hojar ute till salu men vad tycker ni man bör ge för en fräsch 2009/2010 i fint skick med Akra eller liknande?


Edit: 70-75K beroende på modell och miltal etc..
 
Last edited:

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
borde inte vara sämre än gixxern. dock blir ju prestandan rejält sämre med 2 pers på hojen.

Nää, jag tycker att det borde vara lite bättre än gixxern för passageraren. Att prestandan får stryka på foten är ju som det är, men kul att kunna ta sig ut och brumma runt lite iaf :)

Jag gick från K6 till 690 SMC. Ångrar mig inte en minut. 1h körning räcker för att man ska va mer än slut :tummenupp

Är inne på min tredje säsong med K6an nu. Gillar den skarpt och skulle helst ha en av varje...

Var och provkörde en 2010a hos Lelles förra året men tyckte den kändes väldigt trött. Är det stor skillnad på de olika effektlägena? Antar att deras demoex var inställd på det "snälla" läget.

Inte optimala vägar att testköra på heller kanske, plus att man kom direkt från gixxern.

Synd att inte Lelles låg vid bulten så man kunde testköra ordentligt :D
 
Last edited:

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Ort
08
Hoj
KTM 690 SMC -09
Vilka däck....

ska man köpa nuförtiden?

Måste byta både fram & bakdäck.
Framdäcket har hållit sig ända sen den var ny.
Fjärde gången jag måste byta bakdäcket:mad:

Bakdäcket har en förmåga att först ta slut i mitten.

Ska bla köra till Arvidsjaur t&r i sommar.

Tips mottages!!
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Hur är en 690 smc att skjutsa på?

Gixxern jag har i dagsläget är inte en fenomenal passagerarhoj direkt.

Lurar på att byta till motard för att komma billigare undan då det kommer finnas lite andra prioriteringar framöver. Tjejen kommer att sälja sin hoj men vill ändå hänga med ut ibland. Vore ju skoj om hon inte åker sämre än på gixxern... :)

Jag har haft en gixxer -06. Klart mer touringanpassad med passagerare än ktm:en i alla fall. Jag har plockat bort mina skjutspinnar. Skjutsa runt folk på ktm:en blir inte roligt för någon, inte för mej som kör, inte för passageraren och inte för dom som går på trottoarerna och förväntar sej att man kör på hjulet.

ska man köpa nuförtiden?

Måste byta både fram & bakdäck.
Framdäcket har hållit sig ända sen den var ny.
Fjärde gången jag måste byta bakdäcket:mad:

Bakdäcket har en förmåga att först ta slut i mitten.

Ska bla köra till Arvidsjaur t&r i sommar.

Tips mottages!!

Jag har lagt om till pilot power 2ct, jag är nöjd och livslängden verkar såhär långt bra. Har kört ca 70 mil med det och än påvisar det jämnt och fint slitage. Jag burnar inte däcken.
 
Last edited:

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Jag har haft en gixxer -06. Klart mer touringanpassad med passagerare än ktm:en i alla fall. Jag har plockat bort mina skjutspinnar. Skjutsa runt folk på ktm:en blir inte roligt för någon, inte för mej som kör, inte för passageraren och inte för dom som går på trottoarerna och förväntar sej att man kör på hjulet.

Tack för svar. Att den blir lite seg att skjutsa på förstår jag.
Får helt enkelt ta ett lönesnack med chefen så man kan skaffa en hoj till. En sport och en motard vore rätt optimalt :D

Får se hur det blir framöver då.
Verkar vara en kul hoj iaf :)
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Finns en del hojar ute till salu men vad tycker ni man bör ge för en fräsch 2009/2010 i fint skick med Akra eller liknande?
Såg en 2010 + akra med lite mer än 300 mil för 67000:-
Är det billigt eller ett bra riktpris med tanke på att man kan köpa en 2011 och snart en 2012 för 79900:- (antar jag)

Verkar som att hojen sjunker med ca 10K/år.

Uppskattar snabba svar :)

67 låter inte som ett fantasi pris iaf :tummenupp
 

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Ort
08
Hoj
KTM 690 SMC -09

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
67 låter inte som ett fantasi pris iaf :tummenupp

Han sålde tydligen ut den billigt för att köpa en annan hoj han var sugen på.



HJÄLP..tack.
Måste teckna försäkring idag men satan vad dyr den är via Bilsport MC 30+ om man bor i stockholmsområdet. 6900:- halvår, väljer man ombygge blir det 5800:-. Trodde den låg på ca 2500:- halv/helår.
 
Last edited:

#58#

Öhh
Gick med
15 Feb 2010
Ort
Huddinge
Hoj
Värsta åket
Han sålde tydligen ut den billigt för att köpa en annan hoj han var sugen på.



HJÄLP..tack.
Måste teckna försäkring idag men satan vad dyr den är via Bilsport MC 30+ om man bor i stockholmsområdet. 6900:- halvår, väljer man ombygge blir det 5800:-. Trodde den låg på ca 2500:- halv/helår.

Kollade offroadförsäkringen??

ska man köpa nuförtiden?

Måste byta både fram & bakdäck.
Framdäcket har hållit sig ända sen den var ny.
Fjärde gången jag måste byta bakdäcket:mad:

Bakdäcket har en förmåga att först ta slut i mitten.

Ska bla köra till Arvidsjaur t&r i sommar.

Tips mottages!!

Du är för tjock Björn, därför äter den bakdäck :tungan

Hör me Ruller, han har ju sulor
 
Last edited:

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Han sålde tydligen ut den billigt för att köpa en annan hoj han var sugen på.



HJÄLP..tack.
Måste teckna försäkring idag men satan vad dyr den är via Bilsport MC 30+ om man bor i stockholmsområdet. 6900:- halvår, väljer man ombygge blir det 5800:-. Trodde den låg på ca 2500:- halv/helår.

betalar ca 7papp hel/hel bilsport mc offroad. bor i sthlm. 26 år
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Tack för snabba svar grabbar!

Kollade offroadförsäkringen??

Ja, valde även modell. Jag bor inte långt från dig. Vad betalar du?

Edit: åhh, jag valde 30+ istället för offroad. Lite billigare blev det.


betalar ca 7papp hel/hel bilsport mc offroad. bor i sthlm. 26 år


Snacka om att vi är diskriminerade, speciellt jag som bor typ på landet i Stockholmsområdet. Vet dock inte om det är orginalskick eller ombygge jag ska välja och vad det innebär. Hojen är ju aningen modifierad faktiskt med akra och lite annat smått.
 
Last edited:

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Tack för snabba svar grabbar!

Kollade offroadförsäkringen??

Ja, valde även modell. Jag bor inte långt från dig. Vad betalar du?




Snacka om att vi är diskriminerade, speciellt jag som bor typ på landet i Stockholmsområdet. Vet dock inte om det är orginalskick eller ombygge jag ska välja och vad det innebär. Hojen är ju aningen modifierad faktiskt med akra och lite annat smått.
ring dom. bör vara orginalskick.
 

JimdOe

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2009
Ort
Örebro
Hoj
-01 GSXR 1000
4100:- hel/hel offroad försäkring på bilsport mc! Fast då bor jag på landet iofs :arsele:tummenupp
 

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
Mönsterås
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top