Någon som kan svara på detta ?
Har införskaffat en sprillans ny 690 smc 2011.
Den är inkörd och akra slip-on och mappning gjord.
Testade för skojs skull att plocka bort luftburken helt och endast låta filtret sitta kvar.
Jag tyckte hojen gick betydligt bättre på låga varv, mer vrid i den helt enkelt.
Har läst lite på engelska forum, och det verkar vara delade meningar med att köra utan luftburk, (öppet).
Vissa säger att den kommer gå för snålt och bli för varm.
Andra säger , att det bara är köra och se glad ut.
Vad har ni andra för erfarenheter och åsikter?
Kan jag modda luftburken så hojen får mer luft.
eller krävs det någon annan form av map för detta ?
På min 690 smc -08 har jag öppnat upp luftburken och satt i ett powerparts luftfilter (skumfilter). Jag kör med akra slipon och mappning för det, tycker att hojen (som även du beskriver) går bättre på låga varv efter att jag öppnat upp luftburken och bytt luftfiltret.
Tycker dock inte du ska köra med helt öppen luftburk utan luftfilter då risken att något skit sugs in... Men skär/borra upp luftburken och sätt i ett luftigare luftfilter kommer du få lite bättre andning till din hoj...