andersson18430
Medlem
ja samma...kommer inte ihåg exakt, men tror 2 storlekar upp på lågfart i alla fall.
Vad svarade du på?
Är det samma på 625 som 660, Förutom att 660in har 2 storlekar större lågfart?
ja samma...kommer inte ihåg exakt, men tror 2 storlekar upp på lågfart i alla fall.
Vad svarade du på?
Är det samma på 625 som 660, Förutom att 660in har 2 storlekar större lågfart?
samma förgasare på 660 å 625
Ja så långt är Jag med. men samma bestyckning?
Frågan är ej längre aktuell då Motorn har Rasat!
av nån anledning har motorn förbrännt olja för helt plötsligt började det knacka från motorn.. sen blev det bara värre och värre.
Fan detta har förstört min sommar!![]()
Vadå? Att byta motor går på under timmen om man har lite rutin. Det är bara att plocka fram Mastercardet så skickar jag en utbytesmotor...![]()
Har du en klar liggandes? av "gråa" motorn?
Vad är det för pris vi pratar om?
PMa gärna om du föredrar.
/Robin
Har någon provat starta sin 640 utan mätare någon gång?Har börjat ta tag i elsystemet på min Supermono med 640 motor å har en fråga (flera finns men en i taget):
Går det att köra utan orginal hastighetsmätare vet att nyare hojar ej går att starta utan mätare? Kommer ändast att ha varvräknare + varningslamppa för oljetryck och vatten temp.
Hej!
Jag skulle behöva ändra på förspänningen på min bakstötdämpare. Finns det några bra tips och trix där eller är det enklaste att skruva bort den? Såg att det var krångligt att komma åt, behövs mycket tas bort runt om för att komma åt?
Vill inte använda skruvmejsel och hammare![]()
Jahopp, så hade man oljeläck.
Har torkat rent och varit ute på en liten sväng men har ändå lite svårt att lokalisera var det kommer ifrån. Jag hoppas det är från ventilkåpan/skruven till avgasflänsen men tycker det är lite mycket olja vid cylinderfoten för att vara dropp uppifrån.
Kommer väl se bättre imorrn när jag börjar riva men hur vanligt är det att dom läcker vid cylinder foten(-06 med stålpackning), dom gamla med mjölkkartonspackning har jag läst kan läcka därifrån.
I förebyggande syfte hade jag tänkt höra lite vad som rekommenderas om man ska kladda om ventilkåpan, har kikat på loctite 501 som ska vara värmetåligt o täta gap på upp till 0,25mm om jag minns rätt.
Angående skruven till avgasflänsen som jag antar kan läcka för den är är gängad rakt genom godset läste jag nåt om att köra en stoppskruv i bott med lite gängtätning och sen dra i skruven till flänsen.
Nån som har några bra tips?
Nu har jag iaf gjort ett försök med ventilkåpan.
Allting gick jättebra tills jag skulle justera ventilerna efteråt, rullade hojen framåt med 5:an i efter jag var klar och alldeles efter att avgasventilerna öppnat klickade det till.
Lät precis som kolv vs. ventil....
Kan det vara så? allt jag gjort är att lyfta av ventilkåpan....
:edit Hade inte vajern i till dekompen, kan den ha hoppat till? edit:
Tätningar på idiot-skruven brukar räcka. Tycker det låter som ventilkåpans packningslimm börjar ge upp. Blir ganska mkt "klägg" neråt cylinderbotten/lite bakåt av fartvinden. Jag har kört på orginal-packningskletet från ktm, three-bond eller vad den nu heter, relativt dyr men aldrig något läckage sen jag smetade på den.
![]() |
Sherco 2025 – Första intrycket.
Fotograf: Dan Gustavsson (G... |
![]() |
Shercos nya enduroprogram för 2025!
Igår kväll presenterades Sh... |
![]() |
Bilder Custom Bike Show
När alla bilder till report... |
![]() |
Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam
Nu står det klart att Marc ... |
![]() |
ISR Brakes sålt
För några år sedan bestämde... |
![]() |
Honda laddar fullt på eldrivna fordon
I samband med 2024 års Busi... |
![]() |
Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam
Marc Márquez ersätter Enea ... |
![]() |
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |
![]() |
Resultatlista – Custom Bike Show
Custom Bike Show är tveklös... |
![]() |
Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”
Ducati Diavel V4 har utsett... |