Ktm 640

Meizu

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2011
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM 450 EXC/SM -08
Hej!

Har varit och hämtat en 640 SM -05a. Hörde något om att den skulle vara strypt fast den är reggad som 40kw? Det sitter sebring-system på den så den bör vara ostrypt i så fall men jag vill vara säker.

Vilka typer av strypningar finns det, om det nu finns) :)

Har provat söka men sökmotorn gillar inte mig...
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Töm ur gammal soppa ur fuggen (skruv längst ner), då brukar de hoppa igång ganska lätt efter långtidsvilan.

Låter som det kan vara startmotorkransen eller vad den kallas som är på G att geupp! Ny "krans", lager och en svänghjulsavdragare är medicinen isåfall.......

En följdfråga till detta. Det kan ju fortfarande vara samma lösning på problemet men jag märkte i helgen (med fulladdat batteri) att jag kan starta hojen med elstart om jag dekompar samtidigt. Okunnig som jag är vet jag inte riktigt vad man ska ha dekompen till?

Men låter det ändå som att det kan vara krans och lager som bråkar?
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
En följdfråga till detta. Det kan ju fortfarande vara samma lösning på problemet men jag märkte i helgen (med fulladdat batteri) att jag kan starta hojen med elstart om jag dekompar samtidigt. Okunnig som jag är vet jag inte riktigt vad man ska ha dekompen till?

Men låter det ändå som att det kan vara krans och lager som bråkar?

Nix, dålig kräm i batteriet var nog felet. Dekomp anv när man kickar mestadels.
 

caferace

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
ktm 640sm -03
Det är såhär att tjejen vill testa att åka lite hoj nu och jag undrar hur om 640in klarar våran vikt jag 120kg fullutrustad och hon 65kg.
Blir det för mycket för den stackars 640in eller funkar det ?

Jag har skjutsat bruden massa gånger (85+55) och en polare (85+85) nån gång utan problem, den blir lite segare bara!

edit: lägg till minst 15 kg kläder och skit på vikterna
 
Last edited:

Naesholm

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Kramfors
Hoj
Sexförti!
Besiktningsdags på torsdag och har en undran om reflex bak. Har originalläppen på och allt men ingen separat reflex, stämmer det att baklyktan är godkänd som reflex på samma sätt som bilar? Det är en -05 det handlar om.
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Besiktningsdags på torsdag och har en undran om reflex bak. Har originalläppen på och allt men ingen separat reflex, stämmer det att baklyktan är godkänd som reflex på samma sätt som bilar? Det är en -05 det handlar om.

Det tror jag inte. Köp sån där ful dörstopps skydd med reflexer i på biltema, ta bort den smala reflexen (tejpad), smäll på den längst ner på nr plåten, vips, så har du godkänt o inte speciellt fult:tummenupp
 

caferace

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
ktm 640sm -03
Besiktningsdags på torsdag och har en undran om reflex bak. Har originalläppen på och allt men ingen separat reflex, stämmer det att baklyktan är godkänd som reflex på samma sätt som bilar? Det är en -05 det handlar om.

Baklampan från min cykel ser ut som en reflex, och hålen under regskylten passade perfekt. Bes U.A
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Baklampan från min cykel ser ut som en reflex, och hålen under regskylten passade perfekt. Bes U.A

Ser ut kanske men har du provat lysa med ficklampa på glaset?

Hej!

Har varit och hämtat en 640 SM -05a. Hörde något om att den skulle vara strypt fast den är reggad som 40kw? Det sitter sebring-system på den så den bör vara ostrypt i så fall men jag vill vara säker.

Vilka typer av strypningar finns det, om det nu finns) :)

Har provat söka men sökmotorn gillar inte mig...

Stort sett lika då det är samma motor!
http://www.monomaniacs.nl/tnt/KTM-Duke-II
 
Last edited:

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Vilken viskositet ska jag köra på min motorolja?

Har nu 10w/60 men hört att 50 är bättre?
 

Meizu

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2011
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM 450 EXC/SM -08
Vilken viskositet ska jag köra på min motorolja?

Har nu 10w/60 men hört att 50 är bättre?

I manualen står det 10w/40 om man kör i varmare än 0-32 grader fahrenheit. Men jag blev rekommenderad 15w/50 av två olika affärer så jag köpte det.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Innan syntet oljan så byte man olja i bilen två gånger om året för att ha vinterolja å sommarolja.... Antingen hade man typ 10 till 20 olja på vintern eller 30-40, 40-50 olja på sommaren... Lite va ju oxå beroende på vart man bodde i landet... Klart kallare i norrland än skåne....
Viskositet talet är beroende i vilken temperatur man kör i....
 

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Hur är det att blanda olika viskositeter då, funkar det?
 

Marvor

Bender Bending Rodriguez
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Göteborg
Hoj
-04, KTM 640
Fälgar till 640-04?

EDIT: Svarta fälgar asså, som funkar till en 640 -04? :)

Sen en till fråga, kan man göra fjädringen lite styvare? Styva upp stötdämpningen gissar jag? Ingen aning, men det är en enduro hoj och den gungar som fan bara jag drar lite för mycket i frambromsen :p
 
Last edited:

Plopp

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
KTM 640 -05
Problem med 640-05

Hoppas kunna få hjälp med min 640-05
Det har hänt 3-4 ggr totalt samt 2ggr på 2 månader nu att när jag startat hojen och åker iväg så gar den segt samt ger avgassmällar hela tiden vid motorbroms. Första gången stannade jag och bara slog av den och starta igen så gick den normalt. Nu sist så använde jag av dödaren i 3sek medans jag körde och då försvann det och hojen drog på som vanligt igen.

Strypningarna är borttagna.
Har satt raka rör i båda dämparna samt bestyckat om.
Hojen går riktigt bra i övrigt så det märks direkt när den hamnar i typ "stryp-läget"
Någon som varit med om samma sak?
 
Gick med
20 Jul 2009
Ort
åkersberga
Hoj
KTM lc4 prestige
Är det någon som vet och har lust att berätta vad det är för bestyckning man ska ha när man slänger på en Keihin fcr 41?:)
Antar att det är samma som på 625an, men är det samma på 660in?

Tack på förhand /Robin
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Är det någon som vet och har lust att berätta vad det är för bestyckning man ska ha när man slänger på en Keihin fcr 41?:)
Antar att det är samma som på 625an, men är det samma på 660in?

Tack på förhand /Robin

ja samma...kommer inte ihåg exakt, men tror 2 storlekar upp på lågfart i alla fall.
 
Nyheter
Stenegärd på Gränsö idag

Idag, den 18 juni, startar ...

Customiserade CL:s-modeller på Wheels and Waves

Honda presenterar 16 custom...

KTM fyller på med Enea Bastianini och Maverick Viñales

KTM har presenterat en helt...

Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Top