Ktm 625

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Om du ställer du och kickar motorn gång på gång så går den runt?
Om du är ovan att kicka kanske det är så att batteriet är dåligt och inte orkar dra runt motorn ordentligt och därför upplever de som att motorn tar emot?
Har du testat startgas?
 

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Sverige
Hoj
KTM 625 SMC -05

Nej, verkligen inte, roligare saker kan man ju ha för sig på sommaren...tyckte bara det lät lite elakt på din beskrivning, men jag är nog inte mycket mer mekaniker än du är så jag håller tummarna för att min dåliga magkänsla bara var gaser :)
 

Chaval

Ny medlem
Gick med
6 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM SXF450 SM
Behöver hjälp från dom kunniga;)

Har en 05:a som jag tycker borde ha mer kraft än vad den presterar....går knappt upp 2:an med bara gas. Hur jag än gör...
Drevningen är 15/40.
Munstycken är 172/45, öppna original dämpare, öppen luftbox.

Tänker lämna den för bänkning för att se hur den mår.

Men, är det någon här som kan tänka sig provköra (som kan slanga så klart) för att konstatera om den är seg..eller om det är skit bakom spakarna?

Bor i stockholm och kan närsom.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Intressant, min flickvän har en 640sm -03 som har BST40 samt sebring slip-on. Hon hade 175 i main. Tyckte det var förbannat stort men kollade med DinMc som hade bänkat en 640 & denne hade 175 också. Visst den går skitbra men med tanke på 625 har FCR så prova 168, kostar inte många tior att byta.
 

Chaval

Ny medlem
Gick med
6 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM SXF450 SM
Intressant, min flickvän har en 640sm -03 som har BST40 samt sebring slip-on. Hon hade 175 i main. Tyckte det var förbannat stort men kollade med DinMc som hade bänkat en 640 & denne hade 175 också. Visst den går skitbra men med tanke på 625 har FCR så prova 168, kostar inte många tior att byta.

Ska ta o prova det.
 

Pey

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625
Monstret Lever!

Mina damer och herrar, gamle bettan har återigen fått liv.
Skäms lite för att säga detta, men slangklämman på insugsgummit till förgasaren hade släppt.

Aja, är glad att det inte va värre än så :)
 

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Sverige
Hoj
KTM 625 SMC -05
Mina damer och herrar, gamle bettan har återigen fått liv.
Skäms lite för att säga detta, men slangklämman på insugsgummit till förgasaren hade släppt.

Aja, är glad att det inte va värre än så :)

Härligt att det löste sig! :banana
 

Chaval

Ny medlem
Gick med
6 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM SXF450 SM
Löst mitt problem med att hojen kändes seg.
Tändstiftet satt inte åt ordentligt:smasha

Nu reser den sig som jag förväntade mig.
 

Pey

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625
Boris verkar vara väldigt poppis, går ju aldrig skriva något till dig :)
"Boris JR har överskridit sin kvot av sparade privata meddelanden och kan inte ta emot fler meddelanden förrän han/hon rensar lite utrymme."

Tänkte bara kolla status.

EDIT: Paket har anlänt (väntar på uppgifter nu)
 
Last edited:

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Köpte på addemoto...fick det dagen efter...helt otroligt..om du läser detta Addemoto....me luv you looong time.

Bakdrevet var bland det fulaste jag sett....men det verkar inte vara mjukt som daim.

:tummenupp
 

DollarKatten

www.bombrepa.se
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
zx10r -04,KTM 625 SXC -05
Stämmer det att man ska byta oljefiltret på höger sida efter man bytt filtret fram och fyllt på med ny olja? Rimligen borde man väl byta båda filter samtidigt, annars borde det väl rinna ut massa olja när man tar av det högra?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

patrikwa

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2011
Ort
Umeå
Hoj
2010, KTM Superduke R
Fått ett par småproblem såhär på sensommarn som jag hoppas någon har nåt tips om =)

1) Ibland när jag ska starta så kan inte startmotorn dra runt motorn alls, tvärstopp, en tur med decompen och snurra motorn ett varv och sedan testa igen så hoppar den igång, vad kan detta tyda på? Autodecompen som behöver fixas nåt med?
2) Bytte olja/filter för några veckor sedan, har nu noterat att den börjat "dra" olja, har vart tvungen att fylla på en slurk en gång för att den börjat närma sig min-nivån och såg nu att den var mellan min och max igen. Inte sett någon tendens till läckage dock, packning i motorn som är slut nånstans så den faktiskt drar olja?
3) Jag har sån där extern färddator-knappsats, kan numera inte byta läge / resetta mätarna med knappen, började funka dåligt så jag var tvungen att trycka hårt som satan men nu händer ingenting. Tips på åtgärd?

Tack på förhand =)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top