Slappa
Rage closed inside!
Har alltid fått pikar för att jag har kvar passagerarfotpinnarna men när jag gick omkull och hojen kanade ca 30m så räddade dom upp hela sidan på hojen! Bra skit!Vem vill skjutsa på en sån här hoj ändå?!
Har alltid fått pikar för att jag har kvar passagerarfotpinnarna men när jag gick omkull och hojen kanade ca 30m så räddade dom upp hela sidan på hojen! Bra skit!Vem vill skjutsa på en sån här hoj ändå?!
Har alltid fått pikar för att jag har kvar passagerarfotpinnarna men när jag gick omkull och hojen kanade ca 30m så räddade dom upp hela sidan på hojen! Bra skit!
Letar man så hittar man även strypta 640 då... http://www.blocket.se/stockholm/KTM_640_Supermotard__25kw_reg__42282856.htm?ca=11&w=3
Stämmer det att man ska byta oljefiltret på höger sida efter man bytt filtret fram och fyllt på med ny olja? Rimligen borde man väl byta båda filter samtidigt, annars borde det väl rinna ut massa olja när man tar av det högra?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det står att den är lättstartad, hur svårt är det att kicka igång en sådan maskin egentligen? På min 125a så kan jag kicka igång den med handen
QUOTE]
Den går inte att kicka igång med handen
Å det är inte helt enkelt att få till tekniken, det tar ett tag att lära sej och är du under 170cm kan det till och med vara lite svårt!
Men man lär sej
Jag var rejält svettig innan jag hittade tekniken.
Att tex känna var kolven står!
Hur fan ska man göra för att kicka igång den? Pga min okunskap fick jag leda hojen 2 km härom sistone.
En fråga, är det mitt batteri som är dåligt eftersom startmotorn inte orkar dra runt utan att använda decompen
Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
Du trycker ner kicken sittandes tills det tar stopp, å sen drar in decompern å trycker ner kicken en liten bit å sen släpper decompen... Upp me kicken å hoppa upp så kickbenet nästan är rakt å sen stampa till me kicken... Då ska den igång...
De troliga är att batteriet är dåligt, men mät den dvs. volten ska vara minst 12.7 12,8 volt...
Men startmotorn ska dra runt utan att behöva köra decomp eller hur?
Ja visst....
När jag bytte drivpaket och glömde att jag gått upp 3 kuggar bak på nya drevet och kapade nya kedjan efter längden på den gamla så satte jag in en extra länk och ett extra kedjelås. Jag fick justera nästan längst ut för att få rätt kedjespänning men det funkade.Kapade för mycket av kedjan så vad för alternativ finns nu förutom att byta till ett mindre framdrev?
Typ kedjelås - länk - kedjelås?
Frågan är ju hur säkert det är...slangar hela tiden.
Oftast är inte kedjelåset som är den svaga länken då.... Dom gånger kedjan gått söder för mig så är det alltid någon annanstans än kedjelåset....
3:Om felet inte ligger bakom spakarna, så kan det vara olika saker. Hård inställd fjädring bak, helt fel inställd förgasare=drar den jämt i hela registret?, sök på "FCR wire mod" så blir responsen bättre när du gör detta också, tändstiftet sitter inte åt=dålig komp...
Betydligt enklare att gå ner 1 kugg fram och slippa vara nervös.
Vad säger BorisJR?
Sjukt att man ska vara så klantig...och så är det fredag imorgon...över
Jag skulle inte vara nervös då.... Hur många kedjor/kedjelås har du kört sönder då????
Inga. Däremot skrattar dom flesta när man väljer kedjelås framför nitning.
Custom Bike Show imorgon!
Portarna till campingen är ... |
|
BMW visar upp konceptmodellen R20
BMW har visat upp på en hel... |
|
Prövotid på AM-körkortet införs
En ändring i körkortslagen ... |
|
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna
Husqvarna Motorcycles har p... |
|
BMW visar upp konceptmodellen R20
BMW har visat upp på en hel... |
|
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!
Carlbarks motor arrangerar ... |
|
”Vårservice”!
Ibland hinner man inte rikt... |
|
KTM 990 RC R på väg
KTM har presenterat prototy... |
|
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa
Fotograf: Lotta Kronåker ... |
|
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa
Fotograf: Lotta Kronåker ... |