Ktm 625

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Har alltid fått pikar för att jag har kvar passagerarfotpinnarna men när jag gick omkull och hojen kanade ca 30m så räddade dom upp hela sidan på hojen! Bra skit!

Jag har mina skjuspinnar för de är bekvämt att ha fötterna där när man åker typ landsväg/mototväg...
Så dom fyller sin funktion....
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Stämmer det att man ska byta oljefiltret på höger sida efter man bytt filtret fram och fyllt på med ny olja? Rimligen borde man väl byta båda filter samtidigt, annars borde det väl rinna ut massa olja när man tar av det högra?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kolla artikelnummret på snabbkopplingsskruven i sprängskisserna på chassiet. Sen går du in på www.karlstrommotor.se och matar in det i artikelsök och beställer. Vanligtvis har du det i brevlådan inom max två dagar. Frakten är dock på 100-150 men jag har ringt/mailat dom några ggr och bett dom skicka delarna med brev istället. Dom brukar inte vara omöjliga och ger jäkligt sjysst service.
 

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
Det står att den är lättstartad, hur svårt är det att kicka igång en sådan maskin egentligen? På min 125a så kan jag kicka igång den med handen:näsblod
QUOTE]

Den går inte att kicka igång med handen :)
Å det är inte helt enkelt att få till tekniken, det tar ett tag att lära sej och är du under 170cm kan det till och med vara lite svårt!
Men man lär sej :)

Jag var rejält svettig innan jag hittade tekniken.
Att tex känna var kolven står!
 

skurk

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2009
Ort
Östersund
Hoj
Honda Hornet 2000
Hur fan ska man göra för att kicka igång den? Pga min okunskap fick jag leda hojen 2 km härom sistone.

En fråga, är det mitt batteri som är dåligt eftersom startmotorn inte orkar dra runt utan att använda decompen

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Hur fan ska man göra för att kicka igång den? Pga min okunskap fick jag leda hojen 2 km härom sistone.

En fråga, är det mitt batteri som är dåligt eftersom startmotorn inte orkar dra runt utan att använda decompen

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

Du trycker ner kicken sittandes tills det tar stopp, å sen drar in decompern å trycker ner kicken en liten bit å sen släpper decompen... Upp me kicken å hoppa upp så kickbenet nästan är rakt å sen stampa till me kicken... Då ska den igång...
De troliga är att batteriet är dåligt, men mät den dvs. volten ska vara minst 12.7 12,8 volt...
 

skurk

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2009
Ort
Östersund
Hoj
Honda Hornet 2000
Du trycker ner kicken sittandes tills det tar stopp, å sen drar in decompern å trycker ner kicken en liten bit å sen släpper decompen... Upp me kicken å hoppa upp så kickbenet nästan är rakt å sen stampa till me kicken... Då ska den igång...
De troliga är att batteriet är dåligt, men mät den dvs. volten ska vara minst 12.7 12,8 volt...

Men startmotorn ska dra runt utan att behöva köra decomp eller hur?
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Kapade för mycket av kedjan så vad för alternativ finns nu förutom att byta till ett mindre framdrev? :4skrika:4skrika:lol

Kan man byta den stora muttern som sitter vid kedjespännaren till något mindre och kanske lyckas klämma på kedjelåset?

Klantarsle yes, det behöver ni inte påpeka.


20120830_174821.jpg
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Kapade för mycket av kedjan så vad för alternativ finns nu förutom att byta till ett mindre framdrev? :4skrika:4skrika:lol
När jag bytte drivpaket och glömde att jag gått upp 3 kuggar bak på nya drevet och kapade nya kedjan efter längden på den gamla så satte jag in en extra länk och ett extra kedjelås. Jag fick justera nästan längst ut för att få rätt kedjespänning men det funkade.

Iaf tills jag bytte tillbaka till samma drevstorlek som innan. Då passade ju den kapade längden på kedjen igen.
 

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Ovanlig
Jepp, that's what I did.

Säkert? Ja, det borde ju vara ungefär dubbelt så osäkert som med ett kedjelås men hur osäkert är det? Det funkade för mig några hundra mil i skogen men jag kör ju slanglöst. Jag garanterar ingenting OM du nu gör som jag. Dock är det billigare än att skaffa ny kedja eller nytt mindre bakdrev.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Typ kedjelås - länk - kedjelås?

Frågan är ju hur säkert det är...slangar hela tiden.

Oftast är inte kedjelåset som är den svaga länken då.... Dom gånger kedjan gått söder för mig så är det alltid någon annanstans än kedjelåset....
 

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 -06
Oftast är inte kedjelåset som är den svaga länken då.... Dom gånger kedjan gått söder för mig så är det alltid någon annanstans än kedjelåset....

Betydligt enklare att gå ner 1 kugg fram och slippa vara nervös.

Vad säger BorisJR?

Sjukt att man ska vara så klantig...och så är det fredag imorgon...över
 

skurk

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2009
Ort
Östersund
Hoj
Honda Hornet 2000
3:Om felet inte ligger bakom spakarna, så kan det vara olika saker. Hård inställd fjädring bak, helt fel inställd förgasare=drar den jämt i hela registret?, sök på "FCR wire mod" så blir responsen bättre när du gör detta också:), tändstiftet sitter inte åt=dålig komp...

Drar jämnt gör den när jag drar på utav fan. Det är dock svårt att ligga och köra i 50, upp till 52, hacka ner till 49, osvosv
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Betydligt enklare att gå ner 1 kugg fram och slippa vara nervös.

Vad säger BorisJR?

Sjukt att man ska vara så klantig...och så är det fredag imorgon...över

Jag skulle inte vara nervös då.... Hur många kedjor/kedjelås har du kört sönder då????
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top