KTM 1290 Super Duke R

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Det må vara pointless för många men jag har roligt med att klippa ihop videoklipp och lägga upp :)

 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Det må vara pointless för många men jag har roligt med att klippa ihop videoklipp och lägga upp :)

Den var ändå rätt underhållande måste jag få säga. Det gör rätt mycket att du varierar kamerapositionerna. :tummenupp

Själv köpte jag min första KTM för drygt en vecka sedan. Blev visserligen inte en 1290, men en SMR 990 får räcka den här sommaren. :banana

Det är förvånansvärt många som kommer fram och inspekterar hojen när man står still, på gott och ont. Jag hann bara ha den i tre dagar innan en tjock norrbagge kom fram och gjorde sig lustig över att jag fortfarande hade fegränder kvar på däcken. :gnissla Själv körde han såklart "the Beast" och, jodå, försäkringspremierna var svindyra i Norge också.
 

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke 1290R
Underhållande klipp fordon!
Vilken bana kör du på mellan 2:00 och 3:00 in i klippet?
Såg ut som om man skulle kört motard där för att ha riktigt kul....
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
Jag hänger inte riktigt med nu. kör du verkligen hojen utan MTC i sportläget? Vrid på fullt på växel 1-4 så reser sig hojen. Överallt i hela registret så är det en 190kg-traktor. Redan utan helsystemet.
Var nånstans tycker du att den inte håller vad den lovar? Att de är lättkörd och ej ryckig kan väl knappast vara ett minus.



Handlarna kommer åt den på deras powerpart-lista som de beställer ifrån.

JA. Jag har valt alla settings som finns för att den ska gå så bra som möjligt men nä... Jag tycker inte den är brutal, den går bara väldigt bra så jo jag är lite besviken då jag förväntade mig ännu mer best.
Det känns lite som att förvänta sig en brutal pike peeks bil o få en raffinerad BMW v12 diesel. Går som fan men skrämmer inte skiten ur dig.
Men jaja det ska väl gå att ändra på...
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
JA. Jag har valt alla settings som finns för att den ska gå så bra som möjligt men nä... Jag tycker inte den är brutal, den går bara väldigt bra så jo jag är lite besviken då jag förväntade mig ännu mer best.
Det känns lite som att förvänta sig en brutal pike peeks bil o få en raffinerad BMW v12 diesel. Går som fan men skrämmer inte skiten ur dig.
Men jaja det ska väl gå att ändra på...

Ja , den har ett mjukt jämnt tryck som är rätt bedrägligt och som gör att den känns mindre än det går ....

Lite kul och jämföra med tv4 som känns brutalare nästan men som kanske inte går lika fort från botten men säkert lika från mellan .
Ljudet har också sin inverkan på upplevelsen .. lugnt och städat va hehe
 

Migesson

Guest
;) är ni inte nöjda med er hoj ? När jag körde den då var den det bästa jag har kört. Men den måste ha ett full Akra :smasha undrar när den första får på en powercommander ? :D
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Provade en idag i Västerås (Funbike och KTM roadshow) - grymt mellanregister, men udda feeling, kändes linjär, nästan snäll!? Ändå hissades framhjulet i tid och otid.

Bromsar och resten var inte dumt heller, det enda jag aldrig kommer gilla är de smala tankarna på twinnarna, tycker förankringen sällan blir helt lyckad.
Annars, härlig buse, grattis till er som shoppat!

Grym moped, men spårthåj is the grej för mig.
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Måste bara säga, klickar 500 mil snart och fan vad jag häpnas av den än. Så jäkla kul det är att skjuta sig ur kurvor med den och jag blir lika förvånad varje gång jag sneglar på hastigheten när man bombar på. Ja jag känner till att det är lite glädjemätare men ändå.
Ska prova långfärd till Norge i sommar med den... är inte ett dugg orolig för komforten.
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Jag betalar 11500:- för hel/hel...

Får man fråga på vilket bolag? Provkörde en idag och vart fruktansvärt sugen på att skaffa en, men försäkringen verkar ju helt galen.
 

Andersson_

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2014
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 1290 Super Duke R
Folksam är ju dyrt. Länsförsäkringar ligger mellan 10-15k hel/hel på mig beroende på vilken självrisk. Folksam ville ha 28!!!??
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Länsförsäkringar ville ha 38k för hel/hel här i stockholm och hon var tydlig med att de ogillade att försäkra den här typen av motorcyklar, sa hon. :glömdet För mig var enda alternativet Folksam (ca 2k/månaden för halv/hel).
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Folksam är ju dyrt. Länsförsäkringar ligger mellan 10-15k hel/hel på mig beroende på vilken självrisk. Folksam ville ha 28!!!??

Du verkar ju ha en skaplig premie på Länsförsäkringar. Får man fråga hur gammal herrn är? Jag är 34 och bor på vischan med eget garage så jag tycker jag borde vara en skaplig kund. Fick offert av dem i mars på en 1290 på 21000, alldeles för mycket tycker jag. Sen kan jag för mitt liv inte förstå varför en hoj med både tc, wheelie control och abs ska vara tredubbelt så dyr som en utan. Hyckleri.
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Den här gången fick jag visst en offert på 13000 av länsförsäkringar, vilket lotteri. Borde vara billigare tycker jag.
 

mp_jr

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
-
Hoj
Ktm 1290 Superduke R - 14
Detta med försäkringar är helt f'cked up.. Har folksam.. Pröjsar 1300kr/mån för halv.. Är 26 år och bor i en pyttestad som gud glömde.. Det var de absolut bästa jag kunde få.. Då har jag även 10% medlemsrabatt och ytterligare några procent för SMC (tror jag?)..

Sen kan man ju fråga sig vad sjutton det är som gör att det skiljer sig så mycket?

Kika på andersson_ rent objektivt, .. Lika gammal.. bor i en stad som är 5 gånger i storleken.. Betalar mindre för hel än jag gör för halv..

Visst, han har länsförsäkringar.. men dom skulle ha nästan det dubbla för mig jämfört med folksam.. Den som förstår sig på försäkringspremier får gärna bonka mig i huvudet och förklara långsamt :D..

Andersson_, absolut inget illa riktat mot dig.. Men tyckte våra fall var två bra exempel :)..
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top