KTM 1290 Super Duke R

Migesson

Guest
Om det är nån här som är på G att köpa sig en 1290 så kanske min är till salu.
Inte missnöjd på nått sätt men då vi lite plötsligt och oplanerat sålt huset och ska
igång med nybygge så lär det inte bli många mil varken i år eller nästa.
Har rullat 75 mil, orange lite powerparts och Akra slipon sitter på. Stor risk att den annars hamnar
i ett förråd i två år...

Pris: Lagom!

Finns intresse ring 070-792 24 10.

Oj oj ;) detta var inte bra för lilla Micke :kär nu är det så att jag ska flytta till tjejen i Holland. Då ska jag köpa den där annars hade jag köpt den utan att blinka ;) var är riktpriset? 145.000kr ? :tummenupp ;)
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Nu vet jag inte hur 2orna är, men Sportsmart är ett grymt däck...leta inte fel på materialet, det där var en kombo av lite av varje som gjorde att det släppte i hårnålen, och inte däckets fel. ;)
Jag är inte helt förtjust i däcken, har haft ett par småsläpp som har förvånat mig lite.
Har iofs inte haft den på bana ännu och jobbat upp tempen tills dom klibbar men kört på rätt hårt ett par gånger.. Tycker dom släpper fästet lite väl lätt.
Har på senare år bara kört med Dunlop GP Racer 211 och gillar dom betydligt bättre än dom jag har nu.
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
Låter som ett jäkla rövarpris för att få hojen att gå som jag förväntade mig den out of the box, sen att samma kit kostar 2400 dollar gör det bara tråkigare
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Finns nog inte en enda skruv i power parts utbudet som inte är överprisatt.
Det är nog inget snack om att det är kvalitet på grejerna men vissa priser där är orimliga enligt mig.
28 blad för ett helsystem är ju sjukt, visst är det grym finish och snygga svetsar men det finns andra mer prisvärda alternativ om ni frågar mig.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Själv så betalade jag 23k inkl arbetstid. Tycker ni fortfarande att det är överpris?
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Svår fråga egentligen, för mig? Ja det är för mycket.
För dig så har det garanterat varit värt pengarna, tvivlar jag inte en sekund på.
Allt beror ju på vad man har för prioriteringar.
Vet att det är många som tycker det är vansinne att jag har köpt en naken hoj för 150 blad, själv så har jag inte tänkt på det alls så...
Leendet på läpparna man har så fort man går utanför dörren och ser besten är värt betydligt mer.
Svårt att sätta ett värde på power parts grejerna då det även är en känsla man köper, ktms officiella racing grejer.
Men lite känns det som att dom sätter hutlöst höga priser för att... Ja för att dom kan.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
med tanke på att att man kan få ett helsystem i titan från akra till en japshoj för hälften så......ja.

Ett akra evolution till senaste R1:an kostar 2923 dollar vilket blir ca 19500kr. Då får du varken luftfilter eller mapp. Och jobbet att demontera det gamla systemet, montera det nya och plocka bort SAS får du stå för själv också. Samt fraktkostnader osv. I runda slängar är det samma kostnad. Give or take nån tusenlapp eller så.

För min del så är det som Shootaz säger. Det är priceless.


*edit* Till en fireblade går helsystemet på 1900 dollar och till Ducati går det loss på 3800 dollar.
 
Last edited:

Migesson

Guest
En rolig grej ;) kolla upp en 1290 på mig 28år mitt inne i centrala Groningen i Holland :) Där klassas den som en touring ;) så helförsäkring med försäkring åt din passagerare kostar den ca 670 Euro på ett år ;) detta gillas heja Holland :smasha :fakta
 

enter308

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2011
Ort
skärhamn
Hoj
Z1000 -10 såld husa 570 -09 såld ktm 690 smc -12 KTM SD 1290 -14 såld
HEJ Å HEJ å hå.

har letat å letat, men vart hittar jag klister märkets setet som är på concept hojen ?
Det är ett måste att ha på om jag så måste köpa nya orange metallic fälgar.
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
Ett akra evolution till senaste R1:an kostar 2923 dollar vilket blir ca 19500kr. Då får du varken luftfilter eller mapp. Och jobbet att demontera det gamla systemet, montera det nya och plocka bort SAS får du stå för själv också. Samt fraktkostnader osv. I runda slängar är det samma kostnad. Give or take nån tusenlapp eller så.

För min del så är det som Shootaz säger. Det är priceless.


*edit* Till en fireblade går helsystemet på 1900 dollar och till Ducati går det loss på 3800 dollar.

eller 1300 dollar till en z1000... vilket var det första jag hittade.

Men poängen är att varför ska man behöva lägga ut så mycket till på en 150 000 kronors hoj för att få den att gå på det sättet dom vill göra gällande i sin reklam, den skulle gå så direkt men lite buller i form av slipon får man köpa till.
Jag personligen skulle vilja ha lite mer attityd i hojen även om den är körmässigt skitbra direkt ur lådan.
fordonen jag ägt och varit mest förtjust i har aldrig varit perfekta och raffinerade men har haft en egen attityd och karaktär.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
eller 1300 dollar till en z1000... vilket var det första jag hittade.

Men poängen är att varför ska man behöva lägga ut så mycket till på en 150 000 kronors hoj för att få den att gå på det sättet dom vill göra gällande i sin reklam, den skulle gå så direkt men lite buller i form av slipon får man köpa till.
Jag personligen skulle vilja ha lite mer attityd i hojen även om den är körmässigt skitbra direkt ur lådan.
fordonen jag ägt och varit mest förtjust i har aldrig varit perfekta och raffinerade men har haft en egen attityd och karaktär.

Jag hänger inte riktigt med nu. kör du verkligen hojen utan MTC i sportläget? Vrid på fullt på växel 1-4 så reser sig hojen. Överallt i hela registret så är det en 190kg-traktor. Redan utan helsystemet.
Var nånstans tycker du att den inte håller vad den lovar? Att de är lättkörd och ej ryckig kan väl knappast vara ett minus.

HEJ Å HEJ å hå.

har letat å letat, men vart hittar jag klister märkets setet som är på concept hojen ?
Det är ett måste att ha på om jag så måste köpa nya orange metallic fälgar.

Handlarna kommer åt den på deras powerpart-lista som de beställer ifrån.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Påmindes igår att jag aldrig fick upp den på femte växeln med originalsystemet trots flera försök.
Så igår så testade jag lite på hemvägen och redan från 4500rpm så går det väldigt lätt :rofl

 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Gud, wheelie på femmans växel? Kan tänka mig att det är grymt kul men på något sätt vet jag att jag hade aldrig kunnat utnyttja den kraften :4skrika

Finns det någon hoj som är så wheeliebenägen som 1290:in? Sjukt att man släpper sådana hojar!
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Fett att den går upp på 5an !
personligen gillar jag att wheela i lägre hastighet typ 60-150km/h sedan blir det läskigt...
 

mp_jr

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
-
Hoj
Ktm 1290 Superduke R - 14
Lila.jpg

Min moddade hoj.. Nån som gillar färgen? ;)
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top