Kränkt-of-the-day

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Kunskap BRUKAR normalt sett utgöra en ganska bra grund för en redogörelse för sakläget. Åsikt är åsikt, men någonstans måste man ju förhålla sig till verkligheten också. ”Tycka” är faktiskt en annan sak än ”veta”.

Inget att vara kränkt över, vi har alla våra kompetensområden. :)
Jag har inga problem med de nya reglerna som GuW infört, tror de blir tuffare för dig. ??
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Påminn oss gärna Marcus, hur var det nu med DIN erfarenhet av
Försvarsmakten och Mönstringen :lol
Är det någon härskarteknik att gång på gång stava ett vanligt namn fel eller är det ett tecken på hur skarp och uppmärksam personal Försvarsmakten valde ut på 80-talet? ?

Men fint, vi kör på det, du och GuW håller tyst i alla trådar där ni inte har formell och dokumenterad kunskap, ser fram emot att inte läsa "Vi som mönstrade 1983 och ännu inte fattat att alla fick göra lumpen då" respektive "Svetstråden för mytomaner" ??
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Vad är det för fel att vädra sina kunskaper som man har förvärvat via influencers och sociala medier?
Självklart har man ju alla rätt i alla sammanhang! :mattias:tummenupp:brynad
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag lägger ner käbblet här nu, har hört talas om ett riktigt vidrigt kränkt konto på Instagram, någon som kan fixa åtkomst? Står i beskrivningen att bara kvinnor tillåts. Å andra sidan är det väl upp till mig att avgöra mitt kön.
 

Bifogat

  • IMG-20230421-WA0002.jpg
    IMG-20230421-WA0002.jpg
    86.1 KB · Visningar: 41

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Jag lägger ner käbblet här nu, har hört talas om ett riktigt vidrigt kränkt konto på Instagram, någon som kan fixa åtkomst? Står i beskrivningen att bara kvinnor tillåts. Å andra sidan är det väl upp till mig att avgöra mitt kön.
Jag kan lova att den kärringen varken rensar vattenlås, klipper gräsmattan, byter däck på bilen, skruvar ihop möbler eller ens byter en glödlampa eller säkring.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Jag kan lova att den kärringen varken rensar vattenlås, klipper gräsmattan, byter däck på bilen, skruvar ihop möbler eller ens byter en glödlampa eller säkring.
Det räknas inte, för det är mannens hobby som han gör för det är kul. Det hon gör är däremot hemarbete och räknas fullt. Skulle hon råka gilla att skruva på bilen räknas det dock, och skulle han till äventyrs fylla på tvättmaskinen eller diskmaskinen så är det ju bara att han har breddat sin hobby. Män gör bara saker som är kul, kvinnor gör saker som är viktigt. Gäller säkert också i arbetslivet.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Det räknas inte, för det är mannens hobby som han gör för det är kul. Det hon gör är däremot hemarbete och räknas fullt. Skulle hon råka gilla att skruva på bilen räknas det dock, och skulle han till äventyrs fylla på tvättmaskinen eller diskmaskinen så är det ju bara att han har breddat sin hobby. Män gör bara saker som är kul, kvinnor gör saker som är viktigt. Gäller säkert också i arbetslivet.
Plus att mannens arbete räknas som egentid.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det räknas inte, för det är mannens hobby som han gör för det är kul. Det hon gör är däremot hemarbete och räknas fullt. Skulle hon råka gilla att skruva på bilen räknas det dock, och skulle han till äventyrs fylla på tvättmaskinen eller diskmaskinen så är det ju bara att han har breddat sin hobby. Män gör bara saker som är kul, kvinnor gör saker som är viktigt. Gäller säkert också i arbetslivet.
Apropå arbetslivet, har en kompis som jobbar på ett riktigt woke ställe. Stort tech bolag med massor av kvinnor. Han skriver mig nästan dagligen rapporter om hur han har det. Det är väldigt underhållande och jag kan väl säga att du är helt klart något på spåren, förstås utan att jag vill generalisera eller kränka någon. ??

Hemarbete, det är ju en konstig konstruktion det där, om man ser hemmet som en helhet, det behövs en massa saker, arbetsinsatser, pengar, osv. Om det nu är så att ena parten gör mycket mer av det ena, är det verkligen konstigt om den andra parten gör mer av det andra? I den här gräsliga bilden jag klippte in, hur hade det varit om det var tvärtom, att kvinnan betalade allt och mannen gnällde om att hon dessutom inte diskade när hon kom hem klockan 20 varje dag.

Jag vet inte men grejen måste väl vara att man delar och att det blir rätt så jämt över tid för alla inblandade och på alla områden sammantaget, allt annat får någon gärna försöka förklara.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
På ämnet uppgifter hemmavid.

Har fått komplimanger av äldre kvinnor (bara såna med livmoder, alltså) för att jag är så duktig och hjälper till hemma med städning, tvätt, barnrelaterade uppgifter och liknande.

Hjälper till!? Som om jag vore okapabel till att ta egna initiativ till att lösa uppgifter hemma? Jävla förminskande av mig som man är vad det är.

Som om min fru var fast anställd och jag en praktikant.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
På ämnet uppgifter hemmavid.

Har fått komplimanger av äldre kvinnor (bara såna med livmoder, alltså) för att jag är så duktig och hjälper till hemma med städning, tvätt, barnrelaterade uppgifter och liknande.

Hjälper till!? Som om jag vore okapabel till att ta egna initiativ till att lösa uppgifter hemma? Jävla förminskande av mig som man är vad det är.

Som om min fru var fast anställd och jag en praktikant.
Äntligen ett relevant inlägg i kränkt-tråden! ??
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Äntligen ett relevant inlägg i kränkt-tråden! ??
Nu är jag inte avseende mig själv som kränkt av kvinnors omdöme av mig i den frågan. Ifall någon uppfattar mig som det. Bara gav min syn på könsroller, liksom. Kanske glömde en smiley eller två?

Jag inser att deras uppsåt inte är ont.
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
På ämnet uppgifter hemmavid.

Har fått komplimanger av äldre kvinnor (bara såna med livmoder, alltså) för att jag är så duktig och hjälper till hemma med städning, tvätt, barnrelaterade uppgifter och liknande.

Hjälper till!? Som om jag vore okapabel till att ta egna initiativ till att lösa uppgifter hemma? Jävla förminskande av mig som man är vad det är.

Som om min fru var fast anställd och jag en praktikant.
Vafalls! Så äldre kvinnor med livmoder säger du... Är kvinnor utan livmoder inte kvinnor då? Blir kränkt, å medsystrars vägnar ?

Själv har jag varit gift med en man som varje lördag vid frukosten frågade vad han skulle göra under helgen. Han ansåg det som min uppgift att säga åt honom. Jag brukade svara att han får titta runt och tänka ut det själv. Sen när vi skilde oss bad han mig komma över och rensa ur barnens garderober på kläder de växt ur. Jag sa nej. Kränkt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vafalls! Så äldre kvinnor med livmoder säger du... Är kvinnor utan livmoder inte kvinnor då? Blir kränkt, å medsystrars vägnar ?

Själv har jag varit gift med en man som varje lördag vid frukosten frågade vad han skulle göra under helgen. Han ansåg det som min uppgift att säga åt honom. Jag brukade svara att han får titta runt och tänka ut det själv. Sen när vi skilde oss bad han mig komma över och rensa ur barnens garderober på kläder de växt ur. Jag sa nej. Kränkt.
Fast varför kunde du inte fixat kläderna? Du lär ju ha köpt dem, tvättat dem etc?
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Nu är jag inte avseende mig själv som kränkt av kvinnors omdöme av mig i den frågan. Ifall någon uppfattar mig som det. Bara gav min syn på könsroller, liksom. Kanske glömde en smiley eller två?

Jag inser att deras uppsåt inte är ont.
Det där påminner om någon undersökning jag såg för ett bra tag sedan, kommer inte ihåg detaljer. Men grejen var att de hade en liten unge som de klädde i antingen rosa eller blått. Tanterna som kom in fick leka med barnet. Var barnet klätt i rosa, så började man leka med dockor med barnet. Var barnet klätt i blått så tog de bilarna. Var så otroligt fast i rollerna.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top