Kopplings kontakts kabel GSXR 570 06:?

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Kopplings kontakts kabel GSXR 750 06:?

Ska fixa ihop kabeln till koppling på min gsxr 750 06:a. (den som gör så att man måste hålla ner kopplingen för att starta)
Går det köpa endast denna kabel eller måste man köpa hela härvan????


///Micke
 
Last edited:

sportbike

Guest
Det är ju två kablar till kontakten i handtaget.
Sätt ihop dom så slipper du hålla in köpplinga.
Var det det du menade?

Edit: 570 är en jätteovanlig modell.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Många hojar tolkar det som att kopplingen är indragen, och kör nån helt annan mapp på motorn, dvs man får inte samma toppeffekt som man ska ha. Men det är ju bara att prova sig fram.
Dock har jag svårt att se vitsen med den, det är ju trots allt en ganska fiffig säkerhetsgrej.
 

sportbike

Guest
Många hojar tolkar det som att kopplingen är indragen, och kör nån helt annan mapp på motorn, dvs man får inte samma toppeffekt som man ska ha. Men det är ju bara att prova sig fram.
Dock har jag svårt att se vitsen med den, det är ju trots allt en ganska fiffig säkerhetsgrej.

Där ser man,japanskt hittepå.
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
57560-05A00 är suzukisnr för själva brytaren som skall sitta på undersidan av kopplingen. Kabeln är inte separat utan sitter ihop med hela vänstra handtagets kablage. Dvs hela vänster omkopplare(den med lyse blinkers osv) måste köpas om man inte leker med lödkolv eller dylikt om det kapats. Svart/gul är plus och svart/vit är minus. Och den svart/gula går från ECM'n via startmotorreläet så förmodligen finns det fog för att mappning kan påverkas. Den svartvita är minus för även tutan
 

Bifogat

  • Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    32.9 KB · Visningar: 55

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
57560-05A00 är suzukisnr för själva brytaren som skall sitta på undersidan av kopplingen. Kabeln är inte separat utan sitter ihop med hela vänstra handtagets kablage. Dvs hela vänster omkopplare(den med lyse blinkers osv) måste köpas om man inte leker med lödkolv eller dylikt om det kapats. Svart/gul är plus och svart/vit är minus. Och den svart/gula går från ECM'n via startmotorreläet så förmodligen finns det fog för att mappning kan påverkas. Den svartvita är minus för även tutan


Tack. Ska ut och riva i detta ikväll. Tror det är kapat eller ev gömt under tanken om jag har tur. Annars får det bli ebay.com och leta reda på en hel härva :gnissla

///Micke
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
57560-05A00 är suzukisnr för själva brytaren som skall sitta på undersidan av kopplingen. Kabeln är inte separat utan sitter ihop med hela vänstra handtagets kablage. Dvs hela vänster omkopplare(den med lyse blinkers osv) måste köpas om man inte leker med lödkolv eller dylikt om det kapats. Svart/gul är plus och svart/vit är minus. Och den svart/gula går från ECM'n via startmotorreläet så förmodligen finns det fog för att mappning kan påverkas. Den svartvita är minus för även tutan


Blir fan inte klok på skiten... Har rivit fram den stora härvan där kontakter till instrumentpanelen, lysen osv sitter i. Plockade bort eltejpen men inga klippta eller kablar är väck men ändå så verkar ingen av dem va till kopplingen ???:va :huvet

Eller någon skulle kunna vara det men då räcker inte kabeln till instrumentpanel och tvärtom....

Om jag förstår schemat rätt så ska det vara en kabel som är Brun/vit samt Brun/gul och den brun/vita går även till tutan. Men då jag inte har något reglage hur gör jag då? om jag hittar kablarna???

Laddar upp en bild om någon vill studera och berätta om du vet vilken det är som ska till kopplingen...

kablar1.jpg




///Micke
 
Last edited:

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Du är på fel ställe/kontakt. Den kontakten du är på är belysnings/hastighetskablaget. Ladda ner manualen http://www.scribd.com/doc/3005204/GSXR-750-0607 och titta på elschemat sist i den. Så ser du att det är en annan kontakt du skall leta efter.

OK, men alla kablar kommer väl ut ifrån cdi boxen tillsamans ???

Det är juh 4st varav 2st är blinker till vänster i bilden, vad är de andra två??? Kan det vara tuta samt koppling eller???


///Micke
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
..Och den svart/gula går från ECM'n via startmotorreläet så förmodligen finns det fog för att mappning kan påverkas. Den svartvita är minus för även tutan


Är det så på -98an också? :va
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
OK, men alla kablar kommer väl ut ifrån cdi boxen tillsamans ???
Det är juh 4st varav 2st är blinker till vänster i bilden, vad är de andra två??? Kan det vara tuta samt koppling eller???
///Micke

Spontant känns det som det borde var de två parkeringsljusen.
ECM(CDI)-boxen sitter väl under sadeln och har minst 2 kontakter?
JAg har gett dig länken till manualen nu får du leta och tänka själv.


Är det så på -98an också? :va
98 har den insprutning? Ärligt har jag inte en susning. Sök efter en manual på nätet och leta i elschemat.
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Spontant känns det som det borde var de två parkeringsljusen.
ECM(CDI)-boxen sitter väl under sadeln och har minst 2 kontakter?
JAg har gett dig länken till manualen nu får du leta och tänka själv.


Jo det gör jag juh med annars hade jag juh inte skrivit här :)

Hatar elektronik :huvet


///Micke
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
du har inte funderat på att börja på andra hållet.leta upp kopplingshandtaget,(silvrig sak på vänster styre).under den sitter en svart liten låda med 2 kontakter på.
dessa kontakter är anslutna till kablar.
kablarna har olika färger,notera dessa.
om du följer kabelhärvan som går till vänster styre kommer du till en större kontakt.
tag och notera var dessa färger från kablarna har sin placering i kontakten.
på motsatt kontaktstycke det som sitter fast i motorcyklen klipper du loss dessa kablar minst 2 cm från kontaktstycket och sedan skarvar du ihop de 2 som inte sitter i kontakten längre.
not.
på suzuki1000 så förlorar den effekt om man gör så och då måste man sätta en kontakt över dessa istället.
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
du har inte funderat på att börja på andra hållet.leta upp kopplingshandtaget,(silvrig sak på vänster styre).under den sitter en svart liten låda med 2 kontakter på.
dessa kontakter är anslutna till kablar.
kablarna har olika färger,notera dessa.
om du följer kabelhärvan som går till vänster styre kommer du till en större kontakt.
tag och notera var dessa färger från kablarna har sin placering i kontakten.
på motsatt kontaktstycke det som sitter fast i motorcyklen klipper du loss dessa kablar minst 2 cm från kontaktstycket och sedan skarvar du ihop de 2 som inte sitter i kontakten längre.
not.
på suzuki1000 så förlorar den effekt om man gör så och då måste man sätta en kontakt över dessa istället.


NEHE....

Det är juh de kablarnma samt reglagen som fattas :huvet samt att mitt kopplingshandtag är ett svart Pazzo hehe:D
Och man ska INTE byggla dessa kablar då tappar man effekt just därför försöker jag hitta dem ibland alla kablar som verkar vara spårlöst försvunna och koppla in dem igen. :)

Får väl montera bort luftburken och se vad som döljer sig därunder :)

///Micke
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
En snabb koll bara. Om jag köper denna kabel som ska gå till kopplingen och kopplar in den funkar allt då som vanligt???

Eftersom den är samankopplad med mer reglage tänkte jag...


///micke
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top