Konsekvenser av hojåkning

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Tror att en GSR är mer byggd för att vara rolig att köra i lite långsammare fart, och att körglädjen inte ligger i att vrida maxgas och krypa ihop över tanken. Men självklart kan man köra ihjäl sig på vilken hoj som helst. Man kan köra ihjäl sig på en moped också. Jag tror att du förstår mycket väl hur jag tänker, men att du vill påpeka att man inte ska tro att man sitter säkert bara för att man har en kåplös hoj med abs liksom.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Nissepelle
fick först nu syn på att du har en ZX600, är det samma som ZZR 600? Det var fanimej en av mina absoluta drömhojar på den tiden, särskilt den med den nästan candyröda lacken!
 

Ronin_Anr1

Medlem
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Nynäshamn
Hoj
GSX 1100 E
Vad jag läst i den här tråden är något som ligger i bakhuvudet på mig hela tiden nu när jag letar ny hoj. Var på vippen att köpa en zx9r, men fick mig en tankeställare och tittar nu istället på en suzuki gsr600 med abs. Varför skulle jag inte kunna ha lika roligt med den hojen liksom? Jävligt mycket säkrare med abs och dessutom kan man ha roligt med hojen på andra sätt än att pressa järnet på motorväg.

ZX9R eller en 600:va Jag vet vad jag hade valt:rolleyes:
Vad är det roliga med att "ge järnet på motorväg":confused: Min åsikt är att det roligare att "räta ut kurvorna" typ bulten hellre än att smiska en rak väg:tummenupp

Behöver inte gå fort för att det skall gå åt h-vete ( eller till skogs för min del) :D
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Nissepelle
fick först nu syn på att du har en ZX600, är det samma som ZZR 600? Det var fanimej en av mina absoluta drömhojar på den tiden, särskilt den med den nästan candyröda lacken!

Nej det är inte samma, zx600 är samma som GPX. Men hojarna är vääldigt närbesläktade vad jag förstått! :) Dock har jag inte kvar den hojen längre, tyvärr. Sålde den i höstas men har väl glömt uppdatera här. Tyvärr var hojen lite väl liten för mig som är 195cm lång. Knäna hamnade lite väl högt upp på tanken och det var komplett omöjligt att krypa ihop över tanken.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
ZX9R eller en 600:va Jag vet vad jag hade valt:rolleyes:
Vad är det roliga med att "ge järnet på motorväg":confused: Min åsikt är att det roligare att "räta ut kurvorna" typ bulten hellre än att smiska en rak väg:tummenupp

Behöver inte gå fort för att det skall gå åt h-vete ( eller till skogs för min del) :D

Jo, pressar hojen på motorväg är ju något man gör när man har bråttom någonstans, det är inte skoj alls.
Kurvor. :kär
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Jag tycker det är lite AV eller PÅ att åka motorväg.

Här hemma är det väldigt AV att sitta i 110 (läs; inom körkortsgränsen 140km/h) och vantrivas. Milen segar sig fram och det börjar göra ont både i axlar och knän, men värst är när träsmaken kommer krypande.

Men motorväg kan också vara väldigt PÅ och skitkul. Jag menar förstås en tidig söndagmorgon när du just rullat av nattfärjan i Rostock och klivit på Autobahn på väg söderut.
Efter nån mil har du hittat mysfarten 160-200 sådär, och eftersom söndagarna är lastbilsfria i Tyskland och du befinner dig i östra sidan är trafiken mycket måttlig. Armbågarna stöttar perfekt mot knäna, du behöver inte hålla upp överkroppen. Milen ramlar på och redan på eftermiddan är du i Österrike. Då är motorväg helt otroligt underbar!
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
För en plastraket kanske....... skulle vilja se dig mysa på min sista hoj i 160+:rolleyes:

SPORThoj.com :7peta


Skämt åsido, men en väg blir vad man gör den till. I 50 knyyck är t.o.m. knixiga Knutstorp tråkig. I 180 är t.om. Autobahn trevlig + att man får vända blad i kartboken ofta, kul tycker jag!
Mitt något luddiga utlägg om hur mysigt det kan vara en dag på Autobahn var bara ett svar på diskussionen om ZX-9R vs GSR 600.


Har du hämtat dig efter hojmässan förresten?
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Liten uppdatering:


Som jag berättat tidigare har elrullen krånglat en del. Man kan säga att den inte varit sig lik sen i slutet på sommarn, och är det nån gång jag känner mig riktigt handikappad så är det när den strular.

Problemen har främst varit elektronik-relaterade, såsom kontakter som glappar, kontakter som glider isär, fukt och vatten som kryper in där det inte ska, ärgade kontakter som får rullens datorhjärna att tro att motorerna går varma, och därför tycker att det bästa var att tvärstanna lite här och där.
Såhär på senvintern har även mekaniska fenomen börjat uppenbara sig, främst som gnissel men också som knak och smällar i leder och förband, rullen börjar väl helt enkelt komma upp i åren!

Sen jag fick rullen i maj -07 har jag suttit i den 12 timmar om dagen oavsett om jag varit och handlat, tränat, varit på resa eller varit på fyllan. Vissa dagar har jag bara suttit inne och glott, andra dagar har jag stuckit ut och åkt fyra mil.
Oavsett vad så har jag suttit här 12 timmar om dan, sju dar i veckan i snart sex år, inte konstigt om rullen börjar bli lite sliten och kantstött, eller hur? Särskilt inte om man tänker på att den antagligen rullat ca 3-400 mil!


Idag fick jag besök av folk från Hjälpmedelscentralen som skulle byta den box vars ingångar blivit glappa och spökat mest för mig. De tittade på boxen och såg att det var helt andra kontakter jämfört med boxen de hade med sig, alltså skulle inte kablarna i stolen passa. Inte den här gången heller...

De började räkna och kom snabbt fram till att om man BARA byter det som MÅSTE bytas just nu är man direkt uppe i ca 20000 friska! Lägger man till det mekaniska som behöver bytas är det kanske lika mycket till.

Renovera en R1 -07 för 40.000, någon?

Nej, det är ju naturligtvis inte rimligt, inte när grundpriset på en elrulle (visserligen på en c400. Jag har en c500, lite stadigare och mer gjord för utomhusbruk) är ca 100.000.
De menade att det vore mer kostnadseffektivt att byta ut min rulle mot en ny.

När jag förstod att det inte skulle gå att flytta över själva sitsen till en ev ny rulle, påminde jag dem om att det bara var ett år sen vi fick ordning på formen på ryggstödet, och vilket jobb det innebar. De höll med men berättade att de som av en händelse hade med sig en spretans ny c400 i bussen och menade att jag åtminstone prova den nya sitsen som kom härom året.

Hoppade över till c400:an, satte mig tillrätta och kände att det inte var mycket justeringar som behövdes för att den skulle bli perfekt. Ryggstödet var lite smalare, och inte i vägen när jag drog armarna bakåt på armstödet. Och jag som trodde jag redan satt bra...
Men den nya rullen kändes också verkligen ny, inte mjuk och ranglig som min. Det tyckte jag förstås inte att min var innan jag provsatt den nya. Jämför en CB 900 -82 med en färsk 900 Hornet så förstår ni.

Ja, nu börjar alltså "operation Samla argument" för att mjuka upp de som bestämmer över Landstingets resurser. Det tyngsta argumentet är nog att det inte känns som att jag kan lita på rullen. Jag kan ju bli stående varsomhelst, och inte alltid där färdtjänsten kan plocka upp mig.

Vi får se hur det går.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Liten uppdatering:


Som jag berättat tidigare har elrullen krånglat en del. Man kan säga att den inte varit sig lik sen i slutet på sommarn, och är det nån gång jag känner mig riktigt handikappad så är det när den strular.

Problemen har främst varit elektronik-relaterade, såsom kontakter som glappar, kontakter som glider isär, fukt och vatten som kryper in där det inte ska, ärgade kontakter som får rullens datorhjärna att tro att motorerna går varma, och därför tycker att det bästa var att tvärstanna lite här och där.
Såhär på senvintern har även mekaniska fenomen börjat uppenbara sig, främst som gnissel men också som knak och smällar i leder och förband, rullen börjar väl helt enkelt komma upp i åren!

Sen jag fick rullen i maj -07 har jag suttit i den 12 timmar om dagen oavsett om jag varit och handlat, tränat, varit på resa eller varit på fyllan. Vissa dagar har jag bara suttit inne och glott, andra dagar har jag stuckit ut och åkt fyra mil.
Oavsett vad så har jag suttit här 12 timmar om dan, sju dar i veckan i snart sex år, inte konstigt om rullen börjar bli lite sliten och kantstött, eller hur? Särskilt inte om man tänker på att den antagligen rullat ca 3-400 mil!


Idag fick jag besök av folk från Hjälpmedelscentralen som skulle byta den box vars ingångar blivit glappa och spökat mest för mig. De tittade på boxen och såg att det var helt andra kontakter jämfört med boxen de hade med sig, alltså skulle inte kablarna i stolen passa. Inte den här gången heller...

De började räkna och kom snabbt fram till att om man BARA byter det som MÅSTE bytas just nu är man direkt uppe i ca 20000 friska! Lägger man till det mekaniska som behöver bytas är det kanske lika mycket till.

Renovera en R1 -07 för 40.000, någon?

Nej, det är ju naturligtvis inte rimligt, inte när grundpriset på en elrulle (visserligen på en c400. Jag har en c500, lite stadigare och mer gjord för utomhusbruk) är ca 100.000.
De menade att det vore mer kostnadseffektivt att byta ut min rulle mot en ny.

När jag förstod att det inte skulle gå att flytta över själva sitsen till en ev ny rulle, påminde jag dem om att det bara var ett år sen vi fick ordning på formen på ryggstödet, och vilket jobb det innebar. De höll med men berättade att de som av en händelse hade med sig en spretans ny c400 i bussen och menade att jag åtminstone prova den nya sitsen som kom härom året.

Hoppade över till c400:an, satte mig tillrätta och kände att det inte var mycket justeringar som behövdes för att den skulle bli perfekt. Ryggstödet var lite smalare, och inte i vägen när jag drog armarna bakåt på armstödet. Och jag som trodde jag redan satt bra...
Men den nya rullen kändes också verkligen ny, inte mjuk och ranglig som min. Det tyckte jag förstås inte att min var innan jag provsatt den nya. Jämför en CB 900 -82 med en färsk 900 Hornet så förstår ni.

Ja, nu börjar alltså "operation Samla argument" för att mjuka upp de som bestämmer över Landstingets resurser. Det tyngsta argumentet är nog att det inte känns som att jag kan lita på rullen. Jag kan ju bli stående varsomhelst, och inte alltid där färdtjänsten kan plocka upp mig.

Vi får se hur det går.

Håller tummarna för att du ska lyckas få loss lite nya färdmedel. ;)
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Coolt. Får du behålla 500:an om du får en ny?
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Liten uppdatering:


Som jag berättat tidigare har elrullen krånglat en del. Man kan säga att den inte varit sig lik sen i slutet på sommarn, och är det nån gång jag känner mig riktigt handikappad så är det när den strular.

Problemen har främst varit elektronik-relaterade, såsom kontakter som glappar, kontakter som glider isär, fukt och vatten som kryper in där det inte ska, ärgade kontakter som får rullens datorhjärna att tro att motorerna går varma, och därför tycker att det bästa var att tvärstanna lite här och där.
Såhär på senvintern har även mekaniska fenomen börjat uppenbara sig, främst som gnissel men också som knak och smällar i leder och förband, rullen börjar väl helt enkelt komma upp i åren!

Sen jag fick rullen i maj -07 har jag suttit i den 12 timmar om dagen oavsett om jag varit och handlat, tränat, varit på resa eller varit på fyllan. Vissa dagar har jag bara suttit inne och glott, andra dagar har jag stuckit ut och åkt fyra mil.
Oavsett vad så har jag suttit här 12 timmar om dan, sju dar i veckan i snart sex år, inte konstigt om rullen börjar bli lite sliten och kantstött, eller hur? Särskilt inte om man tänker på att den antagligen rullat ca 3-400 mil!


Idag fick jag besök av folk från Hjälpmedelscentralen som skulle byta den box vars ingångar blivit glappa och spökat mest för mig. De tittade på boxen och såg att det var helt andra kontakter jämfört med boxen de hade med sig, alltså skulle inte kablarna i stolen passa. Inte den här gången heller...

De började räkna och kom snabbt fram till att om man BARA byter det som MÅSTE bytas just nu är man direkt uppe i ca 20000 friska! Lägger man till det mekaniska som behöver bytas är det kanske lika mycket till.

Renovera en R1 -07 för 40.000, någon?

Nej, det är ju naturligtvis inte rimligt, inte när grundpriset på en elrulle (visserligen på en c400. Jag har en c500, lite stadigare och mer gjord för utomhusbruk) är ca 100.000.
De menade att det vore mer kostnadseffektivt att byta ut min rulle mot en ny.

När jag förstod att det inte skulle gå att flytta över själva sitsen till en ev ny rulle, påminde jag dem om att det bara var ett år sen vi fick ordning på formen på ryggstödet, och vilket jobb det innebar. De höll med men berättade att de som av en händelse hade med sig en spretans ny c400 i bussen och menade att jag åtminstone prova den nya sitsen som kom härom året.

Hoppade över till c400:an, satte mig tillrätta och kände att det inte var mycket justeringar som behövdes för att den skulle bli perfekt. Ryggstödet var lite smalare, och inte i vägen när jag drog armarna bakåt på armstödet. Och jag som trodde jag redan satt bra...
Men den nya rullen kändes också verkligen ny, inte mjuk och ranglig som min. Det tyckte jag förstås inte att min var innan jag provsatt den nya. Jämför en CB 900 -82 med en färsk 900 Hornet så förstår ni.

Ja, nu börjar alltså "operation Samla argument" för att mjuka upp de som bestämmer över Landstingets resurser. Det tyngsta argumentet är nog att det inte känns som att jag kan lita på rullen. Jag kan ju bli stående varsomhelst, och inte alltid där färdtjänsten kan plocka upp mig.

Vi får se hur det går.

Givet att du hittar argument för en ny rulle.
Håller tummarna! :tummenupp
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Håller tummarna för att du ska lyckas få loss lite nya färdmedel. ;)

Ja, det skulle vara fint att få en rulle att lita på.
Nuförtiden är jag ju själv, utan assistenter rätt mycket så det är ju inge bra om stolen lägger av titt som tätt. Men det rör sig ju om ganska stora pengar, skulle gissa att min är uppe i ca 3-350.000 inkl. arbetstid efter alla uppdateringar och ombyggnationer.

Coolt. Får du behålla 500:an om du får en ny?

Nej, kanske var lite luddig tidigare.
Rullen jag har nu är ju en c500, den jag fick provsitta var en c400. Men den är inget alternativ för oss hardcore-bomberpilots! Skulle det bli tal om en ny stol är det alltså en c500 som gäller igen.

Skillnaden dem emellan är chassiet, c500 har större hjul, bredare spårvidd och lite längre hjulbas. Det handlar bara om några få cm, den måste ju få plats inomhus också. Det som var den stora skillnaden mellan min och den jag provsatt var sitsen, själva stolen. Min är ju från -07 så på sex år har utvecklingen gått framåt, men sitsen är densamma på både c400 och c500.

c400:
http://countries.permobil.com/Sverige/Produkter/Alla_modeller/C400Corpus3G/
c500:
http://countries.permobil.com/Sverige/Produkter/Alla_modeller/C500-Corpus-3G/

Man ser ju knappt nån skillnad på dem. Det kunde åtminstone ha varit skärmbreddare eller nåt på c500:an. Måste nog ringa Touratech och kolla vad de har...

Givet att du hittar argument för en ny rulle.
Håller tummarna! :tummenupp

Ja tack, det hoppas jag med!
Drömmen skulle vara en c500s som gör 10 knyck istället för fjösiga 7. Det kan nog bli svårt att motivera en sån, gissar att den kostar en trave pengar till. Är väl som att jämföra din Daytona 675 med en 675 R, vilka argument för ett byte skulle du lägga fram för frugan?
Njä, är nöjd om jag får den vanliga.
 
Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Nej, kanske var lite luddig tidigare.
Rullen jag har nu är ju en c500, den jag fick provsitta var en c400. Men den är inget alternativ för oss hardcore-bomberpilots! Skulle det bli tal om en ny stol är det alltså en c500 som gäller igen.

Skillnaden dem emellan är chassiet, c500 har större hjul, bredare spårvidd och lite längre hjulbas. Det handlar bara om några få cm, den måste ju få plats inomhus också. Det som var den stora skillnaden mellan min och den jag provsatt var sitsen, själva stolen. Min är ju från -07 så på sex år har utvecklingen gått framåt, men sitsen är densamma på både c400 och c500.

c400:
http://countries.permobil.com/Sverige/Produkter/Alla_modeller/C400Corpus3G/
c500:
http://countries.permobil.com/Sverige/Produkter/Alla_modeller/C500-Corpus-3G/

Man ser ju knappt nån skillnad på dem. Det kunde åtminstone ha varit skärmbreddare eller nåt på c500:an. Måste nog ringa Touratech och kolla vad de har...

Det jag menar är om vi kan ha 500:an du har nu till depåmoppe sen.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Det jag menar är om vi kan ha 500:an du har nu till depåmoppe sen.

Äh, ni skulle ju bara göra fyllräser av den!
Nä, skulle tro att omsorgen vill ha tillbaks den, men frågan är vad de gör med den? Fyllräser?
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Ja tack, det hoppas jag med!
Drömmen skulle vara en c500s som gör 10 knyck istället för fjösiga 7. Det kan nog bli svårt att motivera en sån, gissar att den kostar en trave pengar till. Är väl som att jämföra din Daytona 675 med en 675 R, vilka argument för ett byte skulle du lägga fram för frugan?
Njä, är nöjd om jag får den vanliga.

Ja du den motiveringen är inte lätt att få fram.
Ska sanningen fram så har jag börjat fundera på en Ducati 848 eller 1098.
Daytonan börjar ju komma upp i samma försäkringspeng nu.
Kan försäkra Duccen för strax över 20k och ddet skilljer bara 300kr mellan 848'an och 1098'an när det gäller helårspremien på en helförsäkring.

Daytonan verkar hamnan runt 15-17k för mig i år.

Värst av allt är kanske att mina sporthojsdagar kan vara räknade och det är inte frugans fel utan helt och hållet mitt eget fel.
Knäckte till axeln i en golfsving i höstas. Och de aset till kroppsdel vill inte sluta göra ont. Körde 15 mil förra helgen och efter det gör axelskrället än mer ont.
Skadan inträffade i slutet av september. Mitt råd är att ej åka direkt från jobbet och provslå en ny driver utan att värma upp! Man är så satans pantad!!! :mad:
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja du den motiveringen är inte lätt att få fram.
Ska sanningen fram så har jag börjat fundera på en Ducati 848 eller 1098.
Daytonan börjar ju komma upp i samma försäkringspeng nu.
Kan försäkra Duccen för strax över 20k och ddet skilljer bara 300kr mellan 848'an och 1098'an när det gäller helårspremien på en helförsäkring.

Daytonan verkar hamnan runt 15-17k för mig i år.

Värst av allt är kanske att mina sporthojsdagar kan vara räknade och det är inte frugans fel utan helt och hållet mitt eget fel.
Knäckte till axeln i en golfsving i höstas. Och de aset till kroppsdel vill inte sluta göra ont. Körde 15 mil förra helgen och efter det gör axelskrället än mer ont.
Skadan inträffade i slutet av september. Mitt råd är att ej åka direkt från jobbet och provslå en ny driver utan att värma upp! Man är så satans pantad!!! :mad:

Pratat med någon sjukgymnast om den där axeln?
Jag har en hyfsad mängd besvär med leder, men alla besvären är som bortblåsta sålänge jag styrketränar.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Japp läkaren har ordinerat sjukgymnastik.
Men du vet man är ju lat som fan och har 2 barn.
Skyller på att man inte hittat tid för träningen... :dummer
 
Last edited:

Ronin_Anr1

Medlem
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Nynäshamn
Hoj
GSX 1100 E
Drömmen skulle vara en c500s som gör 10 knyck istället för fjösiga 7. Det kan nog bli svårt att motivera en sån, gissar att den kostar en trave pengar till. Är väl som att jämföra din Daytona 675 med en 675 R, vilka argument för ett byte skulle du lägga fram för frugan?
Njä, är nöjd om jag får den vanliga.

Den el rulle jag har ( den jag nästan bara använder när jag åker & handlar)
Gör enligt instruktions boken 18 knyck .....jag har har aldrig mätt upp hastigheten....

sommaren -10 eller om det var -11 (minns inte så noga) efter att ha varit & handlat på lokala kvantum glömde jag bort tiden & färdtjänst bussen åkte iväg på andra uppdrag när jag aldrig dök upp...
Tar allt mellan 30min till en timme att få en ny buss. Så jag provade att köra hem på egen hand.

De som kört runt nynäs vet vilken väg det handlar om, Torö vägen från kvantum & ned till korset där man kan svänga av till stora vika/södertälje.

ca 5km, tog ca20-25minuter - glassen i väskan blev lite mjuk, var ju en kanon sommar dag :)
Gick inte att köra rakt fram då vägen lutar ganska mycket ned mot vägkanterna, med det menas att man med joysticken får styra snett till vänster för att el rullen skall hålla sig att köra rakt fram.
enda gången det gick att köra som vanligt i full fart rakt fram var om jag rullade mer mitt i vägen. Vilket jag gjorde där det var fri sikt & bilar som körde om kunde göra det utan att "det blev trångt"

Dock är inte min el rulle gjord för att köra på löst underlag. Jag fick den här till låns när jag kom till Frösunda, den är aldrig utprovad för mina behov. Dvs att jag bor på landet. Men den duger utmärkt till att handla med. Betydligt enklare att få med sig tunga matvaror med denna :tummenupp hellre än att bara använda min manuella rulle....samma sak när jag skall ta in ved, får in dubbelt så mycket med el-rullen = behöver bara 4 vändor för att fylla upp inne - gör skillnad nu när det är -15ute - behöver inte frysa ute lika mycket :)

Bara haft min el-rulle sedan slutet på -09, men den började bli sliten, sen råkade jag fastna i joysticken när jag var & handlade (2mån sedan) for in i en kyl & knäckte ett av fotplattorna. När det ändå skulle bytas passade jag på & påpeka allt annat i form av glapp & lösa detaljer så skruvade de fast de lösa delarna.
 
Last edited:

Ronin_Anr1

Medlem
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Nynäshamn
Hoj
GSX 1100 E

naken grön sporthoj. :D " det är ingen sport att köra rakt fram" :7peta

Skämt åsido, men en väg blir vad man gör den till. I 50 knyyck är t.o.m. knixiga Knutstorp tråkig. I 180 är t.om. Autobahn trevlig + att man får vända blad i kartboken ofta, kul tycker jag!
Mitt något luddiga utlägg om hur mysigt det kan vara en dag på Autobahn var bara ett svar på diskussionen om ZX-9R vs GSR 600.


Har du hämtat dig efter hojmässan förresten?

Japp, hämtade mig så mycket så jag började fundera på hoj igen :banana = surfade runt på blocket efter något igen

Men nu har det "gått över":rolleyes:
Tillbaks på att blocket surfa efter SUV'ar, van'ar & Pickisar igen:)


Kanske om några år, om allt flyter som det skall med träning & så kan jag titta efter en hoj igen & börja köra igen....

Den som lever får se:)
 
Last edited:
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top