Jag håller med Mattias, ett undantag bör införas för R1:ans röda ram.
Vilket fall som helst så verkar det vara tillåtet enligt IDM och inte enligt STCC's egna regler från 2010.
Kunde inte låta bli att regga mig när jag såg detta inlägget
Förmodligen var det cachen i webservern som kopplade objektet till den gamla länken… Gjorde en tömning så nu bör det funka som det ska. Såg inte bra ut men samtidigt sänker man prestandan om man tömmer cachen för varje uppdatering.
Hoppas ni är på gång nu, allihopa. Det finns förutsättningar för att det ska kunna bli riktigt bra.
Joakim Tärnström
Informationsansvarig STCC AB
Rash för dom som är intresserade... vad kostar ett lopp att köra?
6050kr + 6% moms kostar det att endast köra ett wildcard. All info finns på stcc.se under Pro Superbike och sedan anmälan.
Tack Men det är väl ingen som gör inhopp för dessa pengar
Hörde jag billigare med en massa sponsorer.....
6050kr + 6% moms kostar det att endast köra ett wildcard. All info finns på stcc.se under Pro Superbike och sedan anmälan.
Tack Men det är väl ingen som gör inhopp för dessa pengar
Hörde jag billigare med en massa sponsorer.....
Tack Men det är väl ingen som gör inhopp för dessa pengar
Hörde jag billigare med en massa sponsorer.....
Jäkligt coolt tycker jag att 4-5 Rookie 1000-killar väljer att kliva direkt in i Privatcupen. Här får de möjlighet att synas i två år innan de förhoppningsvis är snabba nog att vara med i toppen av Pro SBK.
Våga satsa!
Nä, det rimmar inte riktigt kan jag nog hålla med om.
Känns som antalet wildcards blir lätträknade
Vilka är dom!?
Nu subventioneras ju en massa nya förare. Sju racehelger med STCC + Anderstorp landar på ca 39000kr i anmälningsavgifter totalt. Ca 8 förare får 10000kr rabatt = 29000kr totalt.
29000kr/8 = 3625kr/racehelg. Utan rabatten blir det 4875kr/helg.
Om man väljer att köra Pro SBK istället för andra mästerskap har man ju rätt så mycket större mediebevakning samt publik på plats. Med alla de möjligheterna tror jag att de flesta skulle lyckas få in 10-20000kr i sponspengar, vilket är skillnaden i pengar på att köra Pro mot andra mästerskap.
osv.....!
Nu när hela branschen satsar, är det lite upp till förarna också.
Är det något som borde subventioneras så är det ju just wildcarden och därigenom få fler att testa Pro Superbike. De är ju trots allt utfyllnad och borde inte kosta arrangören speciellt många kronor att ha med.
När jag kikade in här tidigare & på liknande trådar blev jag mest frusterad över det så ofta återkommande tyckanden på att det är för dyrt, för dåligt mm att utmana i Pro SBK. Det har lagt sig nu eftersom jag vet att dessa inlägg mest handlar om okunskap, och det är otroligt bra och sunt - för då kan man vidta åtgärder för att förändra det.
Var det såhär det gick till för andra?
”Jag tycker som ni - håller med till 110% det är h-vete för dyrt att köra i VM så jag stannar hellre här "under korkeken och leker med de andra i hagen & på mina villkor”.
- Var det så killarna Carl Fogarty, Ron Haslam el Troy Bayliss resonerade när de beskrev sin dröm…(?)
Som jag ser det,
Mc racing är ett gift – ett farligt och ytterst beroendeframkallande gift. Verkan av giftet är att du blir starkt beroende att vilja köra på bana - så långt så bra. Men av många utövare som ”fått smak på giftet” finns det även ett urval människor som fortfarande inte glömt att detta är en TÄVLING. En tävlingsform där den som tar målflaggan först är vinnare. Är du en av dessa förare kommer du vilja göra allt för att bli bättre & bättre och till slut kanske kunna titulera dig som BÄST.
Likaså – om du saknar den vinnarinsikten är det också helt OK – men då finns säkert andra former med bankörning som kanske motsvarar dina behov/ekonomi bättre(?)
Sanning,
För att utvecklas från bra till bättre & bäst så behöver du utmana dig mot de som redan ligger på topp. Och det gäller ju oavsett om du utöver RR eller om du är sprinter el karatekille...
Är du en av dom?
De förarna som verkligen vill bli bättre och satsa framåt kommer snabbt förstå vikten av att jobba in ekonomi för att investera i sin utveckling. Detta är i sig och för de flesta en ytterst jobbig utmaning ovanpå allt det som utspelar sig på banan – eftersom få verkar ha kunskaper om hur det går till.
Det är dyrt?
Ja motorsport är i allmänhet och oftast ”för dyrt” för alla de som betalar med egna medel! Och det kommer vara fortsatt dyrt ända tills man förmår/vågar inser och vill agera för att få partners/sponsorer. Detta gäller ju oavsett om du har mindre pengar än vad din sport defacto kostar att utöva!
Summering av ”För dyrt”
Det är egentligen en kombination av:Och tacksamt nog går samtliga delar att åtgärda! Och fantastiskt är att det är du själv som bestämmer när du vill börja det arbetet.
- Oklar målsättning tillsammans med
- Bristande vilja och initiativkraft
- Tidsbrist & oklar prioritering
- Samt förstås okunskap
Och trattar vi ned allt ovan till att vilja el våga satsa som förare i Pro SBK så har möjligheterna att få draghjälp nog aldrig varit bättre än idag – men precis som tidigare är det fortfarande upp till dig att tillvarata dem.
Eric Hulth
/PSE
På en liten diskussion gällande priset på ett Wild card inhopp, så skriver
du något helt annat, plus dumförklarar oss? jo tack...
Håller med de 2 talarna ovanför...
På en liten diskussion gällande priset på ett Wild card inhopp, så skriver
du något helt annat, plus dumförklarar oss? jo tack...
Håller med de 2 talarna ovanför...
Det är väl inget nytt att "översittereric" gör det?
Eric: Du har säkert rätt i allt du menar att skriva, men du sätter dig på väldigt höga hästar och beskriver allt som absoluta sanningar med feta rubriker och staplar.
Tagga ner lite och tala med oss och inte tala om för oss
"Problemet" som jag tror jag delar med flera är att du på diverse olika sätt förklarar för folk som är skeptiska till produkten, i det här fallet wildcard i Pro-Superbike, att de är dels okunniga men även lata, fast skrivet med finare ord.Benny,
Efter ha läs div inlägg från dig så ja - det ser mer ut som ditt glas alltid är halvtomt medans det för övriga ser halvfullt ut...
Mitt inlägg som du tydligen anser var orätt, nedlåtande och negativt laddat ligger ju i korrekt linje med vad du verkar argumentera för tidigare. Dumförklaringen verkar sitta mer i ditt egna synsätt än vad avsikten verkligen var med mitt inlägg - det är helt upp till dig att tycka el tolka detsamma. Jag ber dig i vart fall att läsa det än gång till och med ögon som likt ovan ser det halvfulla glaset... dvs möjligheterna.
Wildcard tycker du mfl är för dyrt - jag hävdar att det handlar mera om att man har svårt att se vad man får för pengarna. El kanske rättare omskrivet - hur jag som wildcardförare kan förvalta en start i te x. Pro SBK, IDM till att få ny finansiering....
Mvh
/Eric
Lunchhälsning från Merzouga!
Bästa ökenguiden, Jordi Arc... |
|
Rapport från Marocko: Dag 1
Vi bekantar oss med lokalin... |
|
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!
Årets BikeDagar har precis ... |
|
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat
Screenshot Biljettförsäl... |
|
Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024
Nu är ägare av Husqvarna No... |
|
Peter kör nya Svartpilen 801
Bara några kilometer från a... |